Katter iFokus

Katter

Etikettertillbehörutrustning
Läst 1332 ggr
Nosen
0

Bra halsband??

Hej!

Söker katthalsband som är väldigt enkelt och lätt. Våran katt är inte van med halsband så det får inte vara för otympligt. 

Det ska vara ett sådant som "lossnar" om katten fastnar så att hon inte kan skada sig eller så.

Helst med plats för telefon nummer och sådant!

Några tips på vart man kan få tag på sådant?? Såg inte några på djurmagazinet i alla fall..

Våran katt verkar ha hittat på lite nya roliga saker om dagarna och är hemifrån längre än vanligt. Misstänker att hon får mat eller lek kompisar någonstans… Hon kommer alltid när man ropar men nu har vi letat hela dagen och sen satt hon plötsligt på bron sent på kvällen. Kanske hon blivit instängd eller matad eller vad vet jag.. Släpper inte ut henne igen utan halsband nu i alla fall ;)

Hon är chippad men det syns ju inte.. Så vill sätta på henne halsband nu så att det syns att hon har ägare!

Omie91
1

Halsband med resårband brukar finnas i nästan alla affärer. Annars kan du klippa ett gammalt halsband och sy fast ett resårband emellan (säkrast med symaskin), det gjorde jag en gång och katterna har fortfarande sina på sig :) Man får ju bara se till så att halsbandet fortfarande är rätt storlek.

Angående namnbrickor eller liknande finns det små cylindrar för just djurhalsband på Biltema för någon billig krona. (Har för mig att de har halsband med resår också)
Det följer med en liten lapp som man skriver namn och telefonnummer på och stoppar ner och skruvar igen cylindern. Sen fäster man den bara i halsbandet med hjälp av en nyckelring som följer med. :)

Har fungerat finemang för oss, hoppas det löser sig! 🙂

"Religion is our first and worst attempt to make sense of things"
- Christopher Hitchens

“We keep on being told that religion, whatever its imperfections, at least instills morality. On every side, there is conclusive evidence that the contrary is the case and that faith causes people to be more mean, more selfish, and perhaps above all, more stupid.”
Christopher Hitchens

[Lilyz]
1

Brukar finnas på typ ica, ÖoB, rusta, granngården och såklart i lite olika djuraffärer men annars går det alltid köpa på internet tex det här http://www.grizzlyzoo.se/katthalsband-Pritax/reflexhalsband-jag-tillhor/?group=prod_prod_grp-s1%2F115 verkar bra :)

Nosen
0

Tack för tipsen! ❤️

[Mustangcab]
0

Köp inget som är enbart i resår! De är faliga!

Nosen
0

#4 Jo det förstod jag. Men det finns ju såna halsband såg jag nu som är som vanliga fast har ca 2 cm resår. Så att det kan dras ut och katten kan komma loss om den fastnar :)