Budat hem ett träd!
Nu har jag lyckats vinna en auktion på tyska ebay hos Jago24online som så många pratat så gott om här på forumet. :-)
Det var förvånandsvärt enkelt!
Jag budade hem detta träd fast i vitt (bifogad bild) och betalade straxt under 700 kr. :-) OCH DÅ RÄKNAR JAG IN FRAKTEN OXÅ!
Jag återkommer med resensioner kring frakt, kvalité osv..
Grattis till vinsten :) bra pris
Glömde säga att de var INKLUSIVE frakt. :-)
väldigt bra pris :) kissarna blir nog supernöjda. Du får gärna berätta för oss när trädet kommit, och recensera lite =)
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
Kan du tyska?
#4 Nej verkligen inte! :-)
Det finns en bra guide här på iFokus och översättningsverktyg på internet.
Det enda man måste göra på den tyska sajten är att registrera sig och lägga till varor på bevakning.
Sen kan man logga in på den brittiska ebay och buda på engelska. När man vunnit ett träd är mailen man får på både tyska och engelska.
Aha… tack för svaret… måste nog testa det där :)
Häftigt klätter träd, den får dina kattar mycket kul i ^^! Om de är innekatter är det ju ändå beträ med en sån sak som ger de så mk stimmulans :P
Ja mymlanbus de tycker jag. :-) Man kan göra många klipp där. PM:a mig om du behöver hjälp med något.
#7 Ja de är innekatter. De behöver öva balansen lite, så ett träd är perfekt! ;-)
# 8 Våran lilla katt har valt att träna klättersinnet på våra tubar från ikea :P Fast hennes klätterställning är ju inte lika maffig ^^
#8 Hihi… Sånna kanske man ska skaffa oxå. :-)
Jag har sett att det även finns en billig hylla som ser ut som en trappa på Ikea. Den kan oxå fungera som klätter-möbel.

#10 finns en sida där de fjort om ikeamöbler till djur och kattgrejor… jätteskoj att se alla grejerna
Idag fick jag min lön, så nu har jag betalat trädet.
Återkommer om leveranstid. :-)
Jag har köpt ett träd av samma säljare jag också, i våras. Det tog bara 1½ vecka för det att komma, och det står fortfarande idag som att det vore oanvänt trots många race varje dag….riktigt bra kvalitet för pengarna!!
Hoppas din akatter får kul i sitt nya träd!!

GRATTIS och vad duktig du är som ordnar och donar
. Trädet ser jättefint ut och dina katter kommer att gilla det mycket.
Hur gör man? Har du någon länk? Hur betalar man?
Blir ju själv sugen på att köpa men vet inte hur det går till det där. Så tacksam för hjälp.
/Helen
Det finns en förklarade text här: http://katter.ifokus.se/Forum/Read.aspx?MessageId=63f82a15-1dac-4e04-8b5f-a2ed0bf7c404
(och på andra katt-forum oxå.)
Det är inte så svårt. Du kan andvända ett översättningsverktyg på nätet som tex:
http://translate.google.se/translate_t#
Det är bara att klippa in lite text där så får du veta vad det betyder. (Blir dock lite konstig grammatik eftersom det är direktöversatt ord för ord bara.)
När du lyckast lägga till varor för bevakning så är det bara att logga in på brittiska ebay istället så finns dem där på din minneslista.
Då kan du buda hem ett träd på engelska istället.
Kortfattat:
- Registrera dig (Välj att bekräfta med brev istället för VISA-kort)
- Få hem ett brev (Tar kanske en vecka)
- Skriv in koden i brevet på angiven sida. (Adressen står i ett mail eller i brevet.)
- Börja leta träd! Kolla in den beprövade Jago24online och skriv Kratzbaum (=klösträd) i sökfältet för att se alla hans klösträd.
- Lägg till alla auktioner med det trädet på bevakning/minneslista. (Tror de heter Bebobachen eller nåt sånt.)
- Logga in på brittiska Ebay
- Se vad träden hamnar i för prisklass när tiden går ut
- Buda på lämpligt träd när tiden börjar gå ut
- När du vunnit får du ett mail från säljaren som både är på tyska och engelska
- Följ länken i brevet och välj färg på trädet och fyll i formuläret.
- Nu får du bankuppgifter
- För över pengarna från din bank och ange referensnummer samt ditt andvändarnamn. (Detta kräver att du vet hur man för över pengar till ett utlandskonto)
- Du får bekräftelse när pengarna kommit fram, samt kollinummer så du kan följa ditt paket.
- Paketet levereras till din dörr!
Funderar på att göra en mer detaljerad instruktion då det är så bra priser där att jag vill göra det tillgängligt för fler. 

Tusen tack för hjälpen och för en kanonbra beskrivning.
Då är det bara att skrida till verket och se hur det går
.
/Helen
#15 brittiska e-bay….köpte du där, trodde det var via tyska e-bay. Låter ju klart lättare.

Har exakt samma träd hemma, det är super! Katterna har verkligen skonat soffan sen vi köpte det!
Dock har vi en mörkbrun långhårig katt så den blir rätt hårig snabbt men den är lätt att göra rent och det är bättre att håret fastnar på klösmöbeln än på alla andra möbler.
Vet dock inte om jag tycker att kvalitén är den bästa. Redan efter en månad började "luddet" försvinna på en av platåerna. Fast det kanske var just på min som det blev så…
Men annars är den diskret och smälter bra in (speciellt om man har vita väggar) :)
#17 Trädet är köpt via tyska ebay.
Men eftersom man kan använda samma login på den brittiska så syns dina auktioner som du lag på bevakning även där. :-)
Du måste fortfarande lägga till auktioner på bevakning på den tyska sidan. Du hittar inte de billiga träden från Jago24online på den brittiska sidan. (Eller andra auktioner från tyska ebay.)
Dessa träd har jag bara hört bra om!
Finns trådar inne på SKS också, med förklaringar hur man går tillväga.
Ett riktigt kanonpris på ditt träd må jag säga :)

tycker alldrig jag ser dem gå så billigt… :(
När jag bevakade träd gick de alltid för runt 50 euro.
Budade hem trädet: 2008-08-23
Betalade: 2008-08-27
Betalningen framme: 2008-09-02
Trädet hemma: 2008-09-05
Alltså imorgon kommer trädet! 
ohh va spännande!!!
Nu är trädet monterat! :-) Fick väldigt mycket "hjälp" av kisse-grabbarna.
De flyger redan runt i det som tokar och jag är helt slut. Dax för sängen!
Återkommer med bilder. 

skall bli skoj att se bilder på det