Annons:
Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 492 ggr
Sjuttan
7/5/20, 10:38 AM

Gå med matte på toa.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Den katt jag har nu är med råge den mest tillgivna jag haft någonsin. Men ändå tycker jag det är rätt lustigt att han gärna går med mig på toa. Ibland går han i lådan o kissar samtidigt. När jag tar ett bad, och ligger gärna länge i badet, så ligger han i badrummet och slappnar av under tiden. Någon gång kan han komma fram o ställa sig upp mot kanten o kolla på mig som om han undrar om jag är kvar. Annars är han ingen "knäkatt" men mycket kärleksfull.

"Jag är inte tillräckligt ung för att veta allting".
Oscar Wilde.

Annons:
Carmarino
7/5/20, 10:44 AM
#1

Sådana katter har jag också haft - flera stycken. Den ena av mina nuvarande katter vill gärna att jag ska ta upp henne, så att hon kan sitta i mitt knä och bli kelad med när jag sitter på toa. 🙂

För länge sedan hade jag en katt som alltid skulle följa med mig in i badrummet när jag skulle duscha. Fick inte dra för duschdraperiet helt, för han skulle kunna se mig. Sedan satt han på golvet och "berättade" för mig vad han sett under sin morgonspaning från mitt sovrumsfönster. Åtminstone tror jag att det var det han berättade om.

Han "pratade" hela tiden, och om jag inte flikade in några "jaså", "säger du det" och liknande lite då och då, så jamade han uppfordrande precis som han menade "hör du vad jag säger?". Han är nog den mest speciella katt jag haft i det hänseendet. 😃


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Herveaux
7/5/20, 10:46 AM
#2

Mina katter var likadana. Enkelt att räkna de gånger jag var på toaletten utan minst en katt som sällskap. 

Jag jobbar i stall där vi har 4 stallkatter och det är väldigt ofta som jag har iaf 1-2 i släptåg när jag smiter in i bostadshuset för att pinka. 
Har hänt att hela skaran hakat på in.😃


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Maria
7/5/20, 10:56 AM
#3

Ja det där känner jag igen. Gamle Moritz gillade att vara med på toa. Han gillade att bada i badkaret också 🙂

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[Devya]
7/5/20, 11:01 AM
#4

Min katt är likadan då jag ska på wc. Om jag duschar så försöker hon rädda mig och ta min hand i munnen och typ försöka dra ur mig därifrån. Då hon inte lyckas så jamar hon högt och gör stora ögon. Då jag badar ska hon jämt vara nära mig och lämnar inte rummet. Hon är så himla söt och vi har en så bra connection. ♡

Sjuttan
7/5/20, 6:17 PM
#5

Men så roligt! Så underbara raringar vi har!

"Jag är inte tillräckligt ung för att veta allting".
Oscar Wilde.

Wony
7/6/20, 12:44 PM
#6

När vi hade kattlåda bredvid toaletten så brukade det alltid komma någon och "sympatikissa" lite när man satt där. Nu har vi inte låda i badrummet sedan vi flyttade men den ena katten älskar att vara där man är, och följer efter en till toaletten. Får han bestämma ligger han till och med utanför duschen och väntar på att man ska duscha färdigt. Han har dock alltid varit väldigt "mattig" och velat vara hos mig så mycket han kan.

Annons:
Honestyisdead
7/6/20, 5:00 PM
#7

Jag har ingen kattlåda inne i badrummet men katterna vill alltid med.

Calcifer
7/6/20, 5:23 PM
#8

Nox ska alltid vara med i badrummet. Oavsett om jag ska på toaletten eller bada. När jag sätter igång badvattnet blir han hur lycklig som helst och blir nästan frustrerad av att vänta på att jag ska hämta handdukar och någon bra bok att läsa, etc. Sen när jag lägger mig vill han alltid upp och ligga på kanten en stund och kontrollera badvattnet med tassarna. 😃

Några gånger har han nästan ramlat i, av sin iver av att vara nära. En gång när vattnet var lite väl varmt, så satt jag nästan helt upp, men lite bakåtlutad. Innan jag hann reagera hade han klivit över för att lägga sig på mitt magfläsk. 🤪


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Upp till toppen
Annons: