Annons:
Etikettallmänt-kattprat
Läst 235 ggr
OberonsMatte
2020-08-08 12:07

Lustiga egenheter...?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min Birma Ruben är en ganska tyst katt, men ibland låter det när han gäspar! Det kommer alltså ett nasalt "aaaa"-ljud i själva gäsp-ögonblicket.  😴 Så himla gulligt, men lite ovanligt tror jag..?

En av mina tidigare katters egenheter var att alltid skrika till gällt och högt när hon kräktes…  Hon skrämdes rejält med den egenheten ibland…😮

Finns det fler katter som gör likadant? Har era katter några andra egenheter?

Sajtvärd Katter iFokus

Annons:
micki78
2020-08-08 13:29
#1

När min katt ska spy så säger han oj oj oj oj oj oj sen spyr han. Önskar jag kunde fånga det ljudet på film, så otroligt häftigt. Han säger verkligen Oj klar och tydligt.

[Elelli]
2020-08-08 13:44
#2

Varje gång jag kommer hem och sätter mig på huk för att hälsa på min katt som möter mig i dörren så ställer han sig på bakbenen och tar sina framtassar och sätter dom på mina kinder. Ibland får jag en puss. Har jag varit borta länge får jag ett jamande. Ibland stirrar han bara. Men alltid tassarna på mina kinder. Sen står han så i några sekunder innan han sätter sig bredvid mig och väntar på att jag ska bli färdig i hallen. Det är hans sätt att hälsa på mig, han gör aldrig något liknande på någon annan. 😻

Upp till toppen
Annons: