Annons:
Etikettallmänt-kattprat
Läst 309 ggr
Amanda0818772
2020-07-13 18:58

Uppdatering kattunge

Hej! Det verkar inte som situationen kommer bli bättre med min äldsta katt Mojje. Mojje fräser varje dag åt Simba (kattungen). Vi har haft Simba i ungefär 6 månader nu och Mojje verkar ha blivit deprimerad och känner sig utanför. Han har börjat dra sig ifrån alla förutom mig, han beskyddar mig ifrån Simba och när Simba kommer för nära mig så slår Mojje Simba. Jag har prövat allt, Simba har fått vara med min pappa och Mojje med mig så att han ser att jag inte vill ersätta honom. Men det verkar bara göra honom mer skyddande. Ser att Mojje absolut inte är den kramgoa och gosiga katt längre sen Simba kom till huset. Har aldrig känt mig så ledsen. Vill verkligen inte sälja honom, har ju börjat älska honom. Jag måste tänka på Mojje och gå efter vad han känner också. Jag vet att Simba har blivit bekväm vid oss och huset men det går inte att fortsätta som det gör. Kan bara säga att jag vill inte höra ”pröva några månader till” för jag känner min katt väldigt väl för har växt upp med honom, och vet bara att det kommer inte funka. Snälla hata mig inte för detta. Men känner att detta är det bästa för Mojje. Mvh. Amanda

Annons:
Honestyisdead
2020-07-13 19:20
#1

Inte konstigt det inte fungerar när ni släpper ut katterna. Då behöver dom aldrig lära känna varandra utan fortsätter ogilla. Se till att kattungen omplaceras till någon som tänker ta ansvar och inte släpper ut en kattunge på fri fot.

Maria
2020-07-13 19:35
#2

Ja det är nog bra att den lille omplaceras och blir ordentligt omhändertagen än att springa vind för våg.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Upp till toppen
Annons: