Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 3372 ggr
[nettaahs]
0

Whiskas blötmat?

Eftersom ni kan det där så mycket bättre än mig så tänkte jag fråga lite.
Min katt tycker att Mjau blötmat är ätbart, men duger bara ibland, vissa gånger slickar hon bara upp gelén och går där ifrån, andra så äter hon lite och lämnar hälften.
Men hon älskar Whiskas blötmat, speciellt med kyckling, jag undrar om det är dåligt att ge det? 
Jag har förstått att Mjau är näst intill det bästa.

Men som sagt, Mjau går ner, men Whiskas är en delikatess för henne. 
Är det något fel på Whiskas eller är det ''godkänt''?
Bör även nämnas att hon alltid har tillgång till torrfoder.

fvanilla
1

Whiskas blötmat är nyttigare än torrfodret, så om du ger torrfoder så borde du inte oroa dig om Whiskas blötmat.

F.ö tror jag att en eller två av deras blötmatssorter är riktigt bra.

[nettaahs]
0

Jag ger inte Whiskas torrfoder, om det var det du menade? :)
Okej, kyckling är vad hon tycker om iallafall :)

Mullemu
0

Icas blötmat i portionspåse är väldigt bra (spannmålsfritt helfoder) och prisvärt så det kan du ju också testa om katten tycker om. 🙂

[nettaahs]
2

Tack för tipset!! Ska testa! :)
Finns det i burk också?

Har vart lite skeptisk åt Icas mat då det var någon som hittat glas i sitt hundfoder från ICA.. :P

fvanilla
3

#2 All blötmat är nyttigare än torrfoder menar jag. Jag tror den sämsta blötmaten, iaf. av Whiskas, innehåller 89% kött. Jämför det med det bästa torrfodret som innehåller 80% kött. Dessutom innehåller det bra med vätska vilket är ett plus.

Jag har utfodrat med ICAs, och den är väldigt bra och prisvärd.

[nettaahs]
0

Okej, en till fråga, om man bara ger ett märke, tex ICAs, men byter smaker, tex ibland kyckling och ibland kött, blir det samma "byta foder dålig mage" procedur då? Eller blir det bara vid byte från tex ICAs till Mjaus?