Annons:
Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 645 ggr
Proppadotter
2/9/20, 7:36 PM

Hjälp vad är d för fel på min älskling ??

Min katt håller på så konstigt efter han ätit och tvättat sig. Varit hos vet på akuten men d bad mig vänta å boka tid imorgon måndag istället. Ska såklart göra det men är sååå orolig!! Luftvägarna var fria och hans allmäntillstånd bra Men han slår med tassen mot munnen också som att han vill få bort nåt.. se videon också.. usch gör så ont i mitt hjärta

Annons:
OberonsMatte
2/9/20, 8:19 PM
#1

Hm, ja, det är svårt att säga, men ser onekligen ut som att det är något som han tycker känns konstigt i munnen eller i svalget. Kanske en dålig tand eller något som fastnat mellan tänderna eller bakom mjuka gommen (t.ex. kan grässtrån lätt göra det.

Hoppas att du får tid imorgon och att veterinären kan hitta och åtgärda problemet!

Sajtvärd Katter iFokus

Proppadotter
2/9/20, 9:06 PM
#2

Tack! han är innekatt och äter aldrig gräs, dock drog jag försiktigt ut ett hårstrå ur hans mun häromdagen, kanske att det sitter hår kvar? stackarn..

OberonsMatte
2/9/20, 9:59 PM
#3

#2 Ja, inte helt omöjligt.. Hoppas att det bara är något sånt.

Sajtvärd Katter iFokus

Uppkatten
2/9/20, 10:29 PM
#4

Stackars kissen. Hoppas att det är lätt att åtgärda. Hör av dig och berätta hur det går. ❤️❤️❤️

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Proppadotter
2/9/20, 10:47 PM
#5

Kan inte sova så orolig. Vi försökte äta lite kattmat i form av mousse.. problem direkt men ändå ville han ha mer sen, vågade inte ge honom mer. Hoppas på en tid imorgon redan och då bör ja nog låta honom fasta ifall d ska söva ner Lill-plutten <3 Hoppas det inte är något allvarligt :(

OberonsMatte
2/9/20, 11:03 PM
#6

#5 Det är positivt att aptiten inte är påverkad för det hade den säkert varit om han mådde dåligt på riktigt. Bra att du låter honom fasta för behövs en noggrannare undersökning så behöver han säkert sövas eller få lugnande innan.

Sajtvärd Katter iFokus

Annons:
[[eskils_]]
2/9/20, 11:10 PM
#7

Det kanske är en tand som sitter löst och gör ont när han äter. Då blir det nog åtgärdat genom utdragning. Bra att ni har en tid imorgon.

Proppadotter
2/10/20, 4:59 PM
#8

Hej alla, var hos vet idag, de hittade en tand som de kommer behöva dra ut. han har fått smärtstillande men har fortf jäkligt svårt att äta. Är operation på torsdag.. 12.000 trodde att priset skulle hamna på. lille vän <3 han är värd allt även om jag behöver ta lån :)

Uppkatten
2/10/20, 5:18 PM
#9

Oj, det lät dyrt för att ta bort en tand. Men så bra att man hittade en förklaring till kattens besvär.

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

OberonsMatte
2/10/20, 6:04 PM
#10

#8 Bra att man hittade orsaken till besväret och positivt att det går att åtgärda.  Otur att det var ett tandproblem eftersom det blir så dyrt med tandröntgen och narkos förutom själva tandutdragningen.. Förhoppningsvis blir den faktiska kostnaden lite mindre än den uppgift du fick på förhand och förhoppningsvis är det bara en tand som är drabbad.

Tur också att du lyckades få en tand-tid så snart! När en av mina katter hade ett akut tandproblem var det flera veckors väntetid på de flesta ställen.

Sajtvärd Katter iFokus

Proppadotter
2/10/20, 6:38 PM
#11

ja priset är eg inte så viktigt alls. Det kommer kosta mer för de ska ta bort tandsten också samt att d måste undersöka en böld på ena halsmandeln.. 
ja så skönt bara att man vill ju ha hjälp nu! han klöser typ sönder sin mun känns d som..

OberonsMatte
2/10/20, 6:41 PM
#12

#11 Usch, hoppas att tiden går fort till torsdag. Om han riskerar att göra illa sig med klorna kanske en trattkrage skulle behövas för att förhindra det?

Sajtvärd Katter iFokus

Proppadotter
2/10/20, 7:37 PM
#13

ja tack! vi ska hämta en krage imorgon, just nu klappar jag honom och lugnar å håller bort tassarna, det går bra <3

Annons:
Upp till toppen
Annons: