Vad äter era katter?
Som rubriken lyder, vad äter era katter och hur mycket?
Royal canin indoor longhair och Mjaus blötmat :)
Mjau blötmat, 1st 980gram burk på cirka 2 dagar.. Ger torrfoder om jag ska vara borta några extra timmar och då är det Royal Canin Maine Coon Kitten på grund av att dom ej blir dåliga i magen (orkar ej fösa över till annat torrfoder då deras huvudföda redan är blötmat..)
S*KungsgardenCats Origin of Zakouma
S*KungsgardenCats Qiss Me Prince Milo
Eukanuba som torrfoder och vanlig frukostskinka varje dag som blötmat (eftersom han ratat varenda sorts kattblötmat jag testat)
Jag tror att skinka är lite för salt att ge varje dag, eller? :O Jag har hört det i alla fall, så mina får aldrig det.
Royal Canin för inomhuskatter, varierar lite ibland beroende vad som råkar finns i butiken. De har tillgång till maten hela tiden och så ger jag blötmat en gång per dag. Men ibland blir det mycket oregelbundet med blötmaten för jag inser att de äter mindre torrfoder om jag ger det regelbundet. Blötmaten blir liksom lite extra, festmat!
Fast min ena katt (den kräsna) slickar mest i sig såsen och den andra äter innehållet!
Men ingen tjatat på mat och de håller sig i bra form tills vidare! 🙂
Min katt äter barf och blötmat…..fast om den lille gamen fick välja själv så skulle han nog helst vilja äta från min tallrik. 😉
Brit Care Light 90 gram om dagen äter mina och utfyllnad blir det Mjau blörmat 2 ggr om dagen! Dock är det bara ena katten som äter blörmat :p

Orijen torrfoder som de måste pilla upp ur småkrukor, och mjau blötmat 2-3 ggr/dag. Har 4 st och kan inte portionera ut.
Mina två katter äter barf. Ca 120g/dag var.
"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin
Har tre katter och de äter Mjau blötmat. Det går en burk på 980 gram/dag.
Ibland får de rått kött också.
Min lilla katt äter bara Bozita torrfoder. Det står alltid en skål framme och så äter hon som hon vill sedan. Det passar henne bäst. Och något annat än Bozita äter hon ej.
Myror, spindlar och gräs helst…min stora blomma i köket vill hon också äta av.
;-)
Den ena får Mjau blötmat och Young Adult Chicken någonting minns inte märketrakt av). Egentligen skulle jag vilja ge henne annan torrmat men hon matvägrar då och blir dålig i magen direkt trots att jag har en lång övergångsperiod. Superkänslig i magen verkar det som.
Den andra äter mjau blötmat och Eukanuba Intestinal.
Lite extra tid, lite extra omtanke, lite extra tålamod och så lite extra kärlek är allt som behövs för att låta en skyggis tassa sig in i ditt hjärta!
James Wellbeloved. Honan (kastrerad) ca 80-90g torrfoder och hankatten ca 120g just nu då han växer ännu. De får även blötmat från samma märke då och då. Då delar de på en påse på 80g.
Allt enligt rekommendationerna på påsen :) och de fungerar helt utmärkt! Båda är fina i kropp och päls och killen får en väldigt fin muskulatur i sin växande kropp.
Skulle aldrig byta från JW
#4 tror du? :O Ja då får jag hitta något annat isåfall :/ han gillar inte räkor eller nå sånt heller så… kanske finns något osaltad skinka han kan äta.. han började med det för en månad sen då jag tröttnade på att prova fler kattmatsorter så än är nog ingen skada skedd :)
Mest blötmat, varierar märke hela tiden.
Lite Orijen Cat & Kitten eller Applaws Chicken som matsäck när vi jobbar
I'm only responsible for what I say, not for what you understand