01 - Avel, Genetik, Uppfödning

Vad kan min herrre ha för förg egentligen?

2020-07-10 17:57 #0 av: Magrat

Min hittehuskatt blir jag inte klok på vad han har för sig. Röd förstår jag ju, men är  han mönstrad, tigré eller solid?

Hna har tidigare varit en Maine Coon och o Norsk skogskaatt
Egentligen vilken långhårig ras. Svarar alltid att han är en förredeta skygg huskatt, med långhårsgen.

//  Leona

Anmäl
2020-07-10 17:58 #1 av: Magrat

bild 2

//  Leona

Anmäl
2020-07-10 17:59 #2 av: Magrat

bild 3

//  Leona

Anmäl
2020-07-10 18:05 #3 av: Magrat

bild 4

//  Leona

Anmäl
2020-07-10 18:07 #4 av: Magrat

Bild 5
Så vad kan Herr Elmer ha för förg?

//  Leona

Anmäl
2020-07-10 18:12 #5 av: MonicaLagerquist

En solid semilånghårig röd huskatt.

S*Blå Katten Cornish Rex och La Permuppfödning.

Anmäl
2020-07-10 18:15 #6 av: Herveaux

Så vacker han är! Kär

// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, HamsterGuldhamster och Ridsport
"Your differences make you important and special"

Anmäl
2020-07-10 18:19 #7 av: Sabah

Vacker kille! 😊

♥️♥️♥️ Se på allt i livet med kärlek och se det goda i allt som sker! ♥️♥️♥️
Anmäl
2020-07-10 18:40 #8 av: Magrat

Tack allihopHjärta

Elmer heter han. ca 10, snart 11 år. Satte födelsedatum 19 September bara för att ge honom en egen dag, haha
Han är världens goaste katt men väldigt osäker. Minsta förändring börjar han kissa fel och veterinärerna har tagit prover och hittar inget fel, (så det sitter tyvärr i huvudet) Nackdelen med att ta katter för tidigt från  kattan. Men en gubbdjävel log ihjäl mamman och fyra syskon. Kvar blev Elmer och hans bror Spencer

Spencer gick tyvärr bort i när han fick en tumör i levern. Men vi tror att Elmer trivs bäst ensam. Men åh vad vi saknar Spencer, mpnga hajjade till och frågade vad det kunde vara för ras.
"Jadu det är en okänd mix av gener som skapat min fantastiska bonnkatt"

Spencer, må han vil ifred

//  Leona

Anmäl
2020-07-10 18:52 #9 av: OberonsMatte

Elmer är röd solid (omönstrad) och ett jättebra exempel på hur "spökmönster" ser ut. Hade han varit mönstrad på riktigt hade det funnits vitt på hakan (som en del av mönstret), men eftersom Elmers haka är röd är han omönstrad.

Sajtvärd Katter iFokus

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.