Annons:
Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 754 ggr
FGKarlsson
2019-12-22 09:41

Illaluktande bajs..

Min katt är extremt ”sur” i magen. Hennes bajs luktar extremt (!!!) mycket. Har alltid gjort, oavsett foder. Hon äter orijen torrfoder, så jag tycker att avföringen borde vara bättre än vad den är. Hon vägrar färskfoder (hon har endast ätit det när hon haft kattungar, annars ratar hon det). Någon sitter kanske på något tips? Något man kan tillsätta i maten för magen? Tips på hur man får henne att äta färskfoder? Tacksam för alla tips!

Annons:
Uppkatten
2019-12-22 10:49
#1

Har du testat att strö Fortiflora över maten?

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

micki78
2019-12-22 11:06
#2

Jag tycker du ska boka en tid till veterinären, speciellt om katten haft illa luktande avföring ett tag. Det är viktigt att han blir undersökt. Det kan vara något med tarmarna eller liknande och behöver inte alls vara fodrets fel.

micki78
2019-12-22 11:11
#3

Jag vill tillägga att jag känner igen det där, jag hade en katt som hade extremt illa luktande avföring, det stank i hela lägenheten när han varit på toa. Han hade fel på tarmarna och eller något liknande, det här var många år sedan så jag minns inte riktigt vad det var tyvärr men det var något med magen och tarmarna. Så jag säger,,, gå till veterinären snarast möjligt.

OberonsMatte
2019-12-22 11:20
#4

Luktar det bara illa eller är det för löst i konsistensen också?

Sajtvärd Katter iFokus

annzoo
2019-12-26 17:58
#5

Har du uteslutit giardia och tritrichomona?

Upp till toppen
Annons: