Annons:
Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 13503 ggr
AntoniaUtanX
2/23/13, 3:56 PM

Grannens katt bajsar i min rabatt

Hej!

Jag är inte medlem i den här gruppen, men tror att den är bäst att skriva min fråga i.

Mitt problem är, som rubriken antyder, en massa skit i mina rabatter. Grannens katter bajsar runtom våran lilla innegård i stan……jag har stått ut i 2 år men nu så har jag fått nog.

Jag tycker det är äckligt och luktar fruktansvärt. Helst när de skiter och pissar precis utanför min dörr.

Hur ska få dem att gå någon annanstans?? Jag har försökt med peppar, citron, kanel och nu senast kaffesump. Men det hjälper inte.

Vad ska jag göra?? Känner att mordiska tankar börjar ockupera mitt sinne :(((

Annons:
Linnslins
2/23/13, 4:28 PM
#1

Har du pratat med ägaren till katterna. Minns jag rätt så ska alla husdjur hållas på ett sådant sätt att de inte förstör andras egendom. Vilket de faktiskt gör just nu. Det finns andra här som är bättre än mig på att veta vad som gäller.

LinaLj
2/23/13, 4:29 PM
#2

Det finns speciellt medel att köpa i djuraffärer som man kan lägga ut i rabatter (ett märke heter tex revira). 

Sedan kan man köpa små dosor som sänder ut ultraljudsvågor när något kommer nära dem. Inget som vi människor hör men djur tycker det är obehagligt.

Det finns även små dosor med rörelse detektor som sprejar ut en giftfri vätska när något kommer i närheten.

 Ingen av metoderna är dock att tänka på om man har egna djur som strosar runt i trädgården eftersom det påverkar alla djur.

AntoniaUtanX
2/23/13, 4:40 PM
#3

Linnslins, jodå jag har pratat med ägarna…men det känns meningslöst….de påstår att det är helt ok med utekatter mitt i stan. Har försökt förklara mitt obehag av kattskiten och pisset, men jag kommer ingenstans där.😕 Vilket jag tycker är väldigt oansvarigt och nonchalant av dem som djurägare. Men jaja, det är min egen åsikt, känner jag…….

Katterna traskar även in hos mig och går runt…äter lite av det som eventuellt ligger framme……provsover fåtöljen……och gosar med min hund.

Jodå, min hund!! Som älskar alla djur, och alla djur älskar henne……fåglar, gnagare, rådjur m.m. kommer fram till henne och visar ingen rädsla.

Ibland önskar jag det vore annorlunda, iaf när det gäller toabesöken :(

LinaLj, det låter bra, men funkar inte här eftersom jag själv har en hund.

Fleeeeeeer tips tack!!

AntoniaUtanX
2/23/13, 4:44 PM
#4

Har även stått på pass med en vattenspruta……men tröttnade efter ca 50 min 😴

Myrrami
2/23/13, 5:18 PM
#5

Jag hade ett tag problem med att grannens hund kom hit hela tiden. Jag började lämna in den till polisen så att de fick hämta den där. Då började de ha bättre koll på den 🙂

Om du gör det så tala om att du vet att den har ägare så att de inte avlivar den om den inte har chip. Med hunden fick jag köra in den 2 ggr innan ägarna tog tag i det men nu är det inga problem.

AntoniaUtanX
2/23/13, 5:32 PM
#6

Myrrami, menar du att jag ska ta tag i katterna och föra dom till polisen?? Nja, sååå långt vill jag nog inte gå……inte än i varje fall. 

Förresten, är katter chipade?? De två katter jag har tagit hand om, har inte haft ett enda indetifieringstecken, varken chip eller tatuering.

Tänkte börja med lite snälla sätt…….som ni kanske kan tipsa mig om.

Annons:
mishie
2/23/13, 5:48 PM
#7

Katter chippas på samma sätt som hundar. Min kisse har både chip och tatuering :) Men det beror väl mycket på ägaren och hur mycket de bryr sig. Renrasiga kattungar chippas oftast hos uppfödaren innan de får flytta hemifrån, men jag tycker att tatueringar är bra eftersom de syns direkt. Hade hon inte haft tatuering när hon flyttade hit hade jag sett till att hon fått en.

 

AntoniaUtanX
2/23/13, 5:59 PM
#8

#7 mishie, tack för svar.

[helenal]
2/23/13, 6:00 PM
#9

vilket elände för dig. Vet inte vad du skall göra om det inte hjälper att prata med dom som sagt.. du kanske borde säga till mer på skarpen?(om du inte redan gjort det förstås)

att…om ni inte har bättre koll på era katter så osv osv.. lite hot kanske men har de gått såhär långt så förstår jag att du är trött på det!!!

AntoniaUtanX
2/23/13, 6:04 PM
#10

Skulle dock känna mig lite löjlig om att ringa polisen bara för att grannens katt har skitit i min rabatt☺️

AntoniaUtanX
2/23/13, 6:11 PM
#11

#9 helenal, men vad ska jag säga till de stackars katterna??? Eller ägarna, som tycker att hennes katter ska få gå var de vill. De är ju fria djur…suck….

Spelar ingen roll om jag gapar, skriker, väser eller vad jag gör…….de skiter ändå i vad jag säger…….bokstavligt talat, hahahaha

Så jag tänkte anfalla dom från den naturliga sidan…….med äcklig lukt eller känsla.

Men VAD???

Vill inte utsätta katterna för något farligt, dock.

[helenal]
2/23/13, 6:14 PM
#12

Men kan du inte som nummer 2 säger köpa dom sakerna och ha i rabbatten för även om du har hund så ska väll inte han vara där heller?:)

[Nightcat]
2/23/13, 6:18 PM
#13

Finns också ett sorts nät som man gräver ner typ två centimeter i rabatten. Vet inte vad det heter men en vän till en vän har sånt i hennes trädgård och där varken kissar eller bajsar katterna!

Annons:
AntoniaUtanX
2/23/13, 6:22 PM
#14

helenal, min hund går inte i rabatterna. Men jag vet inte hur långt de ljudvågorna sträcker sig. Vill helst inte utsätta henne för det. De kan mycket väl sträcka sig över stora områden. Min tomt är inte stor(500 kvadrat).

AntoniaUtanX
2/23/13, 6:24 PM
#15

Åh, Nightcat…….vad är det för nät??

Innehåller det vissa avskräckande ämnen?? och isf vilka??

Inga miljögifter, hoppas jag

Nilla_93
2/23/13, 6:25 PM
#16

vad säjs om att gräva opp lite jord och bär över det till djurägaren och be dom sniffa på det? eller börja slänga över staketet all kattskit… ingen är kanske så bra för grannsämjan men jag vet hur iriterad jag själv skulle bli på doften och uppgrävda rabatter

AntoniaUtanX
2/23/13, 6:39 PM
#17

Nilla_93, hahaha……..nej, DET vore nog inte det bästa för grannsämjan. Även om jag har lust ibland. Men i grund och botten är det ju inte ägarna som är skyldiga, utan det är de skitande och pissande missarna, som skiter och pissar i vår grannkultur.

Så jag tänkte "go ancient" och anfalla dem från deras håll. Med något som de avskyr. Men vad?!?

Nilla_93
2/23/13, 6:49 PM
#18

min lilla kisse e livrädd för hamstrar? kanske de inte heller funkar hmm men testa sett i gjorden som typ hönsbajs altså såndär gödning.  eller hemma hos mina föräldrar har vi täckt alla rabatter med flis/bark stora bitar

viktoria91
2/23/13, 6:50 PM
#19

#17 Fat egentligen är det ju ägarnas fel som inte förhindrar problemet genom att tex göra en rastgård istället. Katterna utför ju bara sina behov som alla behöver göra! Dem går ju inte till din trädgård för att jävlas.;)

AntoniaUtanX
2/23/13, 6:55 PM
#20

Nilla_93, gillar inte katter att markera i flis/bark?

Annons:
Nilla_93
2/23/13, 6:57 PM
#21

nepp vi har 2 hankatter hemma och dom brukar använda rabatten till toalett men efter vi satt dit barken så slipper vi både ogräs och katttoaletten

AntoniaUtanX
2/23/13, 7:09 PM
#22

#19 viktoria91, håller med dig till 100!! 

OM ägarna vore såpass ansvarsfulla, att de tog tag i problemet. Men det gör de inte :(

Trots att jagi bor mitt i ett stadscentrum med begränsade ytor för husdjur, så är det tillåtet med frigående katter.

Jag har aldrig påstått att det är katternas fel. Eller att de skiter utanför min dörr bara för att djävlas (trot ibland att grannkatterna jävlas sinsemellan). Djur är som de är……och låt dom va det.

Men JAG vill inte utsättas för min grannes kattskit…..hur naturligt det än må vara……….

viktoria91
2/23/13, 7:13 PM
#23

#22 Klart man inte vill utsättas för en massa skit, rent ut sagt.;)

Missne
2/23/13, 8:16 PM
#24

Jag har innekatter och bor i hus. Vi har en inhägnad stor gård åt dem. Jag vill inte ha andras katter här som springer och retar upp mina missar så att det blir bråk mellan dem. Därför springer vi och jagar bort de där andra missarna (känner mig väldigt elak…). Vi skriker högt samtidigt som vi stampar allt vi kan. Verkar helt galna alltså. 😃 Det fungerar rätt bra men det som fungerar bäst är att väsa som en orm - det är FÖRFÄRLIGT tycker de flesta katter. 🙂

AntoniaUtanX
2/23/13, 8:26 PM
#25

viktoria91, ja så är det……i vilken form som helst, hehe

Missne….men jag jobbar åtta timmar om dan……med färdväg blir det nio timmar. Så jag kan inte passa upp på katterna, varken med vattenspruta eller annan passning. 

Det jag skulle tycka vore bäst, är om det fanns något medel/ört/krydda, som jag kunde strö ut utanför min dörr. Som avskräckte katterna, men inte skadade dem. 

Tigerbalsam runt vartenda hörn och cayennepeppar överallt, eller???

"horn i pannan"

Josefa
2/23/13, 8:29 PM
#26

Har ni rådjur mitt i stadscentrum? Eller du menar att rådjuren kommer fram till din hund när du är ute och går med den i koppel i skogen?

AntoniaUtanX
2/23/13, 8:39 PM
#27

Josefa, tror du verkligen att jag bara vistas i stan med min hund?? Eller att jag skulle kommit med ett sådant påstående utan underlag.

È du dum eller???

Fram till för två år sen bodde vi på en gård om 2 ha….med både kor, höns, gäss och rådjur…hon är utbildad spår och sökhund inom Hemvärnet……..så nog har hon träffat vilt.

Hennes koppel är inte fysisk för övrigt, det kallas LYDNAD och RESPEKT

Annons:
AntoniaUtanX
2/23/13, 8:46 PM
#28

Hmmmmmm, trodde jag skulle få bra tips(på det här forumet) om hur jag skulle få katterna att sluta skita och pissa utanför min dörr.

Oss djurvänner emellan………..men där sket det sig, tydligen(kunde inte låta bli metaforan, :)

Tråkigt

Rumblebee
2/23/13, 9:18 PM
#29

Jag tycker det är så himla löjligt och fel att kattägare med utekatter ska få smita undan lagen om tillsyn som helt klart säger att hunder OCH katter SKA hållas under uppsyn så att dom inte orsakar skador eller olägenheter. Tänk om det kunde bli lika skärpt hållning av katt som det är hund…

AntoniaUtanX
2/23/13, 9:27 PM
#30

Rumblebee, jag vet att det är otillåtet att låta en hund vara ensam hemma mer än 7 timmar, eller häst, eller hamster………men det är helt OK att släppa ut en katt från morgon till kväll (12h) i 20 minusgrader.

Det jag stegrar mig mot, är att djurägarna verkligen försöker krypa undan med lagen som långärm..är inte djurens bästa det viktigaste???

Jag själv villl inte sätta djuren i en rävsax (ajdå), metafor igen………utan försöker lösa det med alla andra sätt.

AntoniaUtanX
2/23/13, 9:29 PM
#31

Alltså, ni som har utekatter i centrum, hur tänker ni??

Dela med er, vetja….

Josefa
2/23/13, 11:09 PM
#32

#27 Ja AntoniaUtanX, naturligtvis är jag dum i huvudet. Och ännu dummare lär jag väl bli när jag vidhåller att jag inte tror på att rådjuren kärvänligt springer framtill din hund fast den är tränat av hemvärnet. Tror inte att rådjuren bryr sig det minsta om det.

AntoniaUtanX
2/23/13, 11:30 PM
#33

Josefa, nej de vill knappast se certifikatet(rådjuren alltså) 😃, om det är det du menar. Och du ska se upp med att förlöjliga och förtala det jag skriver. Ditt inlägg #26 är väldigt omoget. Tror du verkligen att det vandrar rådjur mitt i stan?? Skärp dig!

Men min hund drar till sig andra djur, helt tvärtemot dess naturliga sätt som rovdjur. Hon har från liten valp alltid attraherat andra djur till sig. Om vi t ex hittade ett kid i skogen, så markerade hon att den fanns där, men rörde den aldrig…….och efter ett tag kom mamman och ställde sig över kidet i en vaktande ställning. Med blicken mot mig, men inte mot min hund. Likaså med andra djur, de dras till henne. Fåglar sätter sig och pickar intill henne, igelkottar drar inte ihop sig när hon nosar på dem. Så är det bara, går inte att förklara.

AntoniaUtanX
2/23/13, 11:36 PM
#34

Josefa, sen får du förklara ditt inlägg #32. Där du skriver att du inte tror på att rådjuren springer fram till min hund FAST hon är tränad av Hemvärnet.

Vad tror du? Att Hemvärnet tränar hundar till rådjursslaktare?

Hon är spår och sökhund……..har liksom inget med hennes instinkt till rådjuren att göra.

Annons:
pv60
2/24/13, 12:01 AM
#35

Har för mig att man får skjuta vilda katter som är på ens egendom! (Men det vore väl kanske att ta i för mycket,😈.)

Våra grannar klagade också över att våra katter var i deras trädgård. Vi köpte dosa, pulver och allt de ville ha. De fick också vår "välsignelse" att klappa händerna, jaga bort och skrämma iväg våra katter. det kostade ca 800:- i antikatt-medel och grannarna sa att det hjälpte.

En välsorterad zoobutik har nog allt du behöver för att kunna göra din trädgård otrevlig för katterna. 

Lycka till i kampen mot eländet.

Dessutom tycker jag att barktäckning i rabatterna är jäkligt snygg och lättsköttt. Vi har det hemma hos oss - kanske därför katterna gick till grannarna…☝️

[Timantis]
2/24/13, 12:36 AM
#36

Vad konstiga folk är. Mina hundar springer ibland in på granntomten. ( har inget staket än o är oftast med dom i trädgården men ibland så smiter dom till grannen om jag vänder ryggen till.) Ibland händer det även att hundarna gör nr 2 i grannens trädgård. Ser jag det så går jag o tar upp det. Brukar även gå ett varv när jag vet hundarna varit på äventyr. o har sagt åt grannen att ser han någon skit så ska han hämta mej så jag kan plocka bort det. Det har han inte gjort men det händer att han kastar över skiten tillbaka till mej. Jag har extra koll på hundarna ett bra tag efter det kommit skit över häcken. Pinsamt ju. o ja det ska bli staket runt tomten i vår.

Sen förstår jag inte heller hur folk tänker när dom har katt i stan. Vilka faror de utsätts för.

Tyvärr har jag inga råd att ge annat än blomspruta samt jaga bort den när du ser att den kommer olåvandes. Samt att jag skulle samla ihop skit o lägga i grannens brev låda!!

Sen är det numera lag på att alla katter ska chipmärkas. Är katten kastrerad? Även det är det lag på att katter som inte används i avel ska vara kastrerade.

Missne
2/24/13, 1:11 AM
#37

Jag tänkte förstås att du skulle väsnas när du är hemma och ser missarna. Så gör du ditt ställe till ett ställe som inte är ett kul ställe. Tillsammans med de tips du fått om bark och luktprylar. Hoppas det löser sig på nåt bra snällt sätt.

[Nightcat]
2/24/13, 10:45 AM
#38

Försökte hitta vad näten hette men det var visst svårt. Nej det är helt vanliga nät utan något som helst medel. Det är såna här nät med väldigt små hål. Man gräver ner det i jorden och täcker över det. Katterna tycker då det är obehagligt att kissa/bajsa där :)

LaSadie
2/24/13, 1:14 PM
#39

Gräv upp det som katterna har uträttat i din rabatt och lämna det till grannen. Kanske de fattar de problem du har med DERAS katter.

Hawknestgrove
2/24/13, 1:52 PM
#40

#35 vem är MAN? och nu rör det sig om tättbebyggt område, så MAN får INTE alls skjuta katter där. Dessutom, så ska MAN ha licens för tillåtet vapen och MAN får inte skjuta katt som HAR en ägare.

 Rådjur i tättbebyggt område? Javisst… Finns mycket gott i trädgårdarna. Men det var väl i alla fall OT i det här fallet. Vad som förvånar mig är, att så många tipsar TS om vad hon bör köpa hittan och dittan. Det ska inte vara hennes/hans  kostnad, att grannarnas katter förorenar i rabatterna, likaså ska inte besväret och jobbet med det vara TS. Men informera grannen om, att katten kan komma bort och utan märkning, så avlivas den av polismyndighet om den inte visar sig ha en ägare.

 Den infon, plus att TS kastar över de goa korvarna till grannen tycker jag är fullt tillräckligt, plus att har TS merkostnader p g a katten, så kräv grannen på de pengarna. JAg förstår TS fullkomligt, hur kul är det att rensa i rabatter och sätta händerna i kattklutt.

 Lycka till, du har min fulla föståelse och stackars kisse kan ju inte rå för detta. Ett tips, som jag har fått, kan ju inte skada, är att ha kaffesump i rabatten. En del säger att det funkar. dessutom, så blir det lite direktkompostering.😂

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

mitzerl
2/24/13, 2:35 PM
#41

#36 Det finns ingen sådan lag ännu, men den är ju på förslag och kommer i så fall kanske gälla från nästa år.

Jag har också full förståelse för TS som inte vill ha kattexkrementer i rabatten. Ansvaret är helt och hållet kattägarens. Som kattägare har man skyldighet att hålla uppsikt över sitt djur så den inte förstör för andra, och detta har dessa ägare negligerat.

Mina tips är som tidigare nämnts, ta kattbajset och lämna över till grannen, det tillhör ju dem. Antingen bara lämna i deras trädgård eller att ringa på dörren och överlämna det till dem. De borde väl ledsna till slut och ta sitt ansvar någon gång, kan man tycka.

Om du har fått några utgifter pga katterna så skall du helt klart avkräva det av kattägarna och hänvisa till lagen.

Bor du i bostadsrätt så kan du ju också ta upp det med föreningens styrelse.

Annons:
AntoniaUtanX
2/27/13, 1:24 PM
#42

För två dagar sen så strödde jag ut en blandning av kaffesump, citron och cayennepeppar. 

Och inte en enda skitplutt hittills! Så jag håller tummarna. Hoppas det håller även när det har regnat.

Det här med att ägaren är ansvarig för djurets handlande…gäller det verkligen utekatter också?? Vet inte riktigt reglerna där. Då jag hade katt (eller han hade mig) så var det på landet, och ca 5 km till närmaste granne :) Så de problemen dök aldrig upp.

Hmmmmm, det där med att lämna bajspåsen till grannen är en bra idé!!

Rumblebee
2/27/13, 1:31 PM
#43

#42 ''1 § Hundar och katter skall hållas under sådan tillsyn som med hänsyn till
deras natur och övriga omständigheter behövs för att förebygga att de
orsakar skador eller avsevärda olägenheter.'' Så säger tillsynslagen om saken.

Men konstigt nog så slipper utekatter ur den lagen enligt http://www.polisen.se/Aktuellt/Nyheter/Orebro-lan/juli-sept/Fragor-och-svar-om-katt--och-hundagares-ansvar/ Vilket är konstigt… Hoppas att kattägare kommer att få strikt ägaransvar som hundägare har. För inte nog med att katter kan skita ned i någons rabatter, så kan dom även stressa ihjäl utekaniner folk har, riva hundar eller folk som kommer gåendes… (vilket jag faktiskt råkat ut för en gång.)

AntoniaUtanX
2/27/13, 1:44 PM
#44

Rumblebee, tack för länken. Kom vagt ihåg att det var annat med utekatter. Men hoppas verkligen att det ändras.

Sen om vi nu går ifrån lagen, och tänker "djurägare". Varför vill man ha en utekatt i ett stadscentrum?? Det övergår mitt förstånd. Det enda stället katten kan kraffsa och göra ifrån sig i, äri rabatterna och i barnens sandlådor. Därmed blir den ogillad av alla. Så varför skapa den här siruationen??

Är det inte bättre att ha en innekatt? Eller om man nu inte vill rensa lådan själv….köpa ett kramdjur.

Katthemsmatten
2/27/13, 1:54 PM
#45

#44 Det beror nog på att den sista idioten inte är född. Din granne är ett lysande exempel på folk från landet som flyttar till stan och tror att alla katter måste vara ute. Har t o m fått in en katt på det katthem jag är volontär som var märkt. Vi lyckades få tag i ägaren som blev glad att katten efter någon vecka var återfunnen, men tror ni hon tänkte hålla katten inne för det? Nej då, det var inte nödvändigt för det var ju så trevligt för katten att springa i den (mycket lilla) parken som fanns utanför bostaden. Det hade ju aldrig hänt något förut! Vad säger man????

