Annons:
Etikettallmänt-kattprat
Läst 767 ggr
Blomma11337
2020-03-18 00:52

Presentation - era katter

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3

Tänkte att det kunde vara roligt med en tråd om våra katter och vilka dom är samt vart dom kommer ifrån-.

Det här är Flisan hon är en 8 årig bondkatt som jag köpte via nätet när hon var 4 år gammal. Av alla katter jag ägt genom åren är Flisan den mest speciella. Det är första gången jag bara har en katt, har alltid haft minst 3 stycken.

Hon är en riktig Diva och har lindat husse runt sitt finger ( förlåt tass )

I matväg är det bara Mjaus torr och blötfoder som duger, hon är extremt svår att locka till med godsaker. En riktigt kräsen fröken.

Favoritleksaker är hårsnoddar men små bollar funkar också samt fjädertussen på kattställningen.

När det kommer till sovplatser är hon en riktig periodare, hon har sitt ställe i fönstert i vårt sovrum som hon faktsikt hållt sig till i månader nu.  Alla andra ställen burkar hon ligga på i max en vecka sen byter hon. Hon sover med "mamma" varje natt men bara tills jag somnat då hoppar hon ner, vi tror att hon åkt på en smäll för 2 år sedan när vi sov och därför inte vågar sova i sängen genom hela natten. När jag vaknar till under natten brukar hon också vakna, piper till och balanserar på vår sänggavel där hon sedan kryper ner hos mamma och gosar en stund.

Vi har ett mål till sommaren och det är att kunna ta med henne ut när vi vandrar.  Vi har börjat träna henne och det har gått bra, promenader i skogen där vi åkt ut med bilen.  Hon har också fått en egen flytväst där fullträning pågår, då vi äger en kajak.

" Jag sällar mig till hjältarna som gör, och inte tycker "

Annons:
[GIKmio]
2020-03-25 19:44
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Sotis född 2006, och fyller 14 år till hösten. Min mamma tog emot honom när han var 2 månader. För 5 år sedan insjuknade hon i en demensjukdom. I fjol flyttade hon till ett boende där man inte får ta med husdjur. Så Sotis fick flytta hem till mig. Han är riktigt pratglad mellan varven när han inte sover och drömmer om möss 😊

CalippoTwisterTulo
2020-03-26 10:07
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Detta är Ziggy, aka världens största ängel. Hon är 19 år nu i mars/april och springer och hoppar fortfarande lika smidigt som för fem år sedan. Hon sover dock mer, och är döv, men det betyder inte att hon inte är pigg och smidig när hon väl är vaken. Hon är den snällaste och gosigaste katten jag någonsin träffat, står ut med allt och alla, småbarn som drar henne i svansen inkluderat, och har aldrig rivit eller fräst eller bitit. Hon är ett år äldre än mig, och har funnits under hela mitt liv. Jag kan inte tänka mig ett liv utan henne men snart kommer det ju tyvärr vara min verklighet. Jag älskar henne mer än något annat <3

Soligajag1
2020-03-26 19:50
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Jag har 2 katter , dem är bröder , Knatte o Tjatte , fyller 12 år den 1 Juli 2020 . Dem har gett mitt liv mening , har haft dem sen dem va små. Dem är så mysiga och goa ! Älskar att busa o springa runt ! Snart är det varmare , då brukar jag gå ut med dem i koppel . Dem gillar Sheeba blöt mat , torrfoder , godis med lax i , ibland kokar jag fisk åt dem , När jag får besök så kommer dem fram o hälsar som en hund 🐕 och jamar 😸 högt !! Tänker väl : Åhh , va skönt , nu har vi någon annan att mysa med. Jag ramlade illa i duschen förut , då fick jag hjälp av en kill kompis , han sov hos mig några dagar , jag fanns inte helt plötsligt 😱 det va bara han som dög , dem låg bredvid honom bägge 2 och mös. Lite avundsjuk blev jag , 🤔😬 Vänta ni tänkte jag , när han går hem . . 😸😺😼😽😾 Klart att dem förstod mina godingar ! Katter är kloka djur ! Dem hör ALLT! Dem VET precis när det ringer på dörren !

HH 🙂

Koshka_ru
2020-03-27 09:13
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Här är mina två svanslösa kattbarn (fyller 4 år i juni). De är halvsyskon och bott hos oss sen de var 4 mån. Inte så länge sen (ett par månader sen) har de gått över till endast blöttfoder och lite BARF och det var väldigt svårt att hitta foder de gillar - herregud vad kinkiga de är! :-D

Väldigt lustigt att varje gång man kommer hem från jobbet, så sitter de framför dörren och väntar (fattar inte hur kan de veta när jag kommer - vi bor i en lägenhet 3 tr upp!)

Helena1978
2020-03-27 23:04
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Min hankastrat Asterix som fyllde 18 år i mars, vill gärna vara i centrum och ha all uppmärksamhet, är gärna med när det händer saker. Protesterar högljutt om det är något som inte är till belåtenhet. 

Köpte honom från min sambos morbror.

Helena1978
2020-03-27 23:15
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Min andra katt som är en honkastrat och fyller 15 år i sommar, skyggaste katten jag någonsin mött, allt sker på hennes villkor. Har haft både Asterix och henne sedan de var kattungar, dvs 12 veckor. Pratar i stort sett aldrig. Äter just nu foder som inte innehåller fisk, då hon troligtvis har foderallergi mot just det. 

Köpte henne via Blocket.

Annons:
Soligajag1
2020-03-29 16:27
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Mina katter , Knatte o Tjatte myser idag , Söndag . 😀☀️🥰😻😻❤️

HH 🙂

Upp till toppen
Annons: