Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 1029 ggr
Maria
0

Tokiga Moritz

En ny natt av totalt störd nattsömn.

Moritz 5 år (halvskogis) är en galenpanna. Har varit helvild sedan vi fick honom. Han var ca. 6-7 veckor, på tok för ung (men det är en annan historia)

Denna natten har varit TUNG. Kl 03.00 ca så skrek han i högan sky. Denna gången var inte maten slut men han var själaglad när jag gick upp. Ville leka såklart. Stackars lilla Lorentz 4 år (halvskogis) som sover gott hela nätterna blev också störd. När inte jag ville leka så jagade han omkring Lorentz i hela huset. Moritz somnade i uterummet vid 06.30.

Idag har det dessutom regnat (som vanligt denna sommar i Göteborg).Då blir Moritz rastlös. Sitter i köksfönstret  där vi har en hängande liten lampa som han sätter i gungning. Sedan biter han av mina Hibiskusknoppar och spottar ut på golvet. När inte detta hjälper för att få uppmärksamhet så jagar han Lorentz så mycket han kan.En liten stund så går han ut . Han går tätt runt husväggarna för att inte bli blöt. Sur som ättika går han in och jagar Lorentz igen som denna gång brottar ner honom ordentligt.

Denna katt har vi fått för våra synder men trots allt så älskar vi honom oerhört.

Moritz, lilla stolpskott…

/Maria

AnneN
0

Har också 2 katter som gärna rejsar på natten men om jag busar rejält mkt med dom på kvällen så sover dom gott på natten

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Destany
0

hehe känner igen mig.. känns ibland oxå som jag fick Zorro för mina synder.. lika lugn som han kan vara lika jobbig o full av energi kan han vara..

Maria
0

Tack för tips men att leka honom trött har vi testat  jättemånga gånger. Han är heltokig ändå.

Skönt att höra att det finns fler som t.ex Zorro. Moritz kan vara lugn och go också emellanåt men det finns liksom inget mellanting. Antingen full fräs eller go och lugn.

Som tur är så verkar hans kompis Lorentz ändå ta det med ro.De kompletterar varandra på något speciellt kattsätt…

/Maria

Maria
0

Ville bara tillägga att denna tokiga katt gillar att bada. Har skrivit ett inlägg med en bild ifall någon vill titta…

/Maria

Pia
0

Oj vilket litet rastlöst vilddjur! Skönt att höra att han hamnat i rätt familj och med rätt kattpolare, och har det gott ändå:)