Annons:
Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 784 ggr
Jagochminkatt
2020-01-09 15:44

Kräsen katt

Min katt är väldigt kräsen, han äter Mjau och Bozita och gillar bara några få smaker. Jag har testat nästan alla smaker i båda märken och han gillar bara älg, kanin och lax i Bozita och Kalkon och lamm i Mjau. Någon annan som också har en kräsen katt?

Annons:
kattöga
2020-01-09 15:50
#1

Våra katter är kräsna i perioder.  Framför allt vår gammelkatt Han gillar några smaker ett tag (kan vara jättelänge), men sen plötsligt tröttar han på nån smak och då är det dags att bjuda på någon av de andra smakerna. Han får Mjau och Bozita. Helst skulle jag vilja att han äter Mush Vaisto Cat, men dem har han tröttnat på just nu, så vi får avvakta tills vi bjuder honom på det igen. 

Men din katt äter jättebra mat, så låt honom äta Mjau och Bozita i de smaker han gillar! Det är bra mat och helfoder, så han behöver inte äta andra smaker om han inte vill
Katter är inte som vi människor, som vill variera maten varje dag. De är nöjda med det de gillar.

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

annzoo
2020-01-09 17:01
#2

Har en katt som var väldigt kräsen som ungkatt men med åren har jag lyckas utöka hennes utbud :D

OberonsMatte
2020-01-09 18:13
#3

Mina katter är väldigt kräsna, så de smakar oftast inte ens på vanlig Mjau och Bozita. De små runda portionsburkarna Mjau "noga utvalt" gillar de relativt bra om de varieras med andra portions-sorter.  Jag har torrfoder framme och serverar blötmat 2 ggr per dag, men får slänga jättemycket.

Sajtvärd Katter iFokus

Ajax1
2020-01-10 19:18
#4

Om jag gav min förra katt handskalade räkor, tittade han på mig och undrade om jag skulle förgifta honom!! 😉

19Mikaela93
2020-01-19 11:11
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Jag har fri tillgång på Sanabelle torrfoder och blötmat varierar jag mellan dessa på bilden, visserligen händer det att dom får Gourmet Gold och Whiskas småpåsar som godis och variation någon gång ibland… Men vem äter inte godis och skräpmat nån enstaka gång ibland!? Alla lever ju inte på lchf ☺️

Upp till toppen
Annons: