Annons:
Etikettutanför-ämnet
Läst 482 ggr
VampireGirlElvira
5/26/20, 7:37 PM

Försäkring till katt.

Vad har ni Norrbottningar för försäkring till er katt?

Jag vill att den täcker allt plus att jag vill ha det billigt som möjligt per månad/per kvartal.

Jag tar aldrig mer Agria för att jag har haft problem med dom förut.

"I am beautiful no mater what they say.
Words won't bring me down."

Annons:
Calcifer
5/26/20, 7:48 PM
#1

Jag har folksam för alla mina försäkringar. Jag har aldrig haft något problem med dem.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Maria
5/26/20, 8:28 PM
#2

Jag har också Folksam och är nöjd. Täcker visserligen inte FORL men det är smällar man får ta.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Catlady91
5/26/20, 8:50 PM
#3

Jag kör på IF 😊 täcker forl, och betalar 70kr/mån 😊 supernöjd hittills, haft de snart ett år

❤️ Jag jobbar hårt, för att min katt ska leva gott ❤️

💪 Man måste våga misslyckas, för att lyckas 💪

Calcifer
5/26/20, 8:51 PM
#4

Är det måna försäkringar som täcker forl? Jag menar ordentligt.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Catlady91
5/26/20, 9:38 PM
#5

IF gör det

❤️ Jag jobbar hårt, för att min katt ska leva gott ❤️

💪 Man måste våga misslyckas, för att lyckas 💪

OberonsMatte
5/26/20, 10:11 PM
#6

Billig månadskostnad är ofta detsamma som chock-dyrt den dag försäkringen behöver användas. Det du bör fråga dig är hur mycket du kommer ha råd att betala den dag katten blir sjuk eller skadad.

Lågt ersättningstak ger lägre månadskostnad, men då riskerar du att behandlingskostnaden överstiger ersättningstaket.

Hög fast självrisk ger lägre månadskostnad, men hur många tusenlappar vill du betala innan försäkringen ens börjar ersätta sin del?

Hög rörlig självrisk ger lägre månadskostnad, men att betala 25% istället för 15% kan betyda flera tusen mer.

En försäkring som inte ersätter Forl/TR kan innebära att behöver betala  8000-12.000 kronor per år för de behandlingarna så länge katten har tänder kvar i munnen. Att låta katten gå obehandlad är inte ett alternativ eftersom det är en smärtsam sjukdom.

Jag rekommenderar den försäkring jag själv har valt till mina 4 katter. Agria veterinärvård  60.000 , Självrisk 2.050 +15%, + tilläggsförsäkringen Agria TR/Forl.

(Mina katter har även livförsäkringar, men det är det minst viktiga).

TR/Forlförsäkringen har jag bara kunnat teckna till min yngsta katt eftersom de 3 äldsta redan behandlats för TR/Forl några gånger. Roligare kan man ha för de pengarna.

Sajtvärd Katter iFokus

Annons:
19Mikaela93
5/27/20, 9:33 AM
#7

Har samma försäkringar som #6 och det är jätte smidigt med ett personligt ombud :)

Ragdolls2
5/27/20, 10:14 AM
#8

Jag har Agria till mina katter och har hittills varit nöjd. Har annars hört mycket gott om Svedea.

VampireGirlElvira
5/30/20, 9:33 AM
#9

Tack allesammans för alla svaren.

Ska ta och titta på vilken försäkring som passar mig och min ekonomi bäst.

"I am beautiful no mater what they say.
Words won't bring me down."

Scully
6/5/20, 9:57 PM
#10

Jag har moderna djurförsäkringar på en av mina. De har varit kanon att ha å göra med då djuren varit sjuk. Dock har de inte forl försäkring

Upp till toppen
Annons: