Annons:
Etikettallmänt-kattprat
Läst 764 ggr
Catmum
2020-03-17 07:19

Hur säger ni förlåt?

Hej! Detta kanske är en jättedum fråga men jag är ändå nyfiken. Det händer ju ibland att man råkar trampa på kattens svans, nudda till hen med foten, vispa till hen med en armbåge osv av misstag. Min spontana reaktion är att högt säga typ ”oj förlåt min lilla sötnos! Nu var mamma dum!” 😂Jättelöjligt jag vet men det kommer spontant. Hur gör ni andra? Säger något? Ger extra gos eller godis?

Annons:
Soligajag1
2020-03-17 07:37
#1

Jag säger likadant? Förlåt förlåt , nu va matte klumpig 😿hoppas det gick bra , ( bara det att då hade Knatte ( kattens man ) redan sprungit iväg . . Sen gav jag honom godis som tröst . 😻

HH 🙂

[Devya]
2020-03-17 07:41
#2

Jag brukar plocka upp min katt och gosa med henne. Hon tycks veta att d var ett misstag för hon börjar gosa tillbaka.🤣

Magi-cat
2020-03-17 08:08
#3

Jag säger också förlåt. 🙂 Klappar lite och talar om att det inte var meningen. 🐱
Jag är säker på att kisse förstår.🙂


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

OberonsMatte
2020-03-17 09:31
#4

Jag klappar eller lyfter upp katten och bedyrar att det inte var meningen.  Det värsta är känslan när man omedelbart sträcker ut en hand för att klappa förlåt och katten skyggar undan och springer iväg som om man plötsligt förvandlats till ett hot, men det brutna förtroendet har som tur är aldrig varit långvarigt iallafall.

Sajtvärd Katter iFokus

Sjuttan
2020-03-17 10:30
#5

Snabbt som attan på!och kelar en stund.

"Jag är inte tillräckligt ung för att veta allting".
Oscar Wilde.

Soligajag1
2020-03-17 10:46
#6

# 5 Precis så ! 😻❤️🥰 Dem är så goa och härliga våra kissar 😻😻

HH 🙂

Annons:
Maria
2020-03-17 11:35
#7

Jag snabbar mig också med att säga förlåt med min lenaste röst😉 ofta blir det godis

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Kristallkronan
2020-03-17 15:09
#8

Jag säger förlåt och sen kommer bebisrösten fram. 9 av 10 gånger bär jag upp och gosar i famnen haha alternativt böjer mig ned och ger lite klapp och kliande.

Upp till toppen
Annons: