Annons:
Etikettallmänt-kattprat
Läst 507 ggr
powerade
2020-02-20 17:18

Skura bort kattkiss hur?

Vad är era bästa tips att torka bort kattkiss för att undvika att det ska börja lukta? Misstänker att min katt har inflammation i kisseriet och ska till veterinären imorgon. Men tänker att det inte slutar på en gång. Hon kissar iprincip VARS SOM HELST just nu. På golv, sängkläder. Vill gärna inte det ska börja lukta kattkiss sen. Så lämna gärna era bästa tips för att få bort det.

Annons:
MonicaLagerquist
2020-02-20 17:27
#1

Tvätta med ättika.Ställ en skål med ättika i rummet där katten kissat.

Stolt ägare till fem La permer

powerade
2020-02-20 17:32
#2

#1 bara ren ättika när man tvättar bort eller ska man göra en vattenblandning?

MonicaLagerquist
2020-02-20 17:47
#3

Jag häller en dl ättika i tvättmaskinen när jag tvättar kissiga saker.Golvet och möbler osv tvättas med varmt vatten med 1 dl ättika i hinken med tvättvatten.

Stolt ägare till fem La permer

OberonsMatte
2020-02-20 19:00
#4

För att urinlukt ska försvinna helt måste själva doftmolekylerna brytas sönder/neutraliseras och då räcker det inte med vanliga rengöringsmedel. ScentStop har jag bara hört positiva omdömen om : https://www.supercat.se/kattlador/scent-stop/

Sajtvärd Katter iFokus

kattöga
2020-02-21 07:29
#5

Gör rent som vanligt och ha sedan lite ättika i sista sköljvattnet, det fungerar bra - både när det gäller textilier, golv eller annat. En eller ett par kapsyler i skölj-facket i tvättmaskinen, En kapsyl, ca,  i en bytta stor som en yoghurt-hink ungefär.
Har man parkettgolv får man ta det försiktigt med ättikan dock!

Simple Soloutions Extreme Cat Stain & Odour fungerar också bra. Rengör som vanligt, spraya och torka. Luktar ganska gott också. (Har testat någon annan variant för länge sedan, men den luktade så illa…)

Dock föredrar jag ättikan. När ättikan torkat så luktar den ingenting och dränerar inte plånboken.

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

Upp till toppen
Annons: