Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 630 ggr
[tlundegard]
0

Id-märkning

Hej! I området där jag bor så går det runt en troligtvis hemlös katt. Katten är öronmärkt men när jag skulle kolla upp ägaren på sveraks hemsida så hittade jag ingen katt med det id-numret! När man öronmärker en katt så kan man ju välja om det ska stå information om ägaren på sverak och de katter som har ägarinformation kan man klicka in på, men kan man även välja att inte ens kattens namn och ort ska stå med på sidan? Vem kontaktar man för att få reda på ägarens namn? Polisen?

OberonsMatte
1

Svenska Kennelklubben har det största id-registret för katter. Det finns också tillgängligt på nätet att söka i, så kolla där.

http://kennet.skk.se/agarreg/

Sajtvärd Katter iFokus

OberonsMatte
3

Har kattägaren inte medgivit att kontaktuppgifterna finns synliga får man ringa till SKK eller Sverak under kontorstid eller vända sig till polisen (efter kontorstid). Mycket krångligt och dumt alltså att inte underlätta för en upphittare genom att visa sina kontaktuppgifter.

Sajtvärd Katter iFokus

Rumblebee
0

Du är även säker på att du skriver i allt ordentligt? Det är lätt hänt att öronmärkningar blir suddiga och ser ut som andra tecken än vad det är.