Annons:
Etikettallmänt-kattprat
Läst 838 ggr
[Tante Aubergine]
2019-12-11 14:50

Katt som öppnar dörrar

Hej.

Har en alldeles bedårande 7-åring hemma som inte kan låta bli att öppna alla köksluckor och garderobsdörrar hon kommer åt. 

Hon vet utmärkt väl att hon inte får vara i dem men som de flesta katter så struntar hon blankt i det.

Det är väl inte hela världen att hon ligger och slappar i det skåp som står tomt och aldrig används, men jag vill ju knappast ha henne i "kastrull skåpet" bara för den sakens skull.

Tror ni det skulle det fungera att montera fast något slags lås på de skåp etc som jag inte vill ha henne i, då det inte räcker med att säga nej åt henne?

(Får man sätta den sortens lås på skåpen om man bor i en hyresrätt?)

Några andra förslag?

Tacksam för svar

Annons:
Herveaux
2019-12-11 14:52
#1

Finns det inte olika varianter av barnsäkra lås eller spärrar man kan ta till?


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

[Tante Aubergine]
2019-12-11 14:55
#2

#1

Var osäker. Men nu när du säger det så. Tack. 

Ska ta och googla på det.

Maria
2019-12-11 15:25
#3

Vi har barnlås hemma på våra garderobsdörrar just för katterna😉 Det hade vi även när vi bodde i hyreslägenhet. Vi monterade bara bord dem när vi flyttade.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[Tante Aubergine]
2019-12-11 15:54
#4

#3 Vad bra, då borde det inte vara något större problem här heller då. 🙂

Uppkatten
2019-12-11 16:06
#5

Jag har köpt barnsäkerhetsspärrar på IKEA som jag har monterat på, på  t ex garderob, kylskåp, skafferi etc (lite olika sorter). Bor dock i bostadsrätt.

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

S.L
2019-12-14 21:59
#6

Jag har satt barnsäkert i skåp och lådor tidigare pga katt som vilke äta ur sophinken och i skåp där man hade torrmaten han åt allt men rata en massa kattmat 😳 Nu har vi ny matmonster men han har inte lärt sig öppna skåp doch får man vara väldigt snabb på stänga 😏

Annons:
Upp till toppen
Annons: