fäller jätte mycket
Puma fäller jätte mycket päls just nu..Zorro fäller oxå men inte lika mycket. de e båda innekatter o verkar friska , de blir borstade så ofta jag kan eftersom de inte e så medgörliga med den saken?
Fäller era katter oxå mycket nu?
Jag har två katter. En långhårig och en korthårig. Långhåriga Lorentz fäller året om JÄTTEMYCKET. Jag kammar honom men det är helt hopplöst. Han är röd och vit så det ligger vita tofsar överallt. Alla som besöker oss vet att de inte ska ha mörka kläder.(I morse var det t.om katthår i kaffeburken)
Korthåriga Moritz fäller mer just nu men han brukar jag dra över med en gummikarda och det hjälper verkligen.
Båda är mer eller mindre innekatter. De har en liten inhägnad trädgård på 100 kvadrat som de kan vara i.
/Maria

Inte mer än vanligt här. Men det är ju sommar och fälltid, så det låter inte onormalt på det stora hela ialla fall.
Pröva och fukta en tvättlapp/trasa och stryk över katterna med emellanåt, så lossnar mycket löst hår. Ett alternativ/komplement till katter som inte gillar att bli kammade.

#2 Jag blötte en handduk o drog över dem.. nu e båda sura o bara blänger på mig..ska förstöka få tag i Puma o borsta henne när hon e lite fuktig men det vill inte hon..

Små surisar då, ja ja, du har försökt ialla fall…:)
Katter brukar fälla extra mycket vissa tider på året. Det är bra att borsta dom då, för om katten slickar sig, får den väldigt mycket kattpäls i magen.