Katter iFokus

Katter

Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 1366 ggr
LinaLj
0

Orolig och nervös

Nu på morgonen/förmiddagen har Teddy betet sig väldigt konstigt. Han jamar/piper, sitter och tittar in i väggen och vrider huvudet på ett konstigt sätt. Jag har fått en veterinärtid om en och en halv timme. Men väntan gör mig galen. Jag är orolig och nervös och nu när Teddy äntligen har lagt sig att sova så vill jag inte störa honom. 

Har diskat alla disk för hand (vilket jag avskyr) trotts att jag har diskmaskin eftersom det ger mig något att göra. Jag har strukit, jag har städat toaletten och kylskåpet. Allt för att slippa tänka. 

Jag vet inte vad jag skulle göra om är allvarligt, om han inte kommer hem med mig. Försöker tänka att han "bara" är sju år och att det säkert är något man kan göra något åt. 

Nu vet jag inte vad jag ska hitta på att göra så jag sitter och surfar runt på internet och söker distraktion.

milow
0

Håller alla tummar för att att det går bra för dig och Teddy.

SimsBrooke
0

Håller tummarna att det inte är något allvarligt =(

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

LinaLj
0

Tack för tummarna. 

Tyvärr så visade det sig att Teddy fått ett par små blödningar i hjärnan. Veterinären sa att det fanns två val, antingen att ta med honom hem och vänta på att det skulle komma fler, mer allvarliga, blödningar eller avliva honom. Har de väl kommit så gick det tydligen inte att göra så mycket åt det. Så Teddy fick somna in, jag ville inte att han skulle behöva lida. 

Nu har jag spenderat eftermiddagen med att gråta och titta på bilder. Det är så enormt tomt och tyst här hemma. Har inte orkat plocka bort hans saker och det gör ont i hjärtat att se hans puff. Vet inte riktigt var jag ska göra av mig själv. Det är tomt både i huset och i hjärtat.

mitzerl
2

Nej men vilken tråkig utgång! Förstår att det måste ha känts hemskt att komma hem utan katt. Beklagar verkligen, och må lille Teddy sova gott nu. 🌈

[Mustangcab]
0

Beklagar🤗

SimsBrooke
0

Beklagar verkligen =( Hur gammal var lille Teddy?

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

cosmonita
0

Jag tycker att ni gjorde rätt utifrån den info ni fått. Beklagar eran förlust.

Sen kan jag fundera på hur man kan förutse att han skulle få fler allvarliga blödningar? Vet du vilken diagnos han fick? Frågar bara för att lära mig mer, inte för att ifrågasätta.

LinaLj
0

#6 Han blev knappt sju år.

#7 Enligt veterinären så är risken väldigt stor på katter som drabbats av hjärnblödning att de drabbas igen. Sedan vet man inte om det tar timmar, dagar eller veckor. Varje blödning blir då ett nytt trauma som kan orsaka allt från förvirring till förlamning eller död hos katten. Eftersom det inte finns något man kan göra för att förebygga det så brukar de rekommendera avlivning, speciellt om katten är påverkad.