Periodare
Är era katter periodare?
Lakritz har börjat använda lådan inne nu några dagar. Han gör alla sina behov ute annars. Han har nog inte använt lådan sedan i vintras.
Även sovställen varierar. I flera veckor kan han ligga i en fåtölj för att sedan ex. byta till kökssoffan ett par vecor.
/Maria
Absolut, mina katter har alltid haft perioder med än det ena än det andra. 😀🐈💖
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
Ja, det är många vanor som kan gå i perioder. Lotus har en egen sovplats som bara han använder och det är en transportväska som hänger bakom sovrumsdörren. I vintras gick han alltid och la sig i den väskan på kvällen, men nu i sommar verkar han ha glömt bort den platsen så jag blev förvånad när han la sig där igen häromkvällen.
På den tiden då jag kunde servera vilken blötmat som helst gick det ofta i perioder vilka blötmatssorter (märken, konsistenser och smak) som var goda och ätbara.
Sajtvärd Katter iFokus
#2 Ja just det. Maten är i perioder också.
Han äter bara blötmat och har någon favorit flera veckor för att sedan rata den totalt en period.
Har det gått tillräckligt lång tid så går maten oftast bra igen.
/Maria
Har periodare här med, främst över sovplatser. Just nu har alla tre bestämt sig att slåss om samma sovplats.. hade det vart vilken annan sovplats som helst hade jag köpt en till för dem att dela på, men gaming PC är lite dyrt att ha flera av 😅🙈
Ägare till en Australian Shepherd, ett gäng LaPerm och 2 akvarium 😁
SVERAK ansluten uppfödare av LaPerm SE*Coral Curls
Sajtvärd på Australian Shepherd 🐕, Horse Reality och Ponnytrav 🐎
Medarbetare på Akvarium 🐡, Akvarieräkor🦐, Hundutställing och Vallhundar 🐏🐑🐑🐕