09 - Andra djur

En stor rysk katt

2020-01-15 06:51 #0 av: Farwuq

Här har ni en katt som är ganska krävande
Skämtar

https://www.youtube.com/watch?v=wqQvwtzi8N8

Den vilda glädje jag kände när jag var sexton och hittade en oöppnad flaska brännvin i snön vid fotbollsplan, är tyvärr utom räckhåll idag.

V:  för Astrologi M:  för Astronomi, Beroenden, Existens, Filosofi & Finland

Anmäl
2020-01-15 07:22 #1 av: Agnetachristina

Myyyyyysigt... och så blir man ju tvättad!

Anmäl
2020-01-15 07:36 #2 av: Maria

Wow vilken vacker katt.

Tyvärr på helt  fel plats men visst hade det varit en upplevelse att mysa med en sådan katt.

/Maria

Anmäl
2020-01-15 07:37 #3 av: JMW

Så otroligt vacker!

Anmäl
2020-01-15 08:22 #4 av: MonicaLagerquist

Hjärta

S*Blå Katten Cornish Rex och La Permuppfödning.

Anmäl
2020-01-15 08:39 #5 av: wildfire

Wow vilken underbar katt, majestätiskt vacker Hjärta

Anmäl
2020-01-16 06:47 #6 av: Pia-69

KärUndrar hur stor toalåda den har, eller gör man som med hundar, rastar dom?FunderarSkrattar

Anmäl
2020-01-18 11:48 #7 av: eskils

Oj vilken fin myspropp! "Läs för mig, Husse!" Hjärta

Anmäl
2020-01-20 21:47 #8 av: Soligajag1

Jamen vadå ?
Det är väl ingen katt , en puma väl . . Eller panter 🐆

HH Glad 

Anmäl
2020-01-20 22:10 #9 av: JMW

Det är ett kattdjur. Skämtar

Anmäl
2020-01-20 22:22 #10 av: Soligajag1

# 9 Otroligt ! Så stor! 😱

HH Glad 

Anmäl
2020-01-21 06:40 #11 av: Herveaux

Jag blir alltid så kluven när jag ser folk ha vilda djur som husdjur. Ledsen
Tror jag har sett för många hemska historier från Big Cat Rescue mfl när folk vill ha en "stor katt" hemma.

Är det någon som är mer insatt i kanalen som vet om det finns speciella omständigheter som gjort att den här familjen har en puma?

Edit: Efter att ha översatt kanalens text från info-sidan så verkar det som att dom har köpt puman från någon typ av "zoo" (litar inte riktigt på Google Translate här). Den "rastas" två gånger om dagen. Bor i en lägenhet.
Låter inte som ett bra liv för en PUMA. Nej, sånt här tycker jag inte är okej. 
Samma sak med amerikanska delstater som tillåter privatpersoner att hålla vilda djur utan vare sig kunskap eller djurparkstillstånd och allt vad det innebär. Gråter
Edit 2: Även Asien har - enligt mig - alldeles för slappa regler över vem som får äga vilken typ av djur och definitivt under vilka former man får hålla djuret/n. 

// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster, Guldhamster och Hundar
"Your differences make you important and special"

Anmäl
2020-01-21 06:55 #12 av: Pia-69

#11 Håller med dig om den saken! Det verkar som att i Ryssland är det jättevanligt att hålla alla sorters vilda djur som husdjur, särskilt stora kattdjur. Det finns hur mycket som helst att se både på Instagram och Youtube. Känns inte okej p.g.a flera orsaker!Ledsen

Anmäl
2020-01-21 06:57 #13 av: Farwuq

Vad jag förstått så är puman född med något fel och han behöver medicinskbehandling vilken familjen står för. 

Från början var att katten skulle avlivas redan på zoo är han föddes. 

Katten har det bra och lever som en hund.
KattHundTummen upp

Den vilda glädje jag kände när jag var sexton och hittade en oöppnad flaska brännvin i snön vid fotbollsplan, är tyvärr utom räckhåll idag.

V:  för Astrologi M:  för Astronomi, Beroenden, Existens, Filosofi & Finland

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.