tagit hem kiwi
I helgen fick en katt följa med mig hem. Den är helt övergiven sedan början på sommaren (var på en camping där campingvärden berättade). Katten var eller är en enda stor tova men världens goaste kisse. Ingen aning än om det är en hona eller hane, men sonen kallade den för Kiwi. Ikväll började jag försöka kamma ut tovor och så, världens mest obrydda katt, fick öven raka med maskin, men får inte alls bort allt. Men såg att en tova satt så hårt över ena armbågen att huden rent slitits lös och en flärp hänger. Kiwi verkar int ha ont, men ska ringa veterinären i morgon och fråga vad jag ska göra. Min fråga är, finna det något sätt att få en ekonomisk hjälp innan man kan försäkra katten, vet inte vad det kan tänkas kosta och ekonomi är långt från bra men kunde inte lämna denna goa guldklimp nu mär höaten och vintern är på intågande. vad bör jag tänka mer på. ska avmaska, vaccinera och självklart kolla om det finns ett chip någonstans.
Kastrera hon/han med det är viktigt

Det finns många fonder att söka hjälp ifrån! Googla, det är nog enklast, jag vet tyvärr inte namnen på fler är Snuffefonden.

Måste så klart också berömma er insats i att ta er an kissen! :)
jätte fin katt och snällt av dig:)
Finns chickas minnesfond kvar?

http://www.djurensratt.se/chickas-minnesfond
Ja, det verkar så.

Börja med att kolla upp om katten är någons.
Tänk om någon har letat hela sommaren efter sin katt.
Stolt ägare till tre La permer
Å, vilken fin katt!
Har och är i kontakt med djurskyddet. Fick bli veterinären i måndags då hon hade så hårda stora tovor att de hade fläkt upp huden. Hon var inte alls i bra skick, undernärd men fortfarande goaste kissen. Tyvärr fick det bli en helrakning då tovorna var så elaka. Hon söktes efter chip och tatuering men inget sådant. Hon blev även kastrerad, idmärkt, vaccinerad. Alla stygn har läkt jättefint och är ett minne blått just nu, ätit upp sig massor. Kiwi har fått bo i badrummet flera dagar men i fredags fick hon vara i sovrummet med kompostgaller för dörren då vi har en till katt hemma på lite över 1 år. Ikväll är första gången de är i samma rum. Det morras och fräser men inget slagsmål ännu, samtidigt som de undviker varandra för tillfället. Så nu hoppas jag att de ska acceptera varandra så snart som möjligt.
jätte bra gjort av dig! fler som dig behövs!! fin kiwi är! var det en hona eller hane?
Kiwi är en hona :)
En påminnelse till alla som hittar "sommarkatter": Glöm inte att anmäla till polisen att du har en upphittad katt, ifall detta inte är gjort. Det KAN ju vara så att katten har en snäll ägare som saknar den, ibland kan folk (tex en campingägare) vara tvärsäkra på att katten är hemlös, men så är den kanske istället bortsprungen. Och katter kan hamna lååångt från sina hem till exempel om de råkar åka med i någons flyttlass. Nu var ju denna kisse i rufsigt skick och hade definitivt varit hemlös ett tag om inte annat. Men ändå ska det anmälas som upphittat. :) Tre månader efter att du har anmält den som upphittad så tillfaller katten dig ifall ägaren inte har dykt upp under de tre månaderna. Och till TS: Vad jättefint av dig att ta hem katten. Önskar er stort lycka till! <3
Bra att du tog hand om katten men tycker att du var lite väl snabb att kastrera i mina ögon. En katt som är i dåligt skick undviker man att göra operationer på om det ej är akut.
Har du hunnit annonsera och anmält katten till polisen?