Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 746 ggr
Niiinah92
0

Testa med min katt

Hej, en vän till mig har en honkatt som hon adopterade för kanske 1½-2 år sedan, hon är nu ca 3 år. De bor själva i en lägenhet men min vän tror att hennes katt behöver en kompis då skolan tar mer tid hemifrån och om ett par år börjar vi jobba och är borta långa dagar fem dagar i veckan, minst. Hon funderar då på att skaffa en kompis till henne men vet inte hur hon skulle reagera på en annan katt. Hon frågade mig om vi kunde ses med en av mina katter för att se hur hennes katt reagerar på andra katter och jag sa ja men nu funderar jag på om det var så smart? Tänkte på att katter kan behöva tid på sig, det skiljer sig mellan individer osv. Kanske bättre att be henne testa nån vecka med den hon vill adoptera om det är okej med katthemmet, privatpersonen eller vart hon nu adopterar/köper ifrån? Kan tillägga att hon inte har någon katt i åtanke än, hon vill mer testa då hon är rädd att hennes honkatt kanske inte fungerar med andra katter, honkatten är en speciell individ, mycket bestämd och egensinnig dam.

Jessicahagstrom94
0

Det är ju som du säger och jag tror att hon kommer att behöva fråga personen som säljer just den katten hon kommer vilja ha, om det är okej att hon har en provtid med katten hemma. :)