God eftermiddag 25 juli
Idag har det varit solblandat regn väder här i norra Sthlm, behaglig temperatur.
Mitt månadskort gick ut igår, jag tänker inte skaffa nytt innan det är absolut nödvändigt igen - så nu pysslar jag hemma i några dagar, skönt det med:)
Klippa gräset borde jag nog göra t ex idag… men jag älskar hur frodigt grön min lilla täppa blivit av det här vädret!
Hoppas ni haft en bra dag! Något särskilt som hänt?
Har inte hänt ngt speciellt här. Haft ut katterna i rastgården :) "dotra" håller på att bygga lite mer till dom att leka med. så bilder kommer på det oxå framöver. Går ut och in här mellan varven. sol ute, då borde man vara ute oxå.

själv har jag backatoch fixat hela dagen, skall åka til danmark nu kl halv 9 och stressar som få då jag måste lämna Anni lilith här hemma, vill inte men det är ju inte som om jag tänker tvinga henne att gå igenom 2 månader karantän då jag skall hem (borta 2 v) eller de 18 tim resa fram och tillbaka eller det runtflyttande… men kommer att sakna henne kolosalt…
och inte nog med det, har inte träffat sambon sedan en vecka och kommer inte att göra det förrens jag kommer hem igen… vad skall jag göra utan mina högt älskade ???
bild på min lilla anni
God kväll, eller snarare Godnatt får väl jag säga då.
Idag har jag städat. Tänka sig att jag måste få hit främmande för att komma mig för att torka damm och släpa fram dammsugaren. I vanliga fall brukar jag bara sopa golvet.
I morse ställde Jr en fråga till mig. "Hur länge minns kattor?" Han funderade på om Vimsan kom ihåg sin Gammel-Husse och stället som hon kommer ifrån. Sen undrade han om man kunde okastrera kattor (alltså göra så att kastrerade kattor kan få ungar igen) och så funderade han över ordet adoptera. Jag förklarade så gott jag kunde. Tja, om man inte frågar så får man ju inte veta något, det gäller väl 7-åringar också.
Idag har Vimsans Gammel-Husse varit på besök. Vimsan reagerade lite annorlunda än vad hon brukar göra. Det var nog något bekant över han som kom. Hon var lite småblyg i början och låtsades vara svårflörtad. Hon var först mest ute, men höll sig i närheten. Slutade med att hon låg raklång på sängen, och Gammel-Husse satt bredvid och klappade henne. Han tyckte att hon hade vuxit "jättemycket" men han hade ju inte sett henne på elva månader.
Ha det…

jag har shoppat!!!! :)
Aska och Troll sitter o tvättar varandra, blir nog lite mys med dem nu