Katter iFokus

Katter

Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 1471 ggr
[sofiekarlssonfridh]
0

Pratande huskatter?

Ja har två huskatts-brödrar på 5 månader som jag haft nu i ca 3 mån. De är okastrerade och innekatter, dock får de gå ut några gånger i veckan i sina selen. De pratar konstant hela tiden, och pratar speciellt tillbaka om jag "jamar". De låter inte som klagoljud och de ser tillsynes inte miasnöjda ut och beter sig precis så som 5månaders katter ska göra. Jag har haft en mssa andra katter i olika raser innan men aldrig stött på någon huskatt som pratar så som dessa. Borde jag oroa mig? De äter, dricker och leker normalt bara de att de pratar hela tiden. Någon annan som har en fullt frisk huskatt som pratar så? De är inget som stör mig ellee någon annan, snarare gulligt. Men man vill ju ändån veta!

Thatgirl
0

Fick du dom när dom bara var 2 månader?

Don't just sit there and hope to become something, fight for it.

Nerdysiamese
0

Min mor har en huskatt som pratar mycket och gärna utdragna toner, helst när man svarar på hennes jamande ;)
hon är ju lite halv-knäpp, men helt frisk i övrigt, men det är helt ok vi älskar det lilla pälstrollet som hon är Hjärta

Medarbetare på Datorspel I Fokus

[sofiekarlssonfridh]
2

#1 ja mamman blev påkörd och ingen annan ville/kunde ta sig an dom så jag kunde inte låta dom gå ensamma ute. 2# okej skönt och höra, då kanske dessa också är två små pratglada knäppisar haha :)

cBrodin
0

Mitt senaste lilla tillskott, som nu är ca 15 veckor pratar hela tiden. Blev lite orolig i början, men jag tror bara hon är sådan. Mina andra två honor pratar när de vill något, typ ha mat eller gå ut. Sen har vi två till katter i huset, de pratar nästan aldrig, men kan få ur sig något ljud då och då. Är uppväxt med en katt som aldrig sa något, så känns ovant med en nu som pratar konstant, men man vänjer väl sig :)

Mullemu
0

Jag har också en liten snatterkatt. Han är sällan högljudd men pratar gör han med allt och alla. 🙂

Sven-Erik Segerström
3

Min Europé pratar hela tiden hon är vaken.Jag har lärt mig mycket.Hur hon mår, vad hon gillar för mar,vill leka,är irriterad m.m.Låt henne prata på prata tillbaka till henne.Fullt normalt. Sven-Erik Segerström

[nettaahs]
1

Min bondkattshona svarar alltid när man pratar med henne, oavsett om man jamar eller pratar svenska :)
Man kan nästan till och med ropa på henne och hon jamar tillbaks, nästan som ''här är jag!''

Och min lille pöjk pratar också, fast bara när han är hungrig och bajsnödig, så det räknas väl nästan inte ;)

Så nej, inte är det då någe fel på katterna :)

litettrassel
3

Min förra katt pratade också mycket och efter ett tag lär man sig vad de säger.

kattig
0

min ena har perioder då han pratar mycket, o då räcker det att jag pratar lite med honom så är han nöjd sen.

min lilla på 6 månader vet jag inte riktigt vad hon vill, hon pratar gärna också, men främst när hon leker, (men också när hon är hungrig såklart hehe) vet inte om hon säger till mej att leka mer eller att hon vill ha andra leksaker, men hon kan bara sitta och titta på en leksak och sitta och mjaua på den, tittar inte ens på mej så vet inte om hon bara pratar med sin leksak lr försöker säga nåt :P

och hon säger ju till mej när hon tappat bort studsbollen också, och slutar helst inte förrän jag hittat den igen.

båda tjattrar på som bara den på morgonen om jag sover för länge, kan ju inte missa frukosten såklart :)

persikorochparis
1

Har en liten som gärna ska prata om jag och min sambo befinner oss i olika rum. Hon kan tex. leka i vardagsrummet med mig och då ska hon gärna prata, och sambon svara från köket. Tror att hon vill vara säker på att han är kvar i lägenheten. ;)

Scorpio97
1

Min lilla hona pratar gärna, och har även olika ljud beroende på vad hon vill. Hon började med det efter kastreringen (: Jag tycker det är väldigt mysigt, och pratar gärna tillbaka.

//Jessie

Sven-Erik Segerström
4
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min Zoya är en bruntabby europé.när jag köpte henne skrevs ett kontrakt där detkrävdes att stamtavla skulle följa med,ett läkarintyg inte senare en 7 dagar fö leveransen samt att hon skulle varaID-märkt.