Annons:
Etiketteravelgenetikuppfödning
Läst 668 ggr
MonicaLagerquist
5/2/20, 10:40 AM

Förlossningsväska

När packar du förlossningsväskan när du ska ha en kattförlossning hemma?

Vad packar du i den?

Stolt ägare till fem La permer

Annons:
OberonsMatte
5/2/20, 11:32 AM
#1

Måste bara säga att jag älskar tanken på att det packas förlossningsväskor när katthonor är dräktiga så att allt som kan behövas är införskaffat och nära till hands. ❤️

(Vad som bör finnas i väskan är jag osäker på eftersom jag aldrig haft en dräktig katt).

Sajtvärd Katter iFokus

MonicaLagerquist
5/2/20, 12:27 PM
#2

Jag packar den runt dag 60.

Tygtrasor (för att torka kattungar)

Mobiltelefon som är laddad.För att fota kattungar och ev ringa vet. Veterinärens nummer finns inprogrammerat.

Sprit/spritgele

Glidslem

Papper

Pennor

Mjölkersättning för kattungar

Sprutor för matning

Vattenflaska till mig

Godis till mig.

våg med nya batterier

Transportbur att föda i

Extra bäddning till transportlburen

Slemsug

Svarta plastpåsar för nödfall

Avfallspåsar för att slänga smutsiga tygtrasor i.

Märkpennor av olika färger för att märka kattungar

Sen har jag alltid lite extra energirik kattmat hemma för att kunna ge under eller efter förlossningen.

Tror att jag kommit ihåg allt nu.

Fördelen med att packa tidigt att kommer man på att man glömt något kan man alltid fylla på med det.

Stolt ägare till fem La permer

MonicaLagerquist
5/2/20, 12:29 PM
#3

#1 För mig är det självklart. Att springa runt och leta efter saker man behöver under förlossningen medans man har en födande hona som inte vill vara ensam är ju bara korkat.

Stolt ägare till fem La permer

MonicaLagerquist
7/21/20, 11:15 AM
#4

Puttar upp tråden

Stolt ägare till fem La permer

S.L
7/22/20, 8:03 PM
#5

Vi hade katt genom vara stödhem åt vildfångad dräcktig hona så exakt dag var mer gissningar. Jag hade förberett med. Telefon nr till 2 jourhavande vetrinärer olika städer. Vanliga vetrinären har jag inlagd i mobilen. Rena handdukar mindre och en större Nya mindre saxar Engångshanskar Rena filtar och ren transportbur Liten digital köksvåg Termometer om man skulle ta tempen på honan Nappflaska för kattungar ersättning Slemsug tänkte inte på glidslem hade vaselin om temp skulle tas. Vattenskål och ren flaska för ta med vatten Våtfoder till mamma katt och lite torrfoder. Försäkringspapper och info om katten samt 2 nr till kontaktpersoner på katthemmet. Pengar om man behöde köpa något i godisautomat. Sen hade jag sett till att vi hade tillgång till en extra person med bil att ringa om min man jobba och det rörde som akut. Allt gick bra jag var med under hela förlossningen. Ung hona tack och lov vart hon väldigt tam på kort tid.

MonicaLagerquist
7/23/20, 7:46 AM
#6

#5 Skönt att allt gick bra.

Stolt ägare till fem La permer

Annons:
S.L
7/23/20, 9:12 PM
#7

6 Ja det var så skönt läste på och prata med 2 väldigt mycket om just stegen i förlossningen. Nu har jag själv fött barn och har vart med om fölning och kalvning men det är större djur ☺ Denna hona märke jag att hon ville ha mig med på resan hon ville inte att jag skulle gå och ta mig en smörgås nä här fick jag snällt sitta bredvid lådan med pannlampa för tända lite för att se bättre. Det kan ju vara bra att inflicka bra att ha pannlampa, då katter ofta föder på natten.

NatasjaHemby
7/27/20, 10:34 PM
#8

Har ingen väska utan ställer fram saker som kan behövas vid min säng, där bolådan står. Ställer fram några dagar innan beräknad födsel.

Frottétrasor att gnugga ungarna med
Digital köksvåg
Handsprit
Papper och penna
Mobiltelefon

Mjölkersättning och nappar har jag i köket, det är inget jag anser behövs akut.

SE*Simbelmynes

Scully
7/31/20, 7:28 PM
#9

Jag har även några extra madrass skydd (engångs), så man kan byta när förlossningen är färdig (lägger de under pläden efter förlossning)

Upp till toppen
Annons: