svart/vita katter
casper?:)
Min kompis hund heter Yasper så de blir lite för likt :D
Kanske Ulf?
hehehe

Silas tycker jag också var ett fint namn, något i min smak :) Passar på en så stilig katt.
Jag har tre svart-vita kissar.
Bamse som äldst i kattskaran 15 ½ år.
Jesper är 12 ½ år
Leo som är yngst fyllde 2 år i går.

Luna: han har ju både skägg och muschtash… kan man hitta något kul namn på det kanske. Är dålig på språk men även om man inte vill kalla sin katt skägget eller muschen så kanske det finns något snyggt men liknande på annat språk 

Vi har åtta huskatter varav två av dem är helsvarta, och fyra svartvita..på bilden här poserar Lassie på husses flygel..
Kattnamn är väl det roligaste som finns att sitta o spåna med, här kommer några förslag: Mister, Mozart, Beauty, Findus, Rasmus, Rex, Moonshine…säkert fler här som har ideeer till vad din skönhet ska heta:-O)

Och så Pluto.
Som du märker har vi inte varit så fantasifulla med namnen… Hade Sputnik som förslag till Pluto, och vi kallar honom Klaus ibland när han är stygg :P Sibelius har jag döpt en katt till också. På Agrias hemsida kan man hitta en lista över de vanligaste kattnamnen, det finns en tråd om det också. En tråd för roliga kattnamn finns här. Kan kanske ge lite idéer.
Bingo,Sune,Zingo,Måns,Danny m.m:)vad kallar du honom eftersom du inte kmmit på kattnamn än?
Tack.
Vilka godinhar ni alla har :)

Min Theo 9 år. Min förra svart-vita… eller snarare vit-svarta hette Sejki. Han var den enda överlevande i en kull av 5 kattungar och vi hade ingen aning om vad han skulle heta. Sen hittade vi i något utländskt uppslagsverk (minns inte vilket och vad det var på för språk) och där stog att Sejki betydde just den enda överlevande/överlevare. Sen är säkert stavningen helt uppåt väggarna också men så blev det :)
Här är en bild på Sickans ansikte(han som e borta:()
ps.han har gulgröna ögon.
argh,vad datan dampar sig!!!!
vänta lite…

Vilka fina bilder på Sickan, han gör sig bra mot snön:)

HMMMM… skulle detvarit en flicka och jag var du skulle jag döpt henne till simone, Eftersom att jag inte fick heta det får juh någon annan heta det ;P.. Haha nu Kommer MÅNGA namn: Svante, Tore, Magnus, Sven,Bert,Edgar,Stellan,Jarl,Ragnar,Konrad,Mårten,Finn,
Åke,Roger,Sture,Sigfrid,Orvar,Laurits ANDERS ;D haah ha det bra o lycka till <333
Min tisse Zimzon
När jag var barn hade vi en katt som hette Tasseman han var svart med vita tassar vit på nosen och under magen. Vår sotis ser oxå ut ung så men barnen gilladeinte det namnet
Älska dig själv för den du är
Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

Så fina, både Sixten och Gollum!

Sötare än Gollum i sagan om ringen=))
Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!
S*Luddhuvet´z

#22 tack XD *typ ett halvår senare*
[](javascript:void window.open('Slideshow.aspx?Login=Gunilla.H&&BinaryId=a23d6677-1558-4b6f-86e3-2d107d2d9811', 'slideshow', 'width=750,height=550,menubar=0,resizable=1,scrollbars=1'))Här har vi Ebbis-Bebbis-Pipis!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

missen som är hemma hos oss och som inte är min är svartvit. vet inte vad han heter och har inte hittat på nåt namn. vet inte riktigt varför. men han ska inte stanna här och jag vill inte fästa mig för mycket vid honom på nåt vis :P
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan
min första svartvita husis hette Findus!:)

Kors vilken stilig kisse du hade Luna vi hade en nästan likadan när jag var barn våran hette Putte men han blev skjuten en sen höst kväll av en granne…
Men här kommer en liten söt en som är 3 veckor gammal och heter Pricken
sen har vi en helt svart som heter pontus han har några vita strån på nacken

Söt kille, Chili!

den kan väll heta räkan eller hajen

varför tycker du det??? #49

Här kommer Milou.

Här kommer Pontus

#56 Vilken häftig teckning Milou har :)

nu har det gått 2 månader sen denna tråd startade,jätte många bra och gulliga namnförslag har kommit upp,men går din katt fotfarande namlös?lite nyfiken bara vad det blev för namn,själv hade jag en kisse som jag döpte till televinken.

#64 Nej, det är en vit katt om det inte finns något mer färg någon annanstans. Fläcken brukar försvinna med tiden, men inte alltid.
Förr kallades dom fläckarna för hörselfläckar, men det finns inget belägg för egentligen. Finns inget som tyder på att katten hör bra bara för att dom har en fläck på huvudet.
En del säger att fläcken indikerar vilken färg kattungen har under det vita men jag har aldrig hört talas om att det fötts en kattunge med rött på huvudet så det är inget som jag personligen tror på. /Sylvia

den här lilla madamen var helt stendöv.

satte in bilden lite så där på skoj.

Här är vår lille Harry, svartvit harlequin oriental. Ca 5 veckor på bilden.

#70 Coola öron :) Supersöt.
Här kommer Melvin. Ingen smickrande bild, men än så länge får man inga bättre 
Medarbetare på jack russel terrier

Bigote= Mustasch på Spanska
Barba= Skägg på samma språk
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Har tidigare lagt ut denna bild på skogkatter i fokus.
Vad säger ni? Är inte detta en perfekt reklambild för TRE. (Telefoni, ni vet)

här kommer en bättre bild

#78# det var en bra bild,såg inte trean först,du måste ju bara ta kontakt med tre och kolla om dom vill ha en katt i reklamen.superhäftig
#78 Vad grymt om man skulle få se din kisse i reklam på tv
, haha, klockrent!

Här är Zelda!

#86 Så vacker :)