Annons:
Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 513 ggr
Soligajag1
4/1/20, 5:13 AM

Avundsjuk kisse

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hejsan . Har en undran , ni som har 2 katter , syskon eller inte. Märker ni någon avundsjuka mellan dem ? Mina - Knatte o Tjatte är syskon , fyller 12 år på sommaren . 😻😻 Knatte ( den grå) är kelig o gosig , Knatte är lite resterad , så jag har tagit honom i knät då o då , myser med honom , då kommer brorsan direkt och ska trycka in sig bredvid . Nu när jag ligger i sängen kom Tjatte , den skygga , ville mysa . Självklart kommer Knatte efter en stund och lägger sig på mig. Ojoj, . Visst är det mysigt men ibland tycker jag det är jobbigt . Såklart att katter är som människor , olika som katt. 😻😸 Knatte o Tjatte + matte Hillevi 😻😻😀❤️

HH 🙂

Annons:
Maria
4/1/20, 8:13 AM
#1

Haha, katter är härliga.

Jag har ungefär samma erfarenhet när det gäller mina gamla kattkompisar Moritz och Lorentz🙂

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Namiko
4/1/20, 9:19 AM
#2

Det är ingen avundsjuka mellan mina katter. Dom är kullsyskon men håller gärna lite avstånd till varandra numera. Så om båda vill gosa samtidigt har jag en katt på varje sida. Dom har till och med valt var sin sida av min säng så dom slipper ligga brevid varandra. Hunden blir avundsjuk däremot och försöker ta kattens plats.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

S.L
4/1/20, 6:35 PM
#3

Om jag lägger mig för vila så har jag i regel 2 hundar på mig en nära oftast på mannens kudde och sen kommer en katt som lägger sig rakt över mig. Kel med bara katterna är det bara en som dundrar på men det gör han alltid oavsett hundmys lr kattmys det är ungkatten som ska vara på än helst som en trajjande halsduk. Klorna klipps ofta för han trampar/trajjar rätt hårt.

wildfire
4/2/20, 7:46 AM
#4

Hi hi jo visst är dom lite avundsjuka och jag önskar jag hade fyra händer så jag kunde klappa om dom allihop samtidigt 😃

Det är en fin kattfamilj som verkligen älskar och trivs tillsammans men visst både hör man och ser att är nån hos matte så vill dom andra också vara med. Det händer att jag sitter i fåtöljen med fyra katter som ska trängas och ligga i knät samtidigt . Den yngsta han är rolig för så fort jag lyfter upp nån annan och han ser det då  kommer han skrikandes som om han säger jag då 😂

Dom är för underbara och även om det finns avund med i bilden så är dom helt fantastiska med varandra och tar hand om varandra på ett så fint sätt ❤️🐱

Carmarino
4/2/20, 11:51 AM
#5

Mina två är kusiner och den ena (Stina) är lite mer kelen än den andra. Därför blir jag lite irriterad när hon kommer och vill ligga i knä, när den andra (Sanna) någon enstaka gång ligger där. Ibland kan de samsas men oftast hoppar Sanna ner direkt.

Hon tar dock igen det när jag någon gång har gäster. Numera är nämligen inte Sanna lika rädd, utan hon kommer ofta fram när jag har gäster. Då vet hon nämligen att hon får ha mitt knä för sig själv, för Stina vågar sig inte fram. 🙂

Fast för övrigt jämnar det oftast ut sig när det gäller vem som tar för sig. Sanna är nämligen matvraket som gärna försöker äta Stinas mat också. Fast det stoppar jag så mycket jag kan, genom att de får äta på separata ställen. Sanna äter dock upp sin mat fortare, och vill då gå och fortsätta på Stinas mat, så jag får hindra henne tills Stina ätit färdigt.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Soligajag1
4/2/20, 1:16 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

#5 Va skoj ! Med dina katter , mina gör så med , med maten . Tjatte äter snabbt , slukar i sig maten , då hinner inte magen med riktigt ! Efter en stund kräks han upp det . Så jag har börjat lägga mindre mat till honom. Katter är roliga !

HH 🙂

Annons:
Upp till toppen
Annons: