Annons:
Etikettallmänt-kattprat
Läst 467 ggr
Catlady91
2020-02-12 20:20

Gjort egen leksak

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Min katt ÄLSKAR fjädrar! Så hon får ofta leka med sina fjädrar, och tröttna sällan. Helst ska jag ha fjädrarna på ett spö, låta henne jaga dom ett tag, sedan ska hon få ha dom själv och leka lite. Ungefär som att hon fångat bytet. 

Tyvärr går fjädrarna lätt sönder, och det finns inga sådana leksaker i min stad. Då måste jag beställa på internet, vilket blir dyrt! 59kr för leksaken, 49kr för frakten. Inte direkt något man har råd med som halvtidssjukskriven. Så jag frågade några på jobbet om de hade fjädrar, och en kollega som är jägare sa att han hade fjädrar från fasan som han tvättat och bränt bort bakterierna på. Han skulle slänga dom, för han använde fjädrarna för att binda för flugfiske, men dessa var för stora. Så jag fick dom av honom, och bestämde mig för att göra en egen leksak till kissen. Det uppskattades, ska jag säga, och lätt var det! En gratis leksak, kan man säga 😊 

Om någon är intresserad av hur jag gjorde, så kan jag göra en tråd här där jag visar steg för steg hur jag gjorde 😊 jag delar gärna med mig!

Har ni gjort någon leksak till era katter? Visa dom gärna! 😊

❤️ Jag jobbar hårt, för att min katt ska leva gott ❤️

💪 Man måste våga misslyckas, för att lyckas 💪

Annons:
Upp till toppen
Annons: