Annons:
Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 818 ggr
Jagochminkatt
1/15/20, 8:11 PM

Tips på bra blötmat?

Min kräsna kattunge har totalt tröttna på Bozita och Mjau (han var inte heelt förtjust i det från början heller även om jag så gärna vill att han ska äta det). Har ni några tips på annan mat som är relativt billig och lika bra som Bozita och Mjau? Har hört att icas ska vara bra? Han äter Mush också men jag vill även ge blötmat. Har provat Natures menu vilket han älskade, men det är dyrt och finns inte som stor pack (man köper påsar separat). Han gillar också applaws som inte är ett komplett foder. Tacksam för tips!

Annons:
kattöga
1/15/20, 8:23 PM
#1

Mac's spannmålsfria blötmat och  Grau:s spannmålsfria ät bra mat och kan beställas från zooplus.se. De luktar lite mer än Mjau och Bozita, men det luktar "mer kött", tycker jag. Jag vande mig snabbt vid det när vi köpte den maten. När våra katter tröttnar på Mjau och Bozita (vilket jag tycker att de börjar göra nu) så får jag prova med den igen.

Då när vi bjöd på den maten var katterna jätteförtjusta i den.

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

Jagochminkatt
1/15/20, 9:54 PM
#2

Tack för tipset! Finns den i butik? Bor så långt bort från närmaste postombud tyvärr :/

kattöga
1/15/20, 10:15 PM
#3

#2 Jag tror inte de finns att köpa i butik i Sverige. Men å andra sidan var det jättelänge sen jag kollade det, så kanske har det förändrats.

Men om du provar dem så kanske du kan planera inköpen framöver så att du kan hämta hos ombud, "när du ändå är i närheten" eller så? 
Alternativ för hemkörning finns ju också, men kanske är det också svårt där du bor?

Kanske dyker det upp annat förslag till bra mat (helst spannmålsfritt och med så mycket rent kött som möjligt) av någon annan här i tråden.

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

Jagochminkatt
1/16/20, 10:23 AM
#4

Kan tyvärr inte beställa :/ gärna tips på mat ifrån affärer

[[eskils_]]
1/18/20, 11:41 AM
#5

Det finns ju olika varianter och smaker av Mjaus och Bozitas blötmat. Har du prövat alla? De gäller för att vara bland de bästa märken, är spannmålsfria och är producerade i Sverige.

Jagochminkatt
1/23/20, 11:59 AM
#6

#5 Jag har provat alla smaker i princip, men han är inte förtjust i någon. Mjau och Bozita har jag fått kasta jätte mycket av, han äter ibland men är inte alls vara förtjust i dom. så har nu lämnat dom märkena helt. Dessa kräsna katter! :P Han är väldigt kräsen av sig och jag funderar nu på att köpa hills science plan kattunge mat eller Iams kattunge mat, vet att det inte är den bästa maten men han äter liksom inget annat :/ är detta ok tycker ni? Han äter Mush vaisto och orijen torrfoder, men jag behöver blötmat att ge också för det blir så dyrt annars. Vore tacksam för tips.

Annons:
Jagochminkatt
1/23/20, 12:00 PM
#7

Mush äter han bara ibland, ca 1 ggr omdagen, han gillar inte att äta mycket av det.

Jagochminkatt
1/23/20, 12:00 PM
#8

Mush äter han bara ibland, ca 1 ggr omdagen, han gillar inte att äta mycket av det.

[[eskils_]]
1/23/20, 12:22 PM
#9

#6 Så det är bara kattungemat han gillar? Bozita har också blötmat för kattungar, men den kanske ni har testat.

Man ska nog inte ge kattungemat hur länge som helst. Hur gammal är han?

Jagochminkatt
1/23/20, 12:35 PM
#10

Han gillar inte kattungematen eller vanliga kattmaten, vi har provat allt i både bozita och mjau. Vi vill såå gärna att han ska äta det då det är så bra mat + billigt… men han verkar inte tycka om det särskilt mycket. Han är 5 månader

91Marran
1/23/20, 2:16 PM
#11

Mina älskar mjau med räksmak. Den här du säkert testat.

Mvh
Mig

Jagochminkatt
1/23/20, 2:28 PM
#12

#11 japp den har jag testat!

Jagochminkatt
1/23/20, 2:29 PM
#13

Någon som har tips? Gärna billigt och ok näringsmässigt.

Annons:
Jagochminkatt
1/23/20, 4:39 PM
#14

Är hills science plan, iams eller royal canin kattmat ok?

Upp till toppen
Annons: