Kommer hon tillbaka?
Min älskade tjej har varit borta i två dygn nu. Det längsta hon har varit borta innan är 1,5 och då var jag ute och skrek efter henne och hon kom. Jag har gjort likadant nu och igår men hon är helt borta… Hon är 6 år och har varit ute sen i mars ungefär.
Risken att hon är överkörd finns knappt då vi bor så långt ut på landet. Antingen är hon häromkring, eller så har hon gått vilse eller blivit uppäten. Vi har så oändligt med skog här så att hitta henne känns kört. Hon brukar vara upp till våra grannar (sambons bror) och det är väl 1 km i alla fall.
Tror ni hon kommer att komma hem igen?
Vad tråkigt. Själv har vi haft en katt som var runt 8 år som sprang bort. En hankatt som var kastrerad, han hade e bror som var lika gammal. Ändå så sprang han bort av någon anledning. Det började med att han inte kom fram och ville ha mat om dagarna. Så helt plötsligt efter några veckor kom han tillbaka men sen var han borta igen och kom aldrig. Det var jätte konstigt. :/
Usch! Min tjej har inte visat tecken på att inte trivas, så hoppas det inte är något sånt eller sjukdom. Min sambo är inte ett dugg orolig och tror att hon kommer komma hem. Jag hoppas verkligen han har rätt!
Vi har miltals skog här med både varg, lo och björn. Åh, jag hoppas hon dyker upp snart!
Jag var precis uppe och letade efter henne! Ropade och skramlade med en matburk. En bit bort såg jag ett djur som måste varit en katt eller en liten hund. Förmodligen en katt då jag kände igen den långa smala svansen - påminde jätte mycket om min tjej! Tyvärr sprang djuret iväg så jag han verkligen inte se om det var hon. Hon brukar aldrig springa iväg annars. Kommer alltid när man lockar… Var det hon tro?
Efter nästan 4 dygn är hon hemma igen! Halsbandet kvar, inte ett dugg smutsig, hon åt men var inte utsvulten.
Nu blir det utegångsförbud ett par dagar.