Annons:
Etikettutanför-ämnet
Läst 369 ggr
VampireGirlElvira
2020-05-25 18:44

Katt och Aloe Vera?

Var kan man sätta sin Aloe Vera i huset?

Vi har den i allrummet, så snart kommer vi att skaffa oss en katt, så jag vill veta om man ska lägga den i ett rum där inte katten ska vara, eller om den kommer att klara av att vara i allrummet när vi skaffat oss en katt, plus ifall katten tuggar på den och blir sjuk.

"I am beautiful no mater what they say.
Words won't bring me down."

Annons:
Catlady91
2020-05-25 19:38
#1

Min katt hade pippi på att dugga på min aloevera. Hon lät alla andra blommor vara, men aloevera  var tydligen god. Jag flyttade den till ett ställe där hon inte kom åt den, vilket också gjorde att hon fick mer utrymme i fönstret som hon älskar att vara i. Nu rör hon inte en enda blomma mer än nosar när en ny blomma kommer 😊 men då är det mindre blommor, eftersom hon vill få plats i fönstret 😂

Aloeverans skal är giftigt, vad jag har hört. Däremot visade min katt inga symtom eller så när hon tuggade på blomman. Den enda som blev ledsen var blomman. Men jag tror inte det är bra för som att tugga på den. 

Du kan googla på giftiga blommor. Är den giftig för oss att äta, så är den det för katten med. Annars kan du precisera sökningen med giftiga blommor katt eller så 😊

❤️ Jag jobbar hårt, för att min katt ska leva gott ❤️

💪 Man måste våga misslyckas, för att lyckas 💪

Uppkatten
2020-05-25 20:09
#2

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

VampireGirlElvira
2020-05-25 20:54
#3

Tack för alla svar. 🙂Då ska jag se till att den är i ett rum där katten aldrig kommer att komma in i.

"I am beautiful no mater what they say.
Words won't bring me down."

Upp till toppen
Annons: