Katter iFokus

Katter

Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 1595 ggr
Seglarina
4

Jag är så glad

Min hittekatt sedan ett år tillbaka har varit i slagsmål och fått ett fult sår på frambenet. Vi har kämpat med det i en vecka, varit till vetten tre gånger och han har haft "husaret" med tratt. Han har haft ett väldigt stort tålamod, men ibland orkade han inte. I går tog vi en promenad med sele och han var skitförbannad på mig. Såret är ju mycket bättre om inte helt bra. I morse orkade jag inte hålla honom inne och öppnade dörren. Min tanke var att han skulle springa iväg och inte komma tillbaka på länge, men så blev det inte. Han har varit inne flera gånger under dagen och velat ha uppmärksamhet, så förtoendet för mig har han fortfarande. Jag är så glad.

Sofy
1

Varför skulle katten inte ha förtroende för dig längre?

Följ min och mammas matblogg på Instagram Frosserian

Seglarina
1

Nä Softy, varför inte egentligen? Jag tycker bara att vi har haft det så jobbigt i över en vecka då jag har tvingat honom att vara inomhus och med tratt om halsen. I går när jag var ute med honom men sele så var han skitförbannad på mig. Han har väl aldrig gått med sele. Jag fick honom från Hälsingborgs polisstation för nästan ett år sedan, så jag vet ju inte vad han har varit med om, fast han är en trygg och go katt, så tja.

OberonsMatte
1

Ja, har man väl lyckats bygga upp ett grundförtroende verkar katten nästan förstå att man inte menar något illa egentligen, trots att man utsätter katten för ganska stora obehag ibland t.ex. när katten är sjuk eller skadad.

När Oberon hade fått klokapslar bortopererade på båda baktassarna var jag inte "snäll" innan det läkte, med daglig medicinering, rengöring och ombandagering och tvingade honom dessutom att ha en jättestor tratt på sig. Han sprang och gömde sig när han lyckats få av sig bandagen eller tratten och när han märkte att jag förberedde ombandagering, men så fort det var läkt märktes det att jag (trots allt!) inte hade skadat hans förtroende för mig det minsta.

När han hade öroninflammation var det också hemskt att se hur obehaglig han tyckte att behandlingen var, men även det förlät han mig.❤️

Sajtvärd Katter iFokus

Seglarina
1

#3 skrivet av OberonsMatte ❤️🐱

Jessicahagstrom94
0

Ja, katter är fantastiskt förlåtande djur :)

Våran Jonna hade öroninflammation som vi fick behandla ett tag, jag trodde att hon skulle hata mig efter det. Men hon är lika go som innan mot mig :)