Katter iFokus

Katter

Etikettutanför-ämnet
Läst 734 ggr
Wezza
2

Hugo...Jag saknar dig

Som många här vet så har jag en katt, som heter Hugo (å e en hona). Jag har nu flyttat och börjat skolan i Landvetter. Jag trivs sådär i skolan, har fått några vänner, men dagarna är alldeles för långa! Vi slutar tidigast halv tre å längst fyra. Jag saknar skolan, mina vänner och allt annat som jag lämnat i Ullared…Framförallt Hugo… Det går inte en dag, inte en minut,, utan att jag tänker på henne… Skolarbetet går inte bra, varför ska jag veta vem Columbus var när min lilla bebis är flera mil härifrån å väntar på att jag ska komma och hämta henne?! Jag vill byta tilbaka, och inte bara för att jag vill ha mina vänner, skola, ridningen tilbaka…Min lilla Hugo e ju där, å även om hon hade varit det enda där, hade det varit allt som krävdes för att jag skulle komma tillbaka…För det är min enda chans, Hugos enda chans, vår enda chans… Även om det betyder att jag måste ta bussen å tåget två (buss 4ggr, tåg 2ggr) gånger om dagen, så är det helt klart värt det. Även om hon inte flyttar till oss, så kan jag ändå vara hos henne, å ta hand om henne, varje dag…

Medarbetare på Hundparkour.ifokus

Imasy
4

Förstår att du saknar henne, men tänk dig såhär då; Om du utbildar dig ökar ju chanserna för att du och Hugo kan få det bättre i framtiden.

En dag ska du ha ett eget boende, och det är dyrt. Och kattmat, försäkringar, vård osv det kostar en slant det också.

Och utan utbildning ökar ju risken för att du får en sämre ekonomi, och då kanske du inte har råd att ta hand om Hugo alls?

Wezza
1

#1 Jag går ju i skolan nu? (I 8:n)

Imasy
0

Jo jag vet, men jag tänkte på det du skrev, så tolkade jag det som att du tyckte det var betydelselöst att sitta och läsa sig något när du hellre ville vara med katten.

Det var så jag menade :)

Wezza
1

#3 Så som det är nu ja, men byter jag tillbaka så skulle jag ju få se Hugo varje dag å då skulle jag ju kunna sitta i skolan och veta det att "Hugo har det bra nu, ska bli kul att gosa med henne när denna lektionen är slut" istället för att tänka så som jag nu… :)

jnielsen
2

Har ni flyttat hela fmailjen? Kunde inte Hugo flytta med?

vinteralvan
1

Säger detsamma som #5. Varför kan du inte ha Hugo hos dig?

Wezza
0

#5 #6 Får inte.

jnielsen
0

Var bor Hugo nu då? Blev hon omplacerad hos någon vän eller släkt så kan du väl åka och hälsa på henne och veta att hon har det bra även om du är i skolan… 👍 

Jag förstår att du vill vara hos henne, men att pendla så långt dagligen kommer att bli tufft för dig och det är lätt att skolarbetet blir lidande.

Jag gick själv inte ut gymnasiet och slarvade mig genom hela högstadiet, och pendlade några timmar var dag för skolan, nu är jag nästan 30 och har precis läst in gymnasiet och påbörjat högre utbildning, att halvera sin inkomst för att gå från lön till studielån (som ska betalas tillbaka) är varken lätt eller roligt när man är vuxen med alla de utgifter ett hushåll har. 

Av egen erfarenhet kan jag därför säga, direkt ur hjärtat, att skolan är otroligt viktig!!!!!

Wezza
0

#8 Hon är kvar i Okome (ullared) hos Frank (min pappa som jag hatar mer än allt annat i världen) dår får hon inte komma in, överhuvudtaget (men om jag e där å tar in henne e det ju helt ok…).

vinteralvan
3

Men herregud, får hon inte komma in? Det börjar ju bli höst och kallt. Varför fick hon inte följa med er? Det är nog dags för ett allvarligt samtal med din mamma (jag antar att det är henne du bor hos nu). Men kan inte bara lämna ett djur på det sättet.