Mjau burkmat
Har ett problem med min donnas mat, hon äter mjau burkmat till största delen och har några torrisar vid sidan om men vårat problem är att hon inte är så stor i maten vilket gör att hon inte hinner äta upp en hel burk på 2 dygn som är hållbarheten på en öppnad och jag vet inte hur jag ska göra för att lösa det 🤔 Jag antar att hållbarheten är p.g.a. aluminiumet, kan man komma runt problemet med att ösa över all mat i en annan bytta så fort man öppnat burken tro ? Om det inte beror på aluminiumet, kan man i så fall frysa in en del av maten ? Har ni något annat tips om hur man kan förlänga hållbarheten eller är det bara att gilla läget ^^
Det känns ju lite trist att behöva slänga halva burken p.g.a. hållbarheten men jag vill inte ge någon annan mat heller och det är den här hon gillar mest 🙂

Mat ska aldrig förvaras i öppna konservburkar.
Det finns ju lite olika sätt att lösa det hela.
Antingen delar du upp maten i två plastburkar ställer den ena i kylen och den andra i frysen.Eller så köper du tetror istället.
Stolt ägare till tre La permer
Som tidigare sagt så ska mat aldrig stå i burken utan häll upp det i andra förpackningar.Det går att frysa den maten om man vill men har man en plats burk med lock så håller maten iaf dubbelt så länge och huskatter som vet att dom får mat äter inte dålig mat så du behöver inte oroa dig för det och sen så känns det väldigt väl på lukten när mjau maten har blivit dålig så du borde känna det när du öser upp om du har normal näsa.
Då får det bli en plastbytta med lock, tetrorna gillar hon inte så någon sådan blir det inte. Tack för svar!
Varför kan man ej förvara i burken när den är öppen .
Och, som sagt, det går alldeles utmärkt att frysa blötmat. 🙂