Annons:
Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 361 ggr
91Marran
7/5/20, 1:39 PM

Godis

Dreamies är från Ungern! Någon som vet ett bättre godis som kommer från närmare Sverige. Visste inte det innan och kollade inte upp det när jag köpte. Typiskt mig! Så vet ni något, gärna svenskt så kommentera.

Mvh
Mig

Annons:
Uppkatten
7/5/20, 8:40 PM
#1

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

91Marran
7/5/20, 9:14 PM
#2

Tack så mycket! :)

Mvh
Mig

Kattpatrullen
7/6/20, 5:15 AM
#3

Uppkatten - Bara nyfiken, är du säker på att de tillverkas i Sverige? Mjau tillverkar ju sina portionspåsar i Tyskland. Ställde faktiskt frågan på deras Insta igår men har inte fått svar ännu. De strävar efter att använda svenska råvaror i hög utsträckning men jag tror inte de redovisar i vilken mån de lyckas. Med det sagt så tror jag säkert det är ett rätt bra alternativ oavsett. TS - bättre på vilket sätt? Innehållsmässigt/näringsmässigt eller "bara" tillverkning? Tror Mjaus godis är rätt bra utifrån att det inte innehåller socker, spannmål, etc. Tänker även att rent generellt är nog frystorkat godis ganska bra näringsmässigt.

Uppkatten
7/6/20, 7:21 AM
#4

#3 Nej, jag är inte alls säker på att de tillverkas i Sverige, men jag tror att det är ungefär så nära man kan komma.

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

91Marran
7/6/20, 9:28 AM
#5

Tänker mest på att det fraktas hela vägen hit när vi har godis här. Miljömässigt liksom. Har inte kollat upp hur nyttigt det är, så vet inte om andra är bättre. Någon som vet hur nyttigt dreamies är? Tänker ur godissynpunkt alltså inte jämföra med mat.

Mvh
Mig

Uppkatten
7/6/20, 11:21 AM
#6

Spannmål står som första ingrediens i Dreamis. 

Själv brukar jag undvika att ge kattgodis eftersom jag ofta tycker att det resulterar i diarré (på egna katter och katthemskatter). Använder torrfoderprickar istället som godis.

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Annons:
91Marran
7/6/20, 12:46 PM
#7

Använde torrfoder som godis till min förra katt. Det är sambon som ger lite godis typ fyra stycken. Försöker minska på det. Han får det när han är extra duktig.

Mvh
Mig

Kattpatrullen
7/6/20, 4:50 PM
#8

#4 Jag fattar, var bara nyfiken eftersom jag ställde frågan till dem när jag såg tråden! Tänkte samma själv nämligen. #5 Ok! Isf är nog mina "idéer" inget vidare. :)

Upp till toppen
Annons: