Annons:
Etikettallmänt-kattprat
Läst 657 ggr
wildfire
2020-02-22 09:19

Hemveterinär

Har ni provat på det ?

Vi har fått en hemveterinär till Dalarna och i nästa vecka har jag bokat in en tid för en hälsokoll på katterna.

Tycker det här verkar bra och han var väldigt trevlig och informativ både i mejlen och på telefon. Allt går så klart inte att utföra i hemmet men mycket samt att det är lugnare för djuren i deras hemmiljö så det här tror jag kommer att uppskattas av många djurägare 🐱

https://dalavet.se/

Annons:
kattöga
2020-02-22 09:23
#1

När vår ena katt var sjuk för 10 år sedan, fick han somna in i hemmet och i min famn, tack vare vår hemveterinär. Det kändes så bra mitt i all sorg, eftersom katten var paniskt rädd för att åka bil. Nu fick han somna in i sin trygga miljö och i lugn och ro.

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

wildfire
2020-02-22 09:34
#2

#1 Tänkte på just den biten för det är jobbigt för både djuren och oss ❤️

Vi fick hem en veterinär för många många år sedan som tog bort en gammal sjuk katt men på den tiden hade dom tid och hon sa att hon önskar tiden fanns även idag men idag skulle hon inte hinna med.

Emo
2020-02-22 10:14
#3

Här har vi möjlighet att anlita distriktsveterinär och det är mycket bra.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

JMW
2020-02-22 10:45
#4

Våra tre senaste hundar har fått somna in här hemma. Två av dem ute i gräset och den senaste inne (december) på sin filt med mig och maken bredvid. 
Det har inte varit några problem med Distriktsveterinären.
Det enda tråkiga är att de inte kan ta med sig djuret så man får själv köra in det till dem.

cattisa
2020-02-22 19:57
#5

#0 Jättespännande med en hemveterinär i Dalarna. Jag bor i Dalarna och har aldrig testat det och vet inte om vår vanliga veterinär gör hembesök. Nu när vi har fått en skyggis här hemma har det blivit mer aktuellt.

Det vore intressant om du vill berätta hur hembesöket fungerat efteråt. Jag gick in på länken du skickat men hittade inte någon direkt information om hur stort revir veterinären har - hur långt han reser. Inte heller om priser. Vet du om det skiljer mycket jämfört med ett vanligt veterinärbesök? Man lär ju få betala restiden också. Och vad försäkringen täcker.

"Tur har man kanske varje dag, otur mera sällan". Valfridus I. President i republiken Åsen och Fristaten Holmen

wildfire
2020-02-23 05:37
#6

#5  Han var väldigt informativ vad gäller försäkring och pris. Man får ett pris av honom i mejlen och han fixar även avdraget för försäkringar. Jag ska kolla upp mina fyra katter göra en hälsokoll samt så har jag misstanke om eventuellt analsäcksinflamation. 2½ timme vill han ha på sig med alla fyra katter och vi landar på 3865   tror jag det var sen om någon av dom  behöver lugnande till kommer 400 per katt.

Absolut berättar jag hur det gick,tycker själv det känns spännande för jag har aldrig haft hemveterinär förr bara en katt fick somna in hemma men då var det den ordinarie veterinären som tog sig tid men det är så längesedan en 30 år eller nåt i den stilen minns inte exakt för det är så längesedan.

Jag vet inte hur långt han reser om han täcker hela Dalarna men det kan du fråga om du skulle behöva anlita honom. På torsdag har vi tid så det ska bli intressant att se hur en veterinär jobbar i hemmet med djur och hur katterna reagerar  🐱

Annons:
Upp till toppen
Annons: