Annons:
Etikettertillbehörutrustning
Läst 830 ggr
Uppkatten
2020-01-29 17:50

Zoo.se

Någon som har beställt Kattsand via Zoo.se? Har det fungerat bra? Jag har köpt SoftCat via Supercat tidigare, men såg nu att de har höjt priset….. så jag letar efter alternativ….

Fråga 2: om man beställer erbjudandet om 3 förpackningar: är de då paketerade tillsammans så man får ett jättepaket att bära hem….?

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Annons:
OberonsMatte
2020-01-29 19:41
#1

Jag har beställt flera gånger från Zoo.se och det har alltid funkat väldigt bra. De brukar vara väldigt snabba med leveransen. Jag beställer alltid hemleverans utan kvittens, så paketen lämnas utanför min ytterdörr.

Sajtvärd Katter iFokus

Uppkatten
2020-01-29 22:00
#2

#1 Det låter bra! 

Jag vill nog helst vara hemma när de kommer (om hemleverans, bor i flerfamiljshus) så det vore bra att få veta hur de håller tiderna etc. 

Liksom hur det är förpackat - ifall jag väljer att hämta det på utlämningsställe (då jag saknar bil och behöver kunna ta hem det på cykel alt. bära).

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

OberonsMatte
2020-01-29 23:00
#3

#2 Det kommer upp flera olika leveransalternativ (och tider för hemleverans) i kassan, men om det blir ett stort eller flera små paket är nog mer en slump skulle jag tro., men du kan ju alltid ringa till dem och fråga ifall de har några särskilda förpackningsregler när det gäller 3x 17 liter..  En fördel är ju iallafall att Soft Cat väger mindre än vanlig sand.. (kollade upp det och såg att 17 liter väger 6,8 kg).

Sajtvärd Katter iFokus

Herveaux
2020-01-30 07:01
#4

Nu var det från ett annat företag och en annan produkt, men jag brukade beställa hem hundmat (2 x 15kg) med hemleverans och då kom det i ett paket via PostNord och i två paket via Best. Var iof. ett par år sedan det kom med PostNord, så jag tror de har ändrat sina max vikt/paket-regler nu. 

PostNord ringde alltid upp mig och bokade en tid (senast dagen innan leverans), de höll tiderna och ofta så ringde åkaren när han vara på ingång. Supersmidigt. 
Best hade oftast ett tidsspann då de skulle leverera, oftast 18-22, och om lev. vart försenad kom ett SMS och förvarnade. Vart leveransen mer försenad än till 22:30 levererades den dagen efter (utan extra kostnad för mig).

Om du vill hämta hem från ombud och det blir för otympligt att ta på cykeln eller i famnen så kan du alltid fråga personalen om du kan få låna en pirra mot att du lämnar en pant/säkerhet hos dem och du inte bor alltför långt bort så du relativt snabbt kan lämna tillbaka pirran.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

kattöga
2020-01-30 07:58
#5

Jag har beställt SoftCat från Zoo.se och alltid fått snabba leveranser. Det tar oftast 1-2 dagar. Jag har bara beställt 2 förpackningar som mest, de har levereratss i ett paket. Men 3 st har jag inte provat. 

Jag har beställer leverans till ombud (har bil) då vi bor oländigt till och postnord kör sönder vår uppfart (grusbacke).

Hur de håller tiderna beror ju messt på Postnord - och det har varit lite si och så med det (när vi har beställt hemleveras ån andra butiker). Men det var alltså ett tag sedan då vi numera beställer leverans till ombud.

Jag säger också, kontakta Zoo.se och fråga - när jag har varit i kontakt med dem har de varit mycket tillmötesgående.

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

R8issen
2020-01-30 09:29
#6

Jag har beställt SoftCat från zoo.se två gånger tidigare (endast en påse åt gången då jag ville prova sanden innan jag beställde mer) utan problem och snabb leverans, däremot beställde jag tre påsar i fredags som ännu inte dykt upp, dock kan ju den långa leveranstiden ha med PostNord att göra men när dom kommer kan jag skriva hur dom är paketerade :)

Annons:
kattöga
2020-01-30 11:31
#7

#6 Att det dröjer lite beror nog på att det är en beställningsvara när man beställer "3-packen".

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

R8issen
2020-01-30 12:18
#8

#7 Började kolla och såg att pengarna inte dragits så jag mejlade dit, tydligen hade inte deras leverans med SoftCat kommit som den skulle så det var därför det dragit ut på tiden så varken zoo.se eller PostNords ”fel” :)

kattöga
2020-01-30 12:41
#9

#8 👍

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

R8issen
2020-02-03 20:07
#10

Dom skickade i fredag och idag fick jag det, det var ett stort och jag fick hämta det på posten för det var tydligen för tungt för att lämnas dit jag brukar hämta :)

OberonsMatte
2020-02-03 20:34
#11

Ganska nyligen när jag beställde massor från Zoo.se råkade de skicka 2 fjuttiga portionspåsar istället för 2 lådor med 10 portionspåsar i varje. Ringde och påtalade detta sent fredag eftermiddag och dagen efter (på lördagen!) levererades 2 oöppnade lådor med 10 påsar i varje.👍 Snabbare än så går det knappast att vara.

Sajtvärd Katter iFokus

Uppkatten
2020-02-03 21:29
#12

#10 Låter kanske som att man behöver bil då ifall man beställer 3 pack…? Blir nog svårt att balansera på cykeln?

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

R8issen
2020-02-03 22:17
#13

#12 Ja tyvärr är det nog väldigt svårt att få med det på cykeln så kan du låna bil/ ha någon som kan köra dig så rekomenderar jag det :)

Annons:
Upp till toppen
Annons: