Annons:
Etikettallmänt-kattprat
Läst 1504 ggr
[AmandaLi]
2020-01-07 10:34

Råkade trampa på katten

Imorse när jag skulle mata min 5 månaders kattunge så kom hon gåendes precis vid mina fötter när jag skulle ställa ner maten och jag råkade trampa på hennes framtassar, då skrek hon till i ett riktigt hjärtskärande skrik och sprang och gömde sig bakom soffan. Hon blev inte skadad, men hon undviker mig och är ”konstig” mot mig sen det här hände för 1 timme sedan. Jag har så dåligt samvete, jag har aldrig råkat göra illa henne förut. Nu är jag orolig att hon inte litar på mig längre eller tycker om mig eftersom hon är så ”konstig” mot mig? Vi har byggt upp en jätte bra relation så det här känns inte alls bra. Försökte klappa henne nyss men hon gick bara iväg, vilket hon aldrig gör annars.

Annons:
MonicaLagerquist
2020-01-07 10:41
#1

Låt henne vara en stund och sen har det säker gått över.

Stolt ägare till fem La permer

Calcifer
2020-01-07 10:48
#2

Ja det går förmodligen över. Min ena katt envisas med att ALLTID gå omkring fötterna på mig när jag gör någonting, och nog händer det ibland att jag trampar på svansen eller liknande men det har inte stört vår relation alls. Lika lite som jag blir sur på honom om han råkar klösa mig fast han bara ville leka.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

[AmandaLi]
2020-01-07 10:53
#3

#1 ska göra det. Fy har så dåligt samvete över detta. Gav henne godis nyss som hon åt, men sen gick hon iväg igen. Tror du att hon förstår att det inte var med meningen? Vill inte att hon ska tro att jag menade att skada henne, och vara rädd för att jag ska ”skada” henne i fortsättningen, eller vara rädd för att gå runt mina fötter som hon brukar.

Calcifer
2020-01-07 11:33
#4

#3 Slappna av och ta det lugnt bara. Jag lovar att det inte förstört er relation permanent. Prata med henne även om hon inte är i närheten, och försök hålla ert hem så lugnt som möjligt. Att man en gång trampar på sitt husdjurs svans eller dess tassar är absolut inget som säger att allt är förstört.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Chinesecrestedlover
2020-01-07 11:49
#5

Hej Ts!

Visserligen inte katt men ändå lite samma sak. 

Min ena hund kan vara flera meter ifrån mig och råka göra illa sig och han tror ändå (tack så mycket grabben😃) att det var mitt fel och så kan han "sura" i flera timmar efteråt. 

Han kan ligga och  riktigt "blänga" på avstånd…men det går ALLTID över och han blir precis som innan igen. 

Vi har normalt en väldigt nära relation (han sover t.o.m. ovanpå mig under täcket, han är en nakenhund…så bokstavligen nära också, haha) och vi hänger ihop i det närmaste dygnet runt. Av någon anledning så tycker han ändå alltid att det är mitt fel att han gör sig illa; oavsett om jag faktiskt råkar göra det eller om han typ. klantar sig själv eller så. Hysteriskt roligt😂 

Katten "förlåter" dig säkert snart och så återgår allt till det normala igen ska du se.

Mvh/Chinesecrestedlover

Calcifer
2020-01-07 12:55
#6

#5 Ja min hund klandrar ju mig för sitt "lidande" när jag sitter vid datorn och hon tvingas ligga i korgen - ack denna ondska - istället för i sängen med mig.

Så ja, kissen behöver nog kanske bara lite tid på sig. Jag menar, om du TS, brände dig på hett vatten. Kanske det skulle ta någon dag innan du vågade dig på att koka vatten igen. Inte för att vattnet vill dig illa, men lite läskigt blir det ju.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Annons:
[[eskils_]]
2020-01-07 14:54
#7

#0 Är du säker på att tassarna inte blev skadade?

[AmandaLi]
2020-01-07 15:28
#8

#7 jag tror verkligen inte det, hon är helt normal. leker och går inte konstigt. Det gjorde nog bara ont då jag ändå la mycket av min vikt när jag trampade ner. Jag märker att hon fortfarande är lite avvaktande mot mig.. hoppas verkligen att allt är som vanligt snart.

Honestyisdead
2020-01-07 16:47
#9

Att dom alltid ska springa under fötterna :) Du har garanterat inte förstört er relation.

Uppkatten
2020-01-07 19:18
#10

I de allra flesta fall brukar det gå bra. Ha lite extra koll bara. 🙂

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Soligajag1
2020-01-20 21:55
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

Det är lätt hänt , mina 2 buskissar går framför mig då o då , allra helst när jag kommer hem från jobbet och dem är hungriga ! Bara du tar det lugnt . Men titta på tassen om den är ok , det brukar jag göra . Ger mina lita godsaker ibland. Lycka till ! Soligajag1

HH 🙂

Upp till toppen
Annons: