Annons:
Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 1279 ggr
19Mikaela93
1/21/20, 8:38 AM

Kastar mängder

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Mina katter äter unga mängder blötmat, när jag ger Mjau burk så får jag kasta mer än hälften vilket inte känns roligt. Någon som har något bra tips på vad jag kan göra istället? 🙂 Dom är ju väldigt glada i just Mjau Lax paté, så det är väldigt synd att dom slutade med den på tetra. På bilden är det taget en gång ur burken, ger dom 1 - 2 gånger per dag och har endast två katter.

Annons:
PausMaus
1/21/20, 8:52 AM
#1

Frys det direkt när du öppnat och tina sedan upp igen kanske?

kattöga
1/21/20, 9:02 AM
#2

Du kan säkert frysa maten i egna portionsförpackningar också, 

Eller fylla mindre burkar med lock som du ställer i kylskåpet när du öppnat en stor konservburk.

Har du provat deras Noga utvalt med mousse med lax?  Kanske kan vara en rätt som de gillar att få lite då och då, delikatess-middag? l
(Jag antar att lax i sås inte är lika populärt, den finns ju i tetra o portionspåsar….?)

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

Caeli
1/21/20, 9:03 AM
#3

Jag delar upp i lagom stora portioner och fryser i mindre glasburkar.

MonicaLagerquist
1/21/20, 9:04 AM
#4

Det finns ju portionspåsar med Lax.

Stolt ägare till fem La permer

19Mikaela93
1/21/20, 9:14 AM
#5

Får kolla om jag kan köpa små burkar att frysa i, ingen dålig idé 🙂 Mjau Noga Utvalt Lax Mousse älskar dom och brukar variera med den bland annat. Mjau på påse är med sås och då slickar dom bara i sig såsen och det är lika med gelé.

Caeli
1/21/20, 9:29 AM
#6

#5 Mina burkar är fd sill/sylt/marmelad burkar som annars hade hamnat i glasåtervinningen!

Annons:
kattöga
1/21/20, 9:39 AM
#7

#5 Vad du kan göra med lax i sås är att mosa bitarna i såsen, då brukar även "köttet" följa med ner i magen! 😉

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

[[eskils_]]
1/21/20, 4:39 PM
#8

Tror det är vanligt att katter inte gillar blötmat som kommer direkt från kylskåpet. Man kan lägga upp portionen i en tunn plåtskål, som ställs i en större skål med varmt vatten. Då blir maten uppvärmd på ett par minuter och går att äta. Tycker i alla fall mina kissar. 🙂

Maria
1/21/20, 7:46 PM
#9

Jag micrar ibland maten men oftast får mina portionspåsar som ju är rumsvarma.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

kattöga
1/21/20, 9:07 PM
#10

Jag använder tetror (Mjau & Bozita) och de håller bra under dagen, när de öppnats på morgonen, tack vare "förslutningen". (Däremot håller de sig inte fräscha till dagen efter.)

Eftersom jag är hemma mestadels så tar jag under dagen matskålar som knappt är ätna ur och lägger på ett plastlock (från nån yoghurt-burk eller så) tills de är hungriga nästa gång.

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

19Mikaela93
1/22/20, 12:47 PM
#11

#7 duger inte konstigt nog 🤔 # rumstempererad äter den ena inte alls så tror inte hon äter uppvärmd. Den andra är en vandrande soptunna som blir spyr och fortsätter äta och blir dålig i magen så kan inte gedom mängder 🤦🏻‍♀️

Koshka_ru
1/23/20, 11:56 AM
#12

Förlåt, jag ser inte problemet. Du kan väl sätta ett lock på burken och mata med den i 2-3 dagar. Eller äter de inte "gammal" mat?

19Mikaela93
1/23/20, 10:04 PM
#13

#12 jag får kasta över en halv burk efter 2 - 3 dagar för jag ger inte mina katter gammal mat. Men nej, det är inte ett problem att kasta mängder när man hade kunnat slippa…

Annons:
Upp till toppen
Annons: