Annons:
Etikettallmänt-kattprat
Läst 2784 ggr
Maria
2020-04-02 11:56

Greta II

Den andra tråden var så trögladdad för mig så jag fortsätter med en ny tråd om Greta.

Veterinären ringde nu och hon har fått en sond genom nosen för att få näringstillskott.

I eftermiddag ska de göra ett ultraljud och efter det så ringer de igen.

Tråd I om Greta 

https://katter.ifokus.se/discussions/5c0faea78e0e7417b3511405-greta?discussions-1

Här kommer allra första tråden om Greta då vi tog hem henne efter att hon blivit dumpad

https://katter.ifokus.se/discussions/5bdc1e3bce12c427ff0014f2-dumpad-katt

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Carmarino
2020-04-02 12:01
#1

Håller alla tummar jag har att Greta kryar på sig. ❤️


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

MonicaLagerquist
2020-04-02 13:00
#2

Håller tummarna för Greta.

Stolt ägare till fem La permer

kattöga
2020-04-02 13:16
#3

Men lilla Greta-flickan! Gott att hon får i sig näring och vätska i alla fall och blir omhändertagen av "expertis".  Oj, vad vi håller tummar, tassar o klor! ❤️🐱❤️

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

Maria
2020-04-02 14:18
#4

Tack. Min man och jag har diskuterat fram och tillbaka…

Om det nu visar sig att det inte är ett mekaniskt stopp i tarmen utan något allvarligare som cancer någonstans i buken så utsätter vi henne inte för ytterligare en stor operation. 

 Vi har ju haft henne i 14 månader och då har hon kastreras. Livmodern var full av var och sprickfärdig. Sedan har hon opererat bort en rad spenar då hon hade elaka juvertumörer,

Hon har varit med om så mycket på kort tid. Vi har även behandlat hennes rinnande ögon.

Det är jättesvårt det här…

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

pussgyrka
2020-04-02 14:23
#5

Skickar lite kärlek och varma tankar till er. ❤❤❤

Uppkatten
2020-04-02 15:02
#6

#4 Det viktiga är ju att bedöma om hon har chans till ett fortsatt gott kattliv. Håller tummarna för att allt går bra. ❤️❤️❤️

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Annons:
Maria
2020-04-02 15:06
#7

Tack. Ja precis. Ett gott kattliv för henne och inte bara en vilja från oss att hålla henne vid liv.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Uppkatten
2020-04-02 15:18
#8

#7 Precis. Så tänker jag också. ❤️

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

MonicaLagerquist
2020-04-02 15:49
#9

#7 Du är så klok Maria

Stolt ägare till fem La permer

Maria
2020-04-02 16:19
#10

Nu är jag så ledsen….

Veterinären ringde och de kan operera men vet inte riktigt om det kan hjälpa, trots röntgen och ultraljud så hittar man inte riktigt vad som felas mer än att tarmarna är utbuktade på vissa ställen och man kan inte se vad det beror på och Greta är mycket påverkad idag. Vanskligt var hur veterinären uttryckte det.

Operationen blir ett frågetecken och de kan inte garantera att Greta blir bra.

Jag pratade med min man igen och vi är båda överens om att Greta ska få somna in. Vi ska vara där 17.30

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

MonicaLagerquist
2020-04-02 16:45
#11

💔Beklagar

Stolt ägare till fem La permer

kara_murray
2020-04-02 16:49
#12

Men vad tråkigt 😥😥😥😭😭😭 Beklagar sorgen 😭😭😭😭😭

LolloB
2020-04-02 17:07
#13

Så himla ledsen för både er och Gretas skull💔 Beklagar verkligen sorgen😿 Kämpa på nu💔😿

När livet är surt, tänk på det positiva grejerna i livet!
Medarbetare på Harry potter'
(vad höll jag ens på med)

Annons:
Magrat
2020-04-02 17:08
#14

Åh nej! Jag har följt Greta i ntystnad och varit så glad över att kyrktrappskatta fick ett fint liv med er. Beklagar sorgen och får själv en klump i halsen. Vila i fred lilla Greta.

Bloody but unbowed I stand tall at the oar And I'll climb their scaffold once they bring me back to shore I'm master of my fate, I am captain of my soul And I'll ride this boat, all the way, to hell

[[eskils_]]
2020-04-02 21:24
#15

Beklagar verkligen! 💔

Jag vet hur smärtsamt det kan vara att tvingas säga adjö till sin lilla pälsbebis.

En tröst är ändå att ni gjorde allt som gick att göra för att försöka hjälpa henne, och att ni gav henne en väldigt fin tid hos er och Moritz & Lakritz. Det var nog den bästa tiden i hennes liv.

Vila i frid lilla söta kisse.

Tarotstollan
2020-04-02 22:37
#16

Lilla Greta!💔 😢
Så ledsamt för er och Lille Lakritz!
Kom ihåg att ni gav henne ett underbart liv med människor som älskade och brydde sig om henne och fina kattkompisar ända in i slutet.
Beklagar att det skulle behöva sluta på detta viset.😢

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Vixxen
2020-04-03 01:12
#17

Beklagar!

Lussan20
2020-04-03 06:32
#18

Beklagar och känner med er! Det är så svåra beslut, men vi gör dom av kärlek och det är vackert! För vad är större. Men att besluta är så svårt! Våra djur, så tungt att skiljas åt…Kram från Wonnalesan.🤗🌺

Maria
2020-04-03 06:36
#19

Det har varit en jobbig natt. Min man har suttit uppe och sett på TV men Lakritz har haft sällskap i alla fall.

Greta är så saknad och samvetet om vi gjorde rätt kommer nog finnas länge.

Hon fick i alla fall en bra tid här hos oss vill jag hoppas. Kattkompisar och en massa god mat och kärlek även om det inte blev så lång tid.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Lussan20
2020-04-03 06:44
#20

Så är det alltid, man undrar bara massa saker om man gjort rätt. Det plågar en bara. Amanda skrev något bra då Ella dog i Januari och jag ställde alla dessa frågor efter 14 år med Ella. -Gör inte så mot dig nu- skrev hon och det fastnade. Vi ger ju våra djur allt vi kan och så får vi inte tänka så då vi tjänat våra djur deras dagar. Greta har det bra nu där på andra sidan regnbågsbron. När hon är helt frisk kommer hon hälsa på i en dröm. Så gör de ofta för att tacka…Kram från Wonnalesan!🤗💔

Annons:
Maria
2020-04-03 06:45
#21

Tack❤️

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Maria
2020-04-03 11:04
#22

Usch vad ledsen jag är. Jag hade hoppats på att detta skulle bli en lång tråd om Gretas tillfrisknande.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

pussgyrka
2020-04-03 11:04
#23

Sov gott Greta.🌹 Jag tror (Nej, vet) att ni gav henne den bästa tiden hon kunde få. Kärlek, kompisar, massa god mat och omvårdnad. Hon hade verkligen tur att det var ni som hittade henne. Eller var det kanske menat? Det svåraste och hemskaste beslutet man måste göra, men samtidigt något av det finaste man kan ge sin vän. Att slippa smärta och må dåligt. ❤

Carmarino
2020-04-03 11:26
#24

Brustet hjärta

Just nu finns det inget som lindrar sorgen, men när det gått en tid hoppas jag att ni kan finna tröst i att tack vare er så hade Greta ett fantastiskt liv det sista året. Hade ni inte tagit hem henne hade dött utomhus under svåra förhållanden. Nu fick hon istället ett tryggt hem med god mat, massor av kel och en kompis att leka med.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Lussan20
2020-04-03 11:57
#25

Ja, Elsa fick uppleva livet genom er omsorg.

Men fy de första dagarna så ledsen man är. De är ju helt i vår omsorg och jag minns sista resan med Ella den 24 jan. Hur vi packade hennes väska med liggunderlag mm. Hur hon lilla gumman trodde vi skulle på -mester- som vi sade om semester. hennes glädje. Så insåg vi att vi omedvetet lurade henne , vi skulle ju avliva henne. den skulden jag kände. Det var en dag. Men alla 1000 dagar då vi överöste henne med kärlek och omsorg liksom försvann. Det var inte snällt mot oss.

Men Maria gråt, det är som det som behövs för att kunna lägga deras små liv i minnenas skafferi. Gråter med dig idag. Det gör så ont att förlora sina små pälsklingar.  Kram från Wonnalesan 🤗❤️

Maria
2020-04-03 12:06
#26

Tack ska ni ha. Det är skönt att få skriva av sig.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Pia-69
2020-04-03 19:38
#27

Beklagar sorgen, styrkekramar till dig!🥀❤


Cats are like Potato Chips, You can't just have one!

Annons:
Lussan20
2020-04-03 22:04
#28

Skriv Maria, det är jätteskönt att klä sorgen i ord, sov så gott det går…Mvh/WL🌺

wildfire
2020-04-04 04:54
#29

Nä så tråkigt att höra 😢, lilla gumman 💔

Ni har gjort allt rätt för henne Maria och ni tog hand om henne på det absolut bästa sätt man kan göra❤️ men det känns så hårt och svårt när våra djur lämnar oss och jag närmar mig själv nu med min Philippa på snart  15 år som jag ser börjar bli gammal och det känns hårt för man blir ett och en familj med dom 🌺❤️🌺

Massor med styrkekramar till er 🤗

Magi-cat
2020-04-04 11:02
#30

Men oh så sorgligt! 💔 Beklagar sorgen, Maria! ❤️

Ni gjorde verkligen allt för lilla Greta och hennes tid hos er var ljus. Men det är sorgligt ändå när man måste ta det där sista beslutet, för deras bästa. Ni gjorde allt! 

Vi har fått följa Greta genom dina trådar och ända fram till nu och deltar i sorgen. 😢 (Man måste få gråta också.)

Vila i frid, Greta! ❤️🌈🐱

Kram Maria! ❤️


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Maria
2020-04-04 14:02
#31

Ni har alla som följt Greta varit så otroligt stöttande och peppande. Lilla kyrktrappskatten. .. Jag är så tacksam för alla era inlägg.❤ Det hjälper så när tankarna om man gjort rätt kommer…

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Skeppskatten Dina
2020-04-04 14:40
#32

Förstår att er älskade Greta är saknad! ❤️ 🌈_ Ni har gett henne en fantastisk tid hos er. Tur att det finns människor som bryr sig. _🤗

🤗 Elisabeth och Dina 🐱

Maria
2020-04-05 09:44
#33

En sista fråga… Anmäler man katten avliden till de register hon är registrerad i eller går det automatiskt via veterinären?

Jag kommer inte ihåg hur vi gjorde med gamle Moritz trots att det inte är så längesedan.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Magi-cat
2020-04-05 09:54
#34

Jag tror du måste anmäla.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
Maria
2020-04-05 10:10
#35

Tack då ska jag göra det.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Magi-cat
2020-04-05 10:11
#36

❤️


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Maria
2020-04-05 14:26
#37

Jag köpte två lådor Roylal Canin skonkost hos veterinären till Greta och det var inget för Lakritz så jag testade att lägga ut det i en lokal grupp på Facebook som bortskänkes. Det tog inte många minuter för napp så det ska komma en tjej och hämta maten under dagen.🙂

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

wildfire
2020-04-05 17:10
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#38

#31 Det hjälper så när tankarna om man gjort rätt kommer…

Såna tankar har vi allihop både om djur och människa och dom är helt naturliga i vår sorg dom finns där med oss och dom är en del av den process som vi behöver gå igenom.

För drygt ett år sedan så slutade Mose äta och allt blev akut, det var inläggning som gällde och han fick vara på djursjukhuset i tre dagar. Min förhoppning var att få hem katten i ett skapligt skick så vi kunde gå till vår ordinarie veterinär och att han fick somna in där.

Jag ville så gärna för Moses skull att han skulle få känna att han fick komma hem om bara så över en dag eller natt  men han var gammal och sköldkörtel lurade prover så njurar med allt såg bra ut fast dom inte var och jag stod i daglig kontakt med vårdande veterinär.

Här känner jag ånger men jag vet också att jag gjorde allt rätt för katten som fick den bästa vården men jag önskar att jag hade vart med på avlivningen men jag själv var så slut och det tog så hårt plus att det är många mil att åka så Mose fick somna in på djursjukhuset och jag tror faktiskt det var hans plan han ville vara själv och skona mig från den smärtan.

Det här är tankar som kommer hos oss alla och jag är inte klar med Mose ännu men jag har accepterat och gått vidare men visst kommer stunder som jag tänker på kunde jag har gjort saker annorlunda men nej jag gjorde mitt absolut bästa för katten och det är något vi kommer fram till med tiden men det tar tid och det är en tid som måste få utrymme hos oss alla  ❤️

Maria
2020-04-05 17:24
#39

#38 Lille Mose, så fin❤️

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Soligajag1
2020-04-05 19:15
#40

Vila i frid fina Greta 😻❤️ Tänker på er därhemma . Så tragiskt för er . Önskar er en fin Söndag och varma tröstande Kramar ❤️❤️❤️ Knatte o Tjatte + matte Hillevi 😻😻❤️🥰

HH 🙂

Lussan20
2020-04-06 07:38
#41

Ja varför gör man så mot sig själv. Fast jag inte vill kommer tankarna -kunde jag gjort annorlunda- Bättre har aldrig en hund haft det än min Ella. Jag kostade på henne 40.000kr på veterinärer bla. Ändå kommer tankarna på svek. Tänk om man kunde vara lite snällare mot sig själv. Det gör ont nog då djuren lämnar oss utan att vi är stygga mot oss själva. Jag tror de vet att vi gjorde vad vi kunde för dom.

Jag tackar varje dag att hon hittade mig, denna gyllene Labbe vid namn Electra.

Vi får tacka för glädjen de gett…Tänker på dig Maria. Mvh/Wonnalesan.❤️

Annons:
Maria
2020-04-09 10:38
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#42

Vi fick slutpappren från veterinären i går och detta fina kort var med❤

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Lussan20
2020-04-09 10:41
#43

Så fint gjort!

Det känns viktigt att känna att klinikerna förstår vår sorg.! Tankarna går till dig. Kram från Wonnalesan.🤗🎈🐱våra älsklingar!

Maria
2020-04-09 10:54
#44

Tack 💕

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Magi-cat
2020-04-09 12:13
#45

Så fint! ❤️ Det betyder så mycket!

Kram! 🤗❤️🐱


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

wildfire
2020-04-09 16:16
#46

Det var verkligen fint gjort ❤️

Kram till er och mina tankar finns med er i er svåra sorg ❤️🐱

Tarotstollan
2020-04-09 21:25
#47

Så fint!❤️

Hur går det med Lille Lakritz nu när Greta är borta?

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Maria
2020-04-09 21:30
#48

#47 Tackar som frågar. Han har ju alltid varit en liten rädd undergiven katt men väldigt snäll. Dessa dagar har han varit ovanligt framåt och fjäskig. Jag hade väntat att han skulle bli mer dämpad men faktum är att nästan levt upp… Mycket märkligt.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Tarotstollan
2020-04-09 21:45
#49

Det händer ju att katter som levt i grupp med kattkompisar gillar att få vara ensam katt, att få all uppmärksamhet från sina människor.
Ändå skönt att han inte deppat ned sig.🙂

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Maria
2020-04-10 08:39
#50

#49 Han har legat i soffan med mig i timmar. En annan lustig sak är att han inte varit på lådan sedan Greta dog utan gör alla sina behov ute. Han har varit som en visp i lådan innan . Krafsat så att sanden yrde.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

OberonsMatte
2020-04-10 11:31
#51

Först och främst vill jag beklaga förlusten av fina lilla Greta och hylla dig för allt du gjorde för henne!  ❤️

#48 Att söka mer uppmärksamhet och bli ovanligt gosig kan även vara symtom på stress och oro, så det är inte alltid så lätt att avgöra om en katt "lever upp" eller om den genom beteendet uppvisar tecken på oro och otrygghet efter en förlust.

Sajtvärd Katter iFokus

Maria
2020-04-10 13:31
#52

#51 Tack. Nej såklart att "leva upp" kanske var fel uttryck men han har märkbart ändrat beteende dessa dagar. Ett beteende jag inte hade räknat med.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Tarotstollan
2020-04-10 21:57
#53

Lakritz kände nog på lukten att Greta inte mådde bra och han kan ju varit "stressad" av det och sen märkte han väl på er att allt inte var som det brukade heller, det är så mycket som kan ha påverkat honom.

Får bara hoppas att han landar i verkligheten snart och att han fortsätter att må så bra han kan.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Maria
2020-04-23 13:38
#54

Det är ungefär tre veckor sedan Greta dog och Lakritz är som en ny katt om man nu får säga så.

Jag är fortfarande förvånad över småsaker han gör som han aldrig gjort i hela sitt liv. 

Han gömmer sig inte när det ringer på dörren, han fjäskar i soffan så att alla mina kläder är alldeles svarta, han är ute i trädgården och jagar småkryp och är framme utan att gömma sig under någon buske. Han hoppar upp på köksbordet och tigger mat när vi äter😃 och han leker mycket mer och tar för sig,  osv.

Vi har ju alltid haft sällskap till våra djur. Alltid två katter förutom vår första katt men han var bästis med vår tax Higgins så han var ju inte ensam på det viset.

Jag hade ju tänkt skaffa sällskap till Lakritz men nu börjar jag nästa tveka. Jag har ju läst om katter som vissa säger är ensamkatter, vad säger ni?

Finns det ensamkatter?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Soligajag1
2020-04-23 14:38
#55

Hejsan Maria , Va kul tycker jag , att Lakritz är framme mer , vågar sig fram Kanske . . Visst tror jag på att det finns ensam katter , det är ju många som bara har en katt. Mina är ihop hela tiden , nästan fastklistrade vid varann. Fortsätt njut med Lakritz , Kram 🥰

HH 🙂

Annons:
Magrat
2020-04-23 16:02
#56

Vår herre på ca 11 års ålder levde upp och blev väldigt glad som ensamkatt när hans bror gick bort. I början tyckte han att det var lite jobbigt och det blev mycket felkissning (Tagna från mamma för tidigt hittekatter) och städa. Men när han kom in i rutinerna så var det som att han blommade upp. Plötsligt vvar inte jag den viktigaste personen i världen, men hussa dög också. Nu har han iofs en hundtös han sover ihop med. Så helt ensam är han inte. Men han har blivit fridfullare, även om en del nog också kommer från åldern.

Bloody but unbowed I stand tall at the oar And I'll climb their scaffold once they bring me back to shore I'm master of my fate, I am captain of my soul And I'll ride this boat, all the way, to hell

[[eskils_]]
2020-04-23 21:32
#57

#54 Hur var Lakritz förut med Greta? Lekte de ihop och sov ihop?

Maria
2020-04-24 05:57
#58

När Lakritz kom till oss så hade vi ju Moritz som var van vid sällskap. En snäll gammal katt men det var han som bestämde. De sov ihop emellanåt.

Sedan kom Greta  plötsligt och hon gick sin egen väg. Klappade till både Moritz och Lakritz när hon inte kom fram till matskålarna men det var oftast inte mer än så.  Det var aldrig några bråk. Tre månader fick dessa tre katter ihop innan vi var tvungna att låta gamle Moritz somna in.

Greta och Lakritz lekte ibland om kvällarna. Då sprang de så tofsarna flög men det var på Gretas villkor. De sov inte ihop men kunde ibland ligga rygg mot rygg. Lakritz ville så gärna.

Jag upplevde det som Lakritz fått ytterligare en "boss" Det var heller aldrig några bråk men Greta markerade var gränsen gick.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[[eskils_]]
2020-04-24 18:28
#59

#58 Ovanligt tror jag att Greta var boss eftersom hon var den nya i flocken. 

Det kanske är som du skrev att Lakritz egentligen vill bo ensam med sina människor.

Maria
2020-04-24 19:53
#60

#59 Ja det låter märkligt men Lakritz vek sig alltid för Greta. Åt han i hennes matskål så fräste hon till och han gick undan t.ex. De lekte tills Greta sa stopp. Fick de godis så var Greta längst fram och Lakritz fick vänta. Jag vet inte riktigt vilka tecken man kan märka det på?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Tarotstollan
2020-04-24 21:13
#61

Vet inte säkert men brukar det inte vara honkatterna som bestämmer i ett hem med båda könen på katterna?

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Maria
2020-04-24 21:18
#62

Vi har ju aldrig haft någon honkatt innan så jag känner mig så kass på sådant här.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Maria
2020-04-24 21:19
#63

Det brukar vara så att honorna bestämmer sa min man nu😃

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Tarotstollan
2020-04-24 22:27
#64

#63. Ja han borde väl veta?!😉😃
När jag hade 2 hanar och 1 hona, så var det hon som bestämde trots att hon var yngst av dem.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Maria
2020-05-04 09:45
#65

Lakritz gör fortfarande framsteg. Våren kommer sakta och han är ute mer och mer i trädgården. Han har tagit in en mus bland annat😉 Han gör mer eller mindre alla sina behov ute.

När vi kommer hem eller min man kommer efter jobbet så kommer han direkt och fjäskar och vill ha godis. Kvällarna är underbara i soffan men fjäskigaste katten i världen.

Barnbarnet var här och sov över i helgen och Lakritz låg i sitt torn i uterummet. Bara att han är framme är stora framsteg. Han sov på min sida i sängen tillsammans med min man hela natten, (jag och barnbarnet sov i gästrummet)

Han är med när jag lagar mat och får smaka på lämpliga saker🙂

Han har blivit väldigt social. När barn skriker utanför så blir han på sin vakt men han sticker inte och gömmer sig som han gjort i sex år. När grannen kom på ett kort besök så låg Lakritz kvar i uterummet vilket han aldrig gjort tidigare om någon kommit.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Maria
2020-05-04 09:46
#66

Lite godsaker

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Maria
2020-05-04 09:49
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#67

Bild på lilla loppan

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Magi-cat
2020-05-04 09:50
#68

😍🐱


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Soligajag1
2020-05-04 10:03
#69

Vilken sötis ! 😻🥰😀

HH 🙂

Annons:
[[eskils_]]
2020-05-04 10:24
#70

#65 Så roligt att lille Lakritz mår bra och gör sociala framsteg efter sex år! 😍🙂

Carmarino
2020-05-04 11:51
#71

Sötnosen. 😍


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

LolloB
2020-05-04 20:19
#72

#67 vilken gullunge du har!😻

När livet är surt, tänk på det positiva grejerna i livet!
Medarbetare på Harry potter'
(vad höll jag ens på med)

Maria
2020-05-06 10:15
#73

Planen var ju såklart att skaffa en kompis till Lakritz men jag blir mer och mer tveksam. Han gör nya framsteg varje dag och verkar trivas alldeles utmärkt med livet. Vad säger ni? Några tankar?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Magi-cat
2020-05-06 10:47
#74

Jag skulle nog låta honom vara ifred och se hur allting utvecklar sig. 🙂🐱


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Carmarino
2020-05-06 11:01
#75

Håller med Magi-cat. Lakritz verkar höra till de katter som trivs bäst som ensamkatt. Skulle ni märka att han verkar sakna en kompis senare så kan ni ju alltid skaffa en till honom då. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Maria
2020-05-06 11:19
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#76

Så här avslappnad har han aldrig varit ute förut så vi avvaktar nog ett tag till.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Carmarino
2020-05-06 11:42
#77

Fina Lakritz. 😍


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Magi-cat
2020-05-06 11:48
#78

😍🐱


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Kattpatrullen
2020-05-06 11:58
#79

Så härligt att mysa i vårsolen! Jag kan inte direkt säga att jag har någon erfarenhet av huruvida vissa katter är ensamkatter eller inte, men vår första katt hade i alla fall ett väldigt bra liv som ensamkatt hos oss. Hon kom in i vårt liv som 10-åring, blev adopterad av oss efter att ha levt tillsammans med sin mor och son i en lantmiljö. Jag upplevde aldrig att hon saknade kattsällskap trots att hon över dagen blev av med sina kattkompisar när hon flyttade till oss. Hon flyttade dessutom från landet till lägenhet i stan. ❤ Hanterade alla sina förändringar som en mästarinna, och fick 7 väldigt fina år med oss. Verkar han trivas (vilket det ju ser ut som i allra högsta grad!) så följ ert hjärta.

Soligajag1
2020-05-06 12:08
#80

Vilken cool stil 😻 han har !

HH 🙂

Maria
2020-05-11 09:08
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#81

Min älskade lilla loppa. Det är svårt att fota svarta katter.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Carmarino
2020-05-11 09:10
#82

Tycker du lyckades bra. 😍


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Magi-cat
2020-05-11 09:11
#83

😍


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
Maria
2020-05-12 12:05
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#84

Ny bild på lille fjäskige loppan.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Soligajag1
2020-05-12 12:23
#85

# 84 Så himla söt ! 😻

HH 🙂

Carmarino
2020-05-12 12:24
#86

Han är jättesöt. 😍


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[[eskils_]]
2020-05-12 16:59
#87

Gullig kissepojke! 😍

Maria
2020-05-19 10:01
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#88

Avslappnad bredvid mig i soffan😊

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Magi-cat
2020-05-19 10:30
#89

❤️🐱

Ser mysigt ut!


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Carmarino
2020-05-19 10:38
#90

Han är så söt. ❤️


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
Maria
2020-05-19 10:44
#91

Han fortsätter att göra framsteg och ta plats. Förr när vi kom hem så kom först Moritz och sedermera Greta och Moritz och hälsade och ville ha godis. Lakritz kom smygande fram. Nu hoppar han upp på köksön så fort vi kommer hem och ska fjäska och få lite gott.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

LolloB
2020-05-19 15:51
#92

#91 jag tror helt enkelt att han är en ensamkatt! Han kanske var rädd för de andra?

När livet är surt, tänk på det positiva grejerna i livet!
Medarbetare på Harry potter'
(vad höll jag ens på med)

Maria
2020-05-19 15:56
#93

Ja än så länge så får han vara "kungen själv"😃

Det verkar som sagt som han mår väldigt bra ensam, till min stora förvåning, det har ju ändå gått flera veckor nu.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Tarotstollan
2020-05-19 22:40
#94

Lakritz är så fin, liknar min äldsta katt!❤️

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

MonicaLagerquist
2020-05-20 07:52
#95

❤️

Stolt ägare till fem La permer

Maria
2020-06-12 14:41
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#96

Nu har Lakritz blivit 7 år. Man gissar att han är född juni 2013. Tänk att en såpass gammal katt kan göra så mycket framsteg. Han har t.om sovit hos oss nere vid fötterna några nätter. På dagarna är han ute en del men inomhus är största tryggheten. Han fjäskar så jag ser ut som skäggiga damen av allt hans svarta hår😁

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Tarotstollan
2020-06-12 14:44
#97

Grattis Lakritz! ❤️  Det syns att du har det bra!😃

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
Carmarino
2020-06-12 14:44
#98

Så söt han är. 😍


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Soligajag1
2020-06-12 14:47
#99

Så gullig han är ! 😻😸 Nu har han kommit till himmelriket ! 😻😸 Kram ❤️

HH 🙂

Lona
2020-06-14 00:19
#100

Grattis Lakritz! Så härligt när de verkligen trivs. ❤️Jag antar att katter, precis som hundar, kan föredra att vara utan artfrände i flocken även om de flesta uppskattar det.


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Maria
2020-06-14 09:06
#101

Vi hade ju gärna skaffat en katt till men nu känns det som om Lakritz måste få stå i centrum.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Soligajag1
2020-06-14 09:17
#102

#101  Håller med dig . Lakritz mår så bra nu , ni är ju hemma oxå  , mycket . 

Han har det så bra , eran katt!! 🐱

HH 🙂

Carmarino
2020-06-14 13:16
#103

Tror nog att det är bättre att vänta tills Lakritz inte finns mer, och då skaffa två katter (syskon kanske?) samtidigt istället. Lakritz verkar ju helt klart vara en ensamkatt. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Maria
2020-06-16 15:05
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#104

Lakritz nya favoritplats i rabatten på den svala jorden. 😉 Zoomar man så syns hans ögon.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Carmarino
2020-06-16 15:34
#105

Kan tänka mig att han blir varm i solen. Min Sanna är ju både svart och vit, och när hon varit ute på balkongen och legat i solen så är de svarta partierna jättevarma, medan de vita partierna är svalare. Stackars Lakritz är ju helsvart. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Maria
2020-06-30 08:25
#106

Två nätter har han legat i våra sängar. I natt några timmar bakom min rygg❤

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Lona
2020-06-30 10:34
#107

#106, Vad fint att höra! ❤️


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Maria
2020-07-03 12:46
#108

Jag har märkt en lustig sak med det här att sova i sängen.

De kvällar jag bär in honom och lägger honom emellan oss så stannar han kvar hela natten. Bär jag inte in honom sover han i soffan i vardagsrummet. Det är nästan som det känns som om han behöver vår "tillåtelse" eller också så förmänskligar jag bara hans agerande😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Soligajag1
2020-07-03 12:57
#109

#108 

Va härligt!! Han myser säkert och njuter som aldrig förr. 👍🐱

Det är väl annorlunda när an är själv som jag är, då kommer alltid katterna till mig i sängen på kvällen.  🙂 

När mina grabbar bodde hemma  så sov dem hos dem ibland .

HH 🙂

Maria
2020-08-07 18:33
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#110

Nu när han är ensam så får han äta middag med oss😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Carmarino
2020-08-07 18:46
#111

Klart han ska vara med och äta när ni gör det. 😍


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
[[eskils_]]
2020-08-07 18:56
#112

#111 Självklart! 😍

Soligajag1
2020-08-07 19:23
#113

Självklart ska han det ! Min Tjatte sitter bredvid mig i soffan när jag äter frukost , då får han en skinkbit , sen när jag går på toa passar han på och dricker ur mitt vattenglas ! 😸😻 Dem är så goa! Lakritz är så fin! 😻

HH 🙂

Maria
2020-08-07 19:24
#114

#113 Goa Tjatte😊

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Soligajag1
2020-08-07 19:29
#115

# 114 Ja , dem är mysiga våra fyrfota djur!! 😻

HH 🙂

Tarotstollan
2020-08-07 21:37
#116

#110. Härligt med familjemiddag!❤️

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Maria
2020-08-09 07:17
#117

Igår kväll hände något otroligt för att vara Lakritz.

Vi hade besök av en vän till min man som aldrig varit här tidigare och Lakritz försvann som vanligt. När vi suttit ute i några timmar så kom han fram till vännen och fjäskade, kurrade och strök sig mot honom.

Det har aldrig hänt på 7 år😮att han hälsat på en främling.

Vi har bekanta som aldrig ens har sett honom trots att de varit här flera gånger.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Magi-cat
2020-08-09 07:45
#118

Vad roligt, Maria! ❤️🤗🐱


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
Soligajag1
2020-08-09 09:23
#119

#17  Vilken överraskning! 🙂🐱 

Goa fina Lakritz 🙂

HH 🙂

[[eskils_]]
2020-08-09 09:51
#120

#17 Roligt att han utvecklas och trivs! Lakritz är ju Herre på Täppan nu, klart man måste hälsa på gästerna då… 🐱🙂

Maria
2020-08-29 07:28
#121

Jag hoppas jag inte är tjatig men jag har märkt något annat knepigt med lille Loppan som vi kallar honom ibland😉 De nätter jag bär in honom till sängen och lägger honom emellan oss så ligger han kvar hela natten. Andra nätter när jag inte hittar honom vid läggdags så sover han någon annan stans. Det känns som om han behöver "tillåtelse" att vara i sängen. Kan det vara så?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Carmarino
2020-08-29 09:52
#122

#121 Du är inte tjatig. Det är bara roligt att höra om Lakritz. 😍

Det kanske är så när du bär in honom i sängen så känner han det som hans "uppdrag" att vakta er under natten. 🙂 Har du testat att kalla på honom när ni ska gå och lägga er, och se om han kommer?


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Maria
2020-08-29 10:16
#123

Han kommer aldrig när vi ropar på honom på kvällen. Även om han står nedanför sängen och jag klappar på täcket och försöker få honom att hoppa upp.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Carmarino
2020-08-29 10:17
#124

Då är det nog så att antingen vill han ha tillåtelse att vara i sängen, eller också tror han att ni vill att han vaktar er. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Maria
2020-08-29 10:43
#125

Så kan det kanske vara. Lite gulligt beteende i alla fall🙂

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Carmarino
2020-08-29 11:54
#126

Ja verkligen. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Upp till toppen
Annons: