Jourhem till katt?
Några frågor till er som är/har varit jourhem till katter:
Vad har ni för erfarenheter av att vara jourhem till katter?
Har kommunikationen varit bra eller dålig med katthemmet som äger katterna?
Hur har det fungerat med era egna katter (om ni har några)?
Hur har ni gjort när ni fått hem en ny jourkatt, har ni haft dom i ett eget rum i början?
Något speciellt man bör tänka på om man ska ta emot en jourkatt?
Jag kommer säkert på fler frågor sen men då tar jag dessa i tråden istället! :)
Mvh Linn
Jag har varit jour hem ett bra tag nu och det har funkat jätte bra. Dom få gångerna de inte har funkat har jag pratat med katthemmen och sakt att de funkar verkligen inte också har dom omplacerat den. Och alla dina frågor är oftast helt och hållet beroende av katten du får om du säger att jag vill bara ta han om tama katter så kan dom nog fixa de. Jag har tagit hand om alla möjliga och de är frustrerande ibland. Men de är så givande och jag ångrar de inte för fem öre. Jag väntar just nu på 2 kattungar från södra sverige som inte är tama och man måste som låta dom vara ett tag. Om du har katt är de bäst om den är kastrerad annars måste du meddela dem om de. har du mer frågor ät det bara att fråga på
mvh Linda
#1 Jag har två katter, en hane och en hona. Båda är kastrerade, det tycker jag är viktigt :)
Jag har dock ingen möjlighet att låta nya katten vara i ett eget rum någon vecka innan jag släpper ihop dom. Det finns ett katthem här i stan som jag funderat på att prata med ganska länge nu, det har bara inte blivit av. Skulle gärna vilja hjälpa till på något sätt.
Mvh Linn
nä men du behöver ju inte ha dom i ett rum men som sakt du kan ju säga att du inte vill ha katter som är jätte skygga