Varför fiser katten?
Vad kan det vara i foder som får katten att fisa illa utan att vara dålig i avföringen? Vi utesluter snabba foderbyten.
Mvh Ellenfyrkant
Maten, magvirus, obalans i magen, slukar mat och sväljer mycket luft samtidigt. Oftast brukar det bero på maten.

#1 Att magen inte hunnit vänja sig eller att magen aldrig kommer vänja sig? Vissa katter blir ju gasiga av ett visst foder, andra går galant på samma foder. Finns det någon särskild "fis-faktor" som många foder innehåller?
Mvh Ellenfyrkant
#2 Att magen aldrig kommer vänja sig, om inte fisande går över efter någon vecka eller två. Katter funkar ju så olika, vissa funkar på ett foder bra och för andra brakar allt ihop.
Spannmål har jag hört kan vara en fis-faktor, iaf hos katter. Men det kan vara mycket som gör en katt gasig, kanske något katten inte riktigt tål tex proteinet.
Min hund fes väldigt mycket när han gick på torrfoder, provade flera olika typer av torrfoder men inget gav resultat. Gick sen över till färskfoder/barf och idag fiser han normalt. Vad som fick honom att reagera vet jag dock inte.