Dags för ny klöspelare...
Har suttit och kikat runt på olika sidor nu för att se vad jag ska köpa för klösmöbel. Men det får bli en sådan där enkel pelare som katterna redan har, men jag vill ha en högre. Den här som används nu är gammal som gatan och jag har bytt rep ett par gånger med det blir ju hur dyrt som helst i längden… sen börjar den bli lite ranglig också. Är lite sugen på att åka till Bromma för att handla någon variant där. Har kikat på den i Ellos som många rekomenderar men den är för stor. Ni som varit och handlat något på Bromma Zoomarknad, vad säger ni, är det kvalitetsgrejjer eller?

Jag tycker att Bromma zoo är kanon…köpte en golv till tak pelare där och den älskar katterna!! De har en fin butik med stort urval… de har typ tre våningar med grejer så glöm inte att kika högst upp där de stora träden står… den är jätte fiiina…. om inte annat bara för att kolla… =)

Jo jag har redan kikat på Swecat, men jag är en sån som vill klämma lite på grejerna så jag måste nog handla live så att säga :D
Men det blir nog Bromma iallafall, kanske hittar en massa annat kul också som jag inte visste att jag eller katterna behöver :P

jo, det blir alltför lätt så att man hittar en massa roliga saker man inte visste att man behövde.

Åh, jag visste inte ens att det fanns en zoomarknad där… Ligger den på området med Coop vid flygfältet?

Har aldrig heller varit där, men tydligen ligger det precis där du säger…

Japp, lite bakom själva området med coop.. de har en hemsida oxå… sök på google så kommer den upp… tycker den är kanoon fin… som sagt 

Jag har en från ellos. Den som kan stå i hörn o jag tycker att den är jätte bra. Alla katterna kan sova på o i den samtidigt=) Har en sådan där vanlig med ett hus längst ner o sedan två plan oxå men den är väldigt ostabil.
Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!
S*Luddhuvet´z
Jag är på jakt efter en klöspelare från golv till tak. Vi har så liten lägenhet, men en sån tar ju inte mer kvadratmeterplats än som bara har pinne tänkte jag och då kan hon klättra och sträcka på sig lite.
Jobbar nästan granne med Bromma zoo, har funderat på att gå in där men det har inte blivit av. Lite konstigt bara, deras klöspelare kostar bara hälften av Swecats. Hur stor kvalitetsskilland tror ni då det är?

Ja det är lite så jag också tänker Scilla… varför sådan prisskillnad?

Jag brukar kolla in deras hemsida väldigt ofta och jag gillar alla ställningarna där! Hoppas bara att de är något att ha också. 
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

Ja jag får ta mig en tur dit i veckan tror jag! :)
Veduran, jag vill hemskt gärna ha recension om du åker och kollar :)

Jag med! Vill ha recension alltså:)
Hm. Å andra sidan, jag reagerade snarare så att jag tyckte att Swecats klätterställningar var dyra än att Bromma zoos var billiga. Jag vet inte, 899 kr för en från-golv-till-tak-ställning, är det väldigt billigt?

Det tycker jag var superbilligt!!
Jag betalade runt 1300 för kvalitetsställning (som iofs håller än) för 11 år sedan.
Och den senaste, inte alls lika bra, kostade runt 1700 för några år sedan…

Inte kunde jag hålla mig heller, blev en dagsutflykt till Bromma idag (det mesta blir ju så när man inte har bil). Riktigt kul affär för djurtillbehör.Om någon nu tror att jag kom hemdragandes med en riktig möbel så tror ni fel… jag köpte bara en sån där enkel påle med fyrkantig fot. Grå och fin ^^
Högst upp längst in hade dom massor av bjässeklösmöbler, men… nja… tyckte dom verkade i rangligaste laget. När jag har rensat här hemma
så kommer det bli en modell större, men den här lilla får duga så länge.
Man blev sugen på att handla allt möjligt där, precis som jag befarade… men nöjde mig med fiskmat och PlaqueOff förutom klösgrejen.
En smart klösvariant tyckte jag det var den där plattan som var vikbar och man kunde skruva upp på väggen som platt eller vikt i ett hörn. En massa kul leksaker fanns det ju och massor av… ja det mesta faktiskt. Fiskar och smådjur hade dom också med det får jag kika på en annan gång.

Åh, måste dit!!

Ett annat tips är att kolla in på tyska ebay (ebay.de) direktlänktill klätterställningar här - för där kan man verkligen fynda klätterställningar, helt nya och i många fall TüV provade. Se ex v den här som går för nästan gratis, även inräknat frakt, jmf med att köpa i Sverige. Den auktionen är avslutad när ni klickar på den misstänker jag, för det är bara några minuter kvar när jag skriver detta.Attans att jag är så jäkla pank just nu *grrrr* .

Ja ta och åk dit Pia, finns en massa för Malte också :)
Men vilka bra länkar SallyB!

Men Veduran, jag trodde inte det va nåt för dig, blir ju svårt att klämma och känna liksom ;)
Har också varit på Bromma Zoo för några år sedan och där kan man minsann vandra runt/upp/ner hur länge som helst :)

Jo jag är ju sån, men länken var ju bra ändå! :D
Har lust att slänga ut en massa grejer, möblera om och fixa till ett riktigt mysigt katthem *drömma kan man ju iallafall*