Katter iFokus

Katter

Etiketterbildtrådarvideoklipp
Läst 2590 ggr
[Geekinblack]
14

Loke och Oden :)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ni som läst min senaste tråd vet att min älskade Manson blev påkörd, precis innan jag hann skaffa en kompis till honom. Mitt hjärta gick i tusen bitar och jag har levt som en zombie sen dess. Idag fick jag adoptera två pojkar som genast tog mitt hjärta i sina tassar och plåstrade om det :') inte så att jag vill ersätta min prins Manson, men ett hem utan katt är inget hem och jag ville knappt kliva upp på morgonen. Nu har jag dessa pojkar att lära känna och ta hand om :) det får mig att känna mig lycklig!

Kommer inte att orka gå igenom detta en gång till, ifall någon av mina pojkar också skulle bli påkörd, därför har jag tagit beslutet att dom får bli innekatter med promenader med sele istället. 

Här kommer de allra första bilderna jag knäppt på dom :)

[Geekinblack]
4

Oden en försiktig men otroligt kelig kille. Han fick sitt namn för att han verkar vara den kloka! Han smyger fram, funderar, tänker innan han agerar och älskar att bli klappad!

Första gången han ser fiskar, hemskt intressant! Man måste ju samla kunskap, eller hur? ;)

[Geekinblack]
3

Loke min sluga lilla kille :) attackerar först och tänker sen! Kurrar när man klappar honom men kan inte låta bli att leka med handen som klappar. Kan inte vara still! Gillar att smyga på Oden och attackera honom. Ser ut att ha väldigt kul när han försöker stoppa in Odens huvud i munnen… Oden ligger ofta still och låter Loke hålla på.
Precis som det sägs i nordisk mytologi så är han hemskt vacker! (men det är Oden också förstås)

[Geekinblack]
6

Min favoritbild hittils. Oden försöker leka i lugn och ro när Loke kommer och ska vara med! Hehe…

[Emma--]
1

Supersöta :)

[Lilyz]
4

Sötnosar!! Och bra beslut att inte låta dom gå ut på fri tass :)

Jessicahagstrom94
1

Jättesöta små missar, ska bli kul att se mer av dem i framtiden :) 

Gillar också beslutet med sele, superbra!!

Allumania
0

Är dom långhåriga? :) Söta kattbebisar

[Geekinblack]
0

#4 #5 #6 Jaa dom är sååå sööta :') och sov med mig i sängen redan första natten och var väldigt noga med att "märka" mig, dom slickade varsin hand och hela ansiktet xD i morse blev dom hemskt förnärmade när jag hade tvättat mig för då fick dom lov att slicka om :P ja sele måste jag köpa snart och försöka vänja dom :)

#7 ja dom är långhåriga :) Oden är nog semi långhårig dock.

[Geekinblack]
0

Måste kattsäkra balkongen också! Funkar det med hönsnät tro? Dom måste ju få friskluft när vi inte kan gå promenader också :)

Allumania
0

#9 Höns nät passar perfekt o dina katter kommer att upskatta synen från balkongen :) Se bara till att inte ha vassa nätändor synliga/ inom räckhåll. :S

[Geekinblack]
0

Som sagt, skulle köpa katträd i helgen som var men jag visste inte vilket som var "roligast" och kunde inte bestämma mig, så det blev två stycken.

Åkte först till ÖB och kollade, där fanns det några helt okej träd som inte kostade skjortan! Sen åkte jag till djuraffären och jämförde. Djuraffärens katträd var mindre och dyrare, men dom hade ett sånt där träd med ett litet bo i botten och jag ville ge dom en koja så vi köpte det trädet. Sen åkte vi till ÖB och köpte ett lite större träd också :)

Antar att jag kommer att köpa fler träd för dom ser så hemskt roliga ut! Dessa två har olika färg, men det ena passar iallafall in i vardagsrummet där jag har sjukt fula tapeter xD (kan inte tapetsera om pga mitt 375L akvarium som inte flyttas så lätt)

:)

[Geekinblack]
2

:)