Annons:
Etikettallmänt-kattprat
Läst 293 ggr
Lunisen2019
7/6/20, 7:54 PM

Katt bränt sig på nässla eller fått i sig något??

Jag var precis på promenad med min katt! Vi brukar ta ett varv tillsammans runt huset utan koppel, han gillar sällskap. Vid en buske brukar han alltid stanna och äta lite gräs. Idag när han kom till den busken blev han helt konstig, han började lukta sig runt runt busken som om han kände någon mat alternativt en annan katt. Jag försökte titta i busken om det var något annat djur men kunde inte se något, när jag sedan tittade till katten så stod han med huvudet inne i busken och verkade slicka i sig något, jag kunde inte se. Troligast är att han slickat i sig vatten från blad, och det växer vääääldigt mycket brännässlor runt busken och även precis där han stod och slickade. Jag gick sedan i förväg och när han sprang efter slickade han sig runt munnen en massa! När vi kom in slickade han sig på tassarna och tvättade nosen och fortsatte slicka. Jag kollade i munnen men kunde inte se någonting? Han fick precis mat som han åt utan problem men slickar sig ännu?

Eftersom detta kom precis efter att han haft huvudet i busken så är jag säker på att någonting där orsakat detta? Kan han bränt sig på brännässlorna? Och är det farligt isf?

Annons:
Lunisen2019
7/6/20, 8:05 PM
#1

Ok vi upptäckte nu att det var något som luktade TONFISK på det stället, tog ett blad som var blött och luktade. Det förklarar varför han blev helt konstig då han älskar tonfisk….

Han har slutat slicka sig nu men varför i hela friden skulle någon slänga tonfisk-spad i en buske?

Magi-cat
7/6/20, 9:42 PM
#2

#1 Det låter lite konstigt. 🤔 Hur är det med kissen nu?


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Lunisen2019
7/7/20, 2:55 PM
#3

Katten mår bra… men stinker tonfisk. Även pratat med grannarna och ingen av dem hade lagt tonfisk i buskarna. Detta var ju på våran tomt så troligen ingen som lagt det för att skada djur tex med glas i osv men man blir ju orolig!

Lunisen2019
7/7/20, 3:12 PM
#4

Om han blivit förgiftad av något så borde det väl visats nu? Är snart 24h sedan han käkade av detta..

Pia-69
7/9/20, 7:57 AM
#5

Stinker det tonfisk fast det gått mer än ett dygn? Om det är så, så hade jag åkt till veterinär för att kolla tänderna!


Cats are like Potato Chips, You can't just have one!

Upp till toppen
Annons: