Annons:
Etiketterkattstatusdjurskydd
Läst 368 ggr
jensan445575
3/22/20, 10:36 AM

hankatter tilsammans

Jag har en kattunge på 6 månader som ska kastreras nästa vecka. Det är så att jag letar efter en kompis till honom. Har kollat på en hankatt på 1 år som behöver omplaceras. Skulle det funka att ha dessa ihop? Om båda är kastrerade.  Det är just de att man vet  inte hur de fungerar att ta ihop dessa då de blir svårare när den vi ska ta in är äldre än den vi har. Vet någon något om detta?

Annons:
MonicaLagerquist
3/22/20, 10:50 AM
#1

Det går säkert bra. Gör inskolningen försiktig bara.

Stolt ägare till fem La permer

NatasjaHemby
3/22/20, 10:51 AM
#2

Kastrerade hankatter går generellt bra ihop, speciellt om de introduceras som unga. Sen är alla katter individer. Vissa accepterar aldrig en annan katt, andra älskar allt och alla. Man får räkna med en något långsammare introduktion när man sätter ihop vuxna katter än när det handlar om små kattungar. I ditt fall är dock båda unga och chansen är god att de kommer gilla varandra efter några veckor.

SE*Simbelmynes

S.L
3/31/20, 10:39 AM
#3

Har 3 hankatter här alla har flyttat in olika skeden. Mellan katten är tagen som vildkatt som kattunge sista kom när vildkatten (som är tam) när han var 2 år. Jag kan rek att du kollar på lite katthem ofta har dom bra koll på sina kissar och dessutom är dom kastrerade märkta/chip och vaccinerade. Bra hjälp brukar man få av dessa eldsjälar 😊

Upp till toppen
Annons: