Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 3917 ggr
Blue_Ice
0

bästa kattsanden?

Vill ha en *Klumpbildande *Go luktade *Dammfri(så gott det går) *Ta bort kiss å bajs lukt Vilken Kattsand vilken kan ni rek? Har två fertila katter i en lgh så att den tar bort lukt är viktigt! Funderar själv på ever clean eller Classic vilken tror ni är bättre?

mizzm
1

Ever clean är absolut den bästa kattsanden! Kan verkligen rekommendera den, den är dryg så den räcker länge, plus att det finns en mängd olika sorter för alla tänkbara behov :)

OberonsMatte
2

Jag gillar Extreme Classic bäst. Finkornig, så gott som dammfri, klumpbildande och oparfymerad. För att det inte ska lukta måste man alltid se till att sanden och lådan hålls ren och luftad genom att ha en öppen låda stående på ett torrt och välventilerat ställe, ha ett minst 10 cm tjockt lager av sand i lådan och rensa den regelbundet från kissklumpar och avföring (t.ex. varje morgon och kväll + när man märker att det finns bajs där).

Parfymerad kattsandslukt är det värsta jag vet (och jag tror att katterna håller med).

Sajtvärd Katter iFokus

Sofy
0

Extreme Classic är bäst enligt mig och katterna tycker bäst om den. Ever Clean är väldigt bra men jag personligen och katterna trivs bäst med Extreme Classic.

Följ min och mammas matblogg på Instagram Frosserian

Wony
2

Vi har Extreme Classic i en låda, och Ever Clean Less Track i den andra. Vi har även haft Ever Clean Multi-Crystal Blend. Vi trivs bra med alla dessa. Extreme Classic dammar något mindre, men jag tycker att Ever Clean är något bättre ändå.

vinteralvan
1

Jag tycker Ever Clean är den bästa jag har provat och Sotis håller med.

Sagolika
0

Jag tycker bäst om Everclean Lavendel. Katterna uppskattar också den.

QiaoqiaoMay
0

Använder också Everclean Lavender, den är super, klumpar bra och luktar dessutom väldigt gott !

[Emma--]
1

Gillar du och tycker extreme classic håller borta lukten tillräckligt är den bättre för den dammar mindre.

Själv tycker jag everclean är absolut bäst att hålla borta lukten, men den dammar.

Sen vet jag inte varför men katterna slutade gå på lådan med extreme classic efter ett tag.

LykkeLii
1

Tigerino är klart bäst tycker jag. Man beställer från zooplus för en billig peng jämfört med Ever clean och extreme classic. Tigerino kan verkligen jämföras och är på samma nivå som de på E

Den vågade och eleganta clownen - Cornish rex

Följ med vår vardag med Cornish rex, blogg.ilfirins.se

Blue_Ice
0

Att den dammar bryr jag mig mindre om det viktigaste är att den håller bajs å kiss lukten borta. Pga fertila katter. Vilken rekommenderar ni då? Blir antingen extreme Classic eller ever clean??

[Emma--]
1

Du kan ju pröva båda och se vilken du och katterna trivs bäst med 🙂
Själv brukar jag undvika sorter som t.ex lavendel då jag tycker det luktar för parfymerat.

Kinne
0

Själv blandar jag Ever Clean med Cattia. Det fungerar superbra här hemma. & blir billigare än att bara köra Ever Clean (:

Uppfödare av Radoll & Kurilean Bobtail Långhår.

http://piecesofarts.blogg.se

Blue_Ice
0

Som jag har förstått det så kostar EC röd 10kg 219:- Men visst har dom bonuskort?? Uppfödare har var 5e gratis men vi andra då?? Och här kostar 10kg extrem Classic 169:- Men har inget bonuskort…

DrKatt
0

Everclean utan parfym, gillar jag bäst. Då katter gillar kiss- och bajslukt (det definierar deras revir) är parfymfritt bäst. Tigerino fungerade när katterna var små, men när de blev könsmogna nej. Tigerino är nog den bästa lågbudget kopian av Everclean. Jag tycker du ska fundera på varför Everclean, i princip, har luckats med att lägga 100% av kattsandmarknaden under sig.

Thaeri
0

#13, jag använder EverClean Multi Crystals, och den kostar 199 för 10 kg, så lite mindre än Multiple Cat, som är den du tänker på tror jag (det är den jag hittar med röd etikett i alla fall), och jag hade inga problem med lukt när jag använde den till 5 katter som delade på tre lådor*, eller nu när jag har två katter som delar på en*.

Och japp, de har bonuskort, får var 10:e kartong för halva priset har jag för mig, eller om det är var 11:e…

* låda hos mig = plastback med 20-25 kg sand i när den är nypåfylld, 10-15 kg precis innan jag går igenom all sand, skurar ur lådan och fyller på ny.

DrKatt
0

Extreme classic har rekommenderats på många ställen och jag har ej provat den själv. Den kanske fungerar mycket tillfredsställande..

DrKatt
0

Jag betalar 159 kr per 10 kg för parfymfri Ever Clean och jag har bonuskort, dvs jag får halva priset för var tionde förpakning jag köper.

På nätet, se upp, Ever Clean rekommender att ta 159 kr per 10 kg för Ever Clean parfymfritt. Tyvärr försöker en del nätbutiker sig på att ta 199 kr per 10 kg för Ever Clean parfymfri.

Thaeri
0

#17, "EverClean parfymfritt", vad är det? Extra Strength Unscented?

För ärligt talat, 159 kr har jag aldrig sett EC kosta, utan alla de år jag köpt det märket (sen 2007) har det alltid kostat 199 kr för den stora förpackningen, fram tills hyfsat nyligen då de höjde ett par sorter till 219.

OK, de gjorde en prishöjning för några år sedan, men de ökade inte priset per förpackning utan minskade förpackningsstorleken från 11-12 kg någonstans (de räknade i brittiska eller amerikanska ounces – kommer inte ihåg vilket – innan) till just 10 kg.

6-kilosförpackningarna kan däremot gå på något sådant, har inte superkoll på dem då jag aldrig köper dem.

DrKatt
0

Då kommer du gilla denna länk,

http://www.hemfoder.se/ever-clean-extra-strength-unscented-10-kg/

Jag köper själv, för samma pris, med bonuskort från en djuraffär i kärrtorp Stockholm.

DrKatt
0

Prissänkningen  på Ever Clean parfymfritt (de har bara en sådan produkt) skede för några månader sedan. Det är därför vissa nätbutiker eller djurhandlare fortfarande försöker kräma ut 199 kr per 10 kg.

Thaeri
0

#19, najs🙂Och de levererar till hela Sverige om man väljer hempaket utan kvittens? Inte för att jag bor i bushen direkt, men stan är inte så stor heller.

Bara de inte skickar samma som på bilden, för den är en 6-kilosförpackning😮

DrKatt
0

Nej, jag köpte min Kattsand från hemfoder innan och du får en 10-kg förpackning. De kan leverera på ett sätt där de bara ställer dina varor utanför din dörr, även om du inte är hemma!. Så, när du kommer hem från jobbet så står de där. Och tjuvar finns, men de brukar vara mera intresserade av kapitalvaror. Jag köper min kattmat från Hemfoder. De har också signatur alternativet.

Nej, jag jobbar inte för dem. Mitt arbete har att göra med infektionssjukdomar hos människor.

DrKatt
0

De skriver om leveranstid:

Leveranstid

• Hemfoder.se levererar vanligtvis inom 1-3 arbetsdagar
  • Om sändningen går med lantbrevbärare får du räkna med 1-2 dagar extra.

Jag antar att i Stockholm förekommer få lantbrevbärare. Men kontakta hemfoder om du är osäker.

Thaeri
0

#22, Det var exakt det jag frågade efter, och jag brukade köpa sand från animail (eller ja, på den tiden de hette Foderbilen) på just det sättet, så jag är inte så orolig🙂

Och nä, inga lantbrevbärare här, bor inne i en stad med strax över 25 000 invånare i själva tätorten.

DrKatt
0

I deras FAQ har de frågan 🙂:

Jag bor i Norrland, kan ni fortfarande leverera till min dörr?

Svaret är:

Ja, oavsett vad du bor i Sverige kan vi alltid leverera fram till din dörr. I glesbygd sker leverans med hjälp av lantbrevbäraren och i storstäder med Postens ordinarie service.

Du borde inte ha några problem med att få EC-parfymfritt till det pris du borde betala, dvs 159 kr per 10 kg.

DrKatt
0

Lidköping? Jag tittade på din profil. Nej, tro mig, du kommer inte få några problem med dina bestälningar.

Thaeri
0

#26, precis 🙂

Tycker att det är lite kul att de säger "storstäder", för Posten har ju vanlig service även i relativt små tätorter, åtminstone om de är kommuncentra. Och min stad är inte pytteliten men den är verkligen ingen storstad heller… Formellt dras den gränsen vid 200 000 invånare har jag för mig och då har vi ju bara tre, eller kanske fyra (inte helt säker på hur stor Uppsala tätort är).