Medarbetare Hittekatter iFokus

AntoniaUtanX
2/27/13, 2:19 PM
#46

Vi har en kullerstensgång på innegården, där katterna brukar krafsa upp sanden mellan stenarna och skita i groparna. Jag har inte tänkt så mycket på det, utan tagit min hundbajspåse och samlat ihop skiten.

Men nu så växer hornen i pannan på mig…så idag ska jag plocka upp bajset och lägga det på grannens trapp.

En subtil, men nog så bra indikation på vad jag tycker!

AntoniaUtanX
2/27/13, 2:23 PM
#47

#45 Kan inte ens tänka mig att katten tycker det är mysigt/trevligt att springa runt i statsmiljö, och bli utsatt för bilar, avgaser, asfalt, djurplågare och annan skit.

Katthemsmatten
2/27/13, 2:37 PM
#48

#47 Precis så tänker jag med!

Medarbetare Hittekatter iFokus

Annons:
fvanilla
2/27/13, 3:41 PM
#49

#43 Det hjälper nog om lag på ID-märkning för katt. Just nu är det ju svårt att ha djurlagar ang. katter. Man får t.ex inte enligt lag överge sitt djur, men kattägare kommer ofta undan med detta då de sällan kan bevisa vem ägaren till katten är. Så vi får hålla tummarna helt enkelt!

#47 #48 Håller med! I det vilda lever den vilda varianten utav vår tamkatt i halvöknar, så inte särskilt naturligt för dem att springa runt i en stadsmiljö och bli utsatt för den stressen enligt mig.

Hawknestgrove
2/28/13, 10:22 AM
#50

Dessvärre, så verkar det som om den lagen kommer att dröja ytterligare, vad jag läst.. Kanske nån kan länka för  har för mig att det uppmärksammades på Fb förra veckan. Uruselt….

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

AntoniaUtanX
2/28/13, 3:18 PM
#51

Fattar inte att ska vara så svårt att lagstadga om katter! De är ju husdjur på exakt samma villkor som hundar. Eller ja, förutom de ägare som låter sin katt vara ute från morgon till kväll. Men DÅ ska de kunna ställas inför lagen om djurplågeri, tycker jag.

Kanske att en katt klarar sig bättre ute än en hund, men det vete sjutton. Var får den mat ifrån? 

Det klart, så fångar de smågnagare och fåglar, men äter de upp det de fångar??? Eller går de hungriga tills ägaren släpper in den och ger den mat????

Katthemsmatten
2/28/13, 3:27 PM
#52

En katt som blir utslängd klarar sig något bättre än en hund i motsvarande situation, men inte mycket. De äter vad de får tag i: fågelfrö, sand, barr, frigolit hör till det man hittat i hemlösingars magar. Det är j-it ont om bytesdjur vintertid och soporna kommer de sällan åt så de försöker äta vad som helst.

Det räknas som djurplågeri att överge sin katt, men hur många rättegångar och fällande domar har ni hört talas om? Just det, inte jag heller……….

Medarbetare Hittekatter iFokus

AntoniaUtanX
2/28/13, 3:38 PM
#53

#52 skrivet av Katthemsmatten , fasiken…det skär i mitt hjärta när jag läser om det.

Frigolit???? Då måste stackarn varit desperat :(

Det finns inte så många fällande domar vad gäller djurplågeri öht, vilket jag tycker är hemskt.

Det finns ju bönder som behandlar sina köttdjur på ett fruktansvärt sätt, det är inte djur utan pengar i deras ögon.

Likadant med gulliga pälsdjur, de duger till en viss grad…….sen dumpas de.

😡

AntoniaUtanX
2/28/13, 3:47 PM
#54

Blev så upprörd över de tidigare inläggen, och tankarna runt dem, att jag glömde uppdatera mitt kaffesumpexperiment, hahaha…

Idag såg jag att någon har krafsat i ena hörnet av rabatten……men inget visitkort.🎂

Katthemsmatten
2/28/13, 3:57 PM
#55

Välkommen till verkligheten i hittekattssvängen 😕

Medarbetare Hittekatter iFokus

Annons:
Upp till toppen
Annons